Gå til innhold

Våkentid om natta. Blir snart sprø :(

Anbefalte innlegg

Mini er snart 5 mnd, og den siste uka har han begynt å våkne i 4-5 tiden og holder det gående med skravling og gledeshyl i minst en time før han sovner igjen. Jeg gjør det jeg kan for å få han til å sove igjen, men ingenting hjelper. Han er ikke sulten. Noen som har hatt det sånn og hvor lenge varte denne perioden? Jeg er helt alene med han, så jeg kjenner at dette tar på. Jeg er utsultet på søvn og vet snart ikke mine arme råd. Denne våken/tulletiden har han i tillegg til de to gangene han er våken for å få mat i 1 tiden og 6 tiden. Blir ikke mange timene med sammenhengende søvn her i huset.

Fortsetter under...

Sånn er sønnen min på 8 mnd også. Har alltid vært sånn. Han er rett og slett klar for å stå opp han da, så da gjør vi det. Vi er veldig i manko på søvn, for han våkner mange mange Ila natten i tillegg.

Har dessverre ingen råd, men vi får satse på det går over om ett par år ;)

Her i huset har vi prøvd "alt", og det regner jeg med du har også Hi?

Hvis ikke er det å legge han på eget rom absolutt værdt et forsøk! Hjalp ikke her, men hører jo om mange hvor det har fungert kjempe bra :)

Planen er å legge han på eget rom om et par uker, for mamma og pappa kommer på besøk på søndag (dem bor 60 mil unna meg) og da sover dem på det rommet nede her som står tomt. Jeg har hørt at det er langt fra anbefalt å bytte soveplass i hytt og pine, så derfor tenkte jeg å vente til dem har vært her, men kanskje jeg burde prøve det frem til søndag for å se. Må jo ha han tilbake til den plassen han sover nå den uka dem er her, men kanskje det går bra? Mamma og pappa har fått seg leilighet her hvor jeg bor, og flytter hit 1 januar, og skal derfor bruke den tiden dem har her til å skaffe møbler osv. (dem har hus der dem bor nå, men det er så værhardt om vinteren at dem vil ha en plass på Østlandet på vinteren og noe av høsten) Skal bli så deilig å få dem hit :) Jeg har sprinkelseng på rommet nede, så alt er egentlig klart for å prøve eget rom :)

Foreslår at du gjør minst mulig for å få ham til å sovne igjen. Bare la han ligger der å bable og hyle av glede. Og så sovner han forhåpentligvis når han blir lei. Min er ganske glad og våken etter at han har fått mat i fem, seks-tiden. Men jeg venter han bare ut. Om jeg styrer med smokk og bysser og bærer så blir han bare mer våken. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...