Gå til innhold

Gi en 8åring vekter!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har en gutt på 8år og gutten er tynn som en tannpirker! Har veldig lite muskelmasse. Jeg har gitt beskjed siden jeg komm inn i livet deres for 2 år siden at jeg synest barnet sitter for mye inne med dataspill.. Nå har mannen min begynt legge merke til det selv, men i stede for å be barnet gå ut og være i aktivitet vil han kjøpe vekter til han!?

Er ikke dette skadelig??

Anonymous poster hash: 34194...91d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo i luken...Gutten må ut, leke, klatre i trær osv. Vekter er skadelig for barn.

Skrevet

Det er ikke skadelig i seg selv, men hvorfor kan ikke far lære han hvordan en trener kroppen ute i frisk luft?

Skrevet

Jeg selv hadde ikketenkt over det, men det har jo litt med at vi har det i huset og ungene syns det er gøy. Trener mannen min, trener de også. Hun minste er tynn som en strek, men hun er den mest aktive her i huset. Så det blir jo noe annet.

Om han mener at vekter løser problemet så syns jeg synd på gutten. Før han evt kan begynne å trene med vekter så må han jo lære seg hvordan han skal trene med de, og da må far ta jobben med å lære gutten dette. Barn skal ikke trene med vekter på samme måte som voksne, det høres det ikke ut som han har tenkt over.

Jeg mener det er mye viktigere å komme ut av sofaen og få bevegd på seg.

Har en stedatter som er lite fysisk aktiv, vi prøvde lenge men nå overser vi det litt. 13år så ting blir litt anderledes, hun har funnet seg en hobby, men den er rolig og innendørs. Men med at vi nå har oversett det litt og ikke mast så mye på henne, har hun selv kommet og sagt hun er i dårlig fysisk form. Hun merker selv hun blir i dårligere form, men ikke villig til å endre noe. Vi har valgt å la det gå litt til for å se om hun skjønner det selv. For vi vet at det nå snart kommer snø og da vil hun ut med de andrefor å leke, så da tror vi hun merker det og det går virkelig opp for henne. Storesøsteren var også slik en periode, og for hun så gikk det opp og hun har blitt veldig aktiv. E hun ikke på trening endag tar hun med seg småsøsken ut for å leke, for hun sier det er mer trening å følge dems tempo.

Anonymous poster hash: a2aeb...175

Skrevet

Barn bør ikke trene vekter, det er ikke bra for muskler som ikke er ferdig utviklet. Det kan hemme veksten.

Anonymous poster hash: 13fcb...5ed

Skrevet

Hva med å heller få gutten ut, vi er ofte på lekeplasser med gode klatrestativ der ungene ungene henger og dingler, og det er bare så synd ikke flere barn er ute og leker når en vet hvor mange barn det er rundt i området her.

Anonymous poster hash: 6635e...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...