Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Hei! Jeg funderer og funderer og ønsker meg gode råd! I går var jeg på første barseltreff. Jeg har akkurat flyttet til nytt sted og kjenner nok litt på at alle her har svært god råd, mens vi ikke har det og det er litt tilfeldig at vi skal bo her en stund. Det viste seg at alle de andre har gutter og jeg har jente. De aller fleste er også fleregangsfødende, mens jeg er førstegangs. Nå lurer jeg sånn på å prøve å bytte gruppe. Både fordi alle de andre har gutt og pga at de har flere barn og at vi derfor trolig har mindre sammenfallende utfordringer. Samtidig skremmer statusen meg litt, men jeg ønsker jo ikke at det skal komme i veien (og det vil være det samme i en ny gruppe). Jeg ønsker meg jo det beste for datteren min og muligheten for et nettverk her vi bor. Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: 5da9f...440
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Her er det du som har problemer. Jobb med deg selv. Anonymous poster hash: 302f0...c28
☆☆☆ Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Det med gutt/jente er ikkje spesielt relevant når det gjeld babyar, dei er rimelig "kjønnslause" i alle fall første året, om ikkje lenger. Eg ville kanskje sett an situasjonen litt, kan hende det ikkje er noko problem at dei andre har fleire barn heller.
MamsenMedToSmå Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Jeg ville ha fortsatt med denne gruppen. Er nok ikke de andre det er noe feil med, men du som er litt usikker kanskje? Når det er sagt forstår jeg godt at du synes det er vanskelig, men husk at dette er en damegjeng med babyer. Det er det dere har til felles, uansett hvordan livet deres er forøvrig Jeg er i barselgruppe med en gjeng hvor ingen av oss har mye til felles ellers, noen har barn fra før andre ikke osv, men vi kommer veldig godt overens fordi vi er alle mest opptatt av samme ting, altså babyen
Lille- MO Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Gi det en sjanse i min gruppe er det også forskjeller, noen har store hus, andre har leiligheter, noen har flere barn, andre fikk sin første, noen ammet, ande gjorde ikke. jeg var den nest yngste og var den eneste alenemoren. det er jo akkurat de forskjellene som gjør gruppa fin, da har vi mer å snakke om og hos meg var det ingen som så rart på eller rakket ned på noen. og siden jeg nesten ikke kjente noen i bygda her fra før, var det veldig koselig å bli kjent med disse damene. Vi har kontakt ennå og ungene er mellom 2,5 og 3 år
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Jeg ville sett det an I min barselgruppe var jeg den eneste førstegangs, og gruppen ble ikke helt etter mine ønsker.. Så gi det en sjanse til, hvis ikke, prøv å bytt Anonymous poster hash: 3a697...9f4
oslofrk Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Tusen takk for (noen) gode svar! Jeg er nok litt sårbar og usikker i min nye rolle og på nytt sted, men satser på at det løsner
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Du, ikke tenk på det! Husker min første gruppe, jeg var 19 og førstegangs. Eneste med første barnet, og eneste under 38!! Men det gikk kjempefint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå