Gå til innhold

Hvilken mme til baby 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bdgynne med litt mme til babyen min på 4 mnd. Hvilken skal jeg kjøpe? Og hvordan løse dette med blanding av den? Koke vann, få det passe varmt, koke flasker osv? Helt nytt for meg dette...

Anonymous poster hash: 4831a...20d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bdgynne med litt mme til babyen min på 4 mnd. Hvilken skal jeg kjøpe? Og hvordan løse dette med blanding av den? Koke vann, få det passe varmt, koke flasker osv? Helt nytt for meg dette...

Hvis helsesøster har anbefalt mme, så fortalte hun vel hvordan du skulle gjøre det og? Dessuten er det rart at du ikke skal begynne med fast føde istedenfor mme til en på fire måneder.

Anonymous poster hash: 3a459...42b

Skrevet

Jeg må bdgynne med litt mme til babyen min på 4 mnd. Hvilken skal jeg kjøpe? Og hvordan løse dette med blanding av den? Koke vann, få det passe varmt, koke flasker osv? Helt nytt for meg dette...Anonymous poster hash: 4831a...20d

Hvis helsesøster har anbefalt mme, så fortalte hun vel hvordan du skulle gjøre det og? Dessuten er det rart at du ikke skal begynne med fast føde istedenfor mme til en på fire måneder. Anonymous poster hash: 3a459...42b

Nå er det snakk om min unge da og ikke helsesøsters. Og joda vi skal begynne med fast føde også. Men ungen trenger jo melk også.

Skrevet

Jeg må bdgynne med litt mme til babyen min på 4 mnd. Hvilken skal jeg kjøpe? Og hvordan løse dette med blanding av den? Koke vann, få det passe varmt, koke flasker osv? Helt nytt for meg dette...Anonymous poster hash: 4831a...20d

Hvis helsesøster har anbefalt mme, så fortalte hun vel hvordan du skulle gjøre det og? Dessuten er det rart at du ikke skal begynne med fast føde istedenfor mme til en på fire måneder. Anonymous poster hash: 3a459...42b
Nå er det snakk om min unge da og ikke helsesøsters. Og joda vi skal begynne med fast føde også. Men ungen trenger jo melk også.

Fast føde og pupp holder i massevis.

Anonymous poster hash: 3a459...42b

Skrevet

Når min ble 4-5 måneder ble jeg litt "slappere" med koking av flasker og vann. Oppvaskmaskin med 70 grader holder og kaldt vann fra springen i microen gikk greit. Min liker nan. Nan 1 er fram til 6 mnd. Dette kan du lese på pakkene, akkurat som med grøt og glass :-)

Dersom jeg skal avgårde har jeg med meg en termos med varmt vann og ei flaske med kaldt vann. Da kan jeg blande sammen til riktig temperatur.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hipp er fin, så lenge barnet tåler melkeproteiner :)

Jeg pleier å koke opp vann og ha i kjøleskapet, sånn at jeg bare varmer vannet i Micro til passe temperatur, og så har oppi pulver. Flaskene tar jeg i maskinen, og smokkene koker jeg.

Skrevet

Nå er det snakk om min unge da og ikke helsesøsters. Og joda vi skal begynne med fast føde også. Men ungen trenger jo melk også.Anonymous poster hash: 4831a...20d

Fast føde og pupp holder i massevis. Anonymous poster hash: 3a459...42b

Har du vansker med å forstå hva HI mener? Hun skal antageligvis slutte med bryst, og starte med fast føde og MME.

Det er vel på tide å få selvstendige meninger, og ikke rått sluke alt ammepolitiet sier.

Anonymous poster hash: 02e15...96e

Skrevet

NAN1. Ta passe mengde kokt vann i flere flasker samtidig, sett i kjøleskapet. Varm vannet i mikro, ta opp i rett mengde pulver, vips ferdig :) Når babyen er 6 mnd går du over på NAN 2 :)

Anonymous poster hash: 91841...920
Skrevet

Vi bruker Hipp og rismelgrøt fra Holle. Lager noen ganger velling på flaske også. Her Sønn får også litt sviskemos av og til.

Mett og fornøyd gutt :)

Skrevet

Her brukte vi også HIPP, men det er nok veldig individuelt hva barnet "tåler". Vi begynte med småfolk, men da kom alltid all melken opp igjen.

Støtter den med å koke opp vann å sette i kjøleskapet for så å varme til passe temp i micro, den skal være ca kroppstempratur. Det står oppskrift på pakken;)

Jeg var litt nazi på koking av ting, så jeg kokte både smokker og flaske til jenta vår var 6mnd, men det r vel anbefalt at man koker alt fram til tre mnd, så det holder sikkert med å koke smokkene bare.

Vi ga også lit sviskemos, eplemos og pæremos, det var veldig populært ;)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: a544f...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...