Gå til innhold

Måltider baby snart 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten som ikke er kjempeglad i fast føde. Har etablert et måltid ved middagstider (grøt). Babyen spiser nå 1/2 porsjon, men ser ikke ut til å ville øke mengden ved dette måltidet. På formiddagen gir jeg smaksprøver på litt forskjellige ting. Tenkte å øke dette så det også blir et "måltid", eller blir det feil? Skal jeg vente til det er et fullt måltid med grøt før neste måltid etableres? Ønsker å amme så lenge som mulig ved siden av fast føde, men babyen er stor og trenger mer mat (og søvn).

Anonymous poster hash: ef073...6bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei snuppe på 6 mnd,og hun spiser heller ikke en full posjon grøt,selv om hun har spist grøt i ca 3 uker. En full posjon er veldug mye mat,så begynn å introdusere enda et måltid om han må ha mere mat. 

Jeg prøver å gi smaksprøver på grønnsaker,men hun brekker seg bare...så nå får hun to posjoner grøt (halve posjoner) og så grønnsaker (om hun gaper opp!) til middag,samt litt fruktmos. Ammer innimellom dette.

Merker at hun sover bedre på natta og mindre nattamming,endelig!(men fortsatt våken fire-fem ganger på natta)

Anonymous poster hash: 2044a...ec2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...