Gå til innhold

i dag ble gutten min 4 år :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stor gutt, så full av forventning til gaver han skulle få og hvordan dagen skulle bli.

Jeg kjenner familien til både meg og mannen, så jeg har fortvilt prøvd å senke forventntninge hans mange hakk...

Vi har ganske stor familie, mannen har 5 søsken og jeg har 3, men ingen bor veldig nært.

Så jeg hadde jo forberedt gutten min på at ingen kom på besøk i dag. Vi hadde feiring i helga, men var bare 2 som kom...

I allefall, ingen som har sendt gaver og INGEN ringte for å gratulere han med dagen!!! (Bortsett fra mormor, dvs ikke engang farmor tok en tlf..)

Jeg hadde en hastetur på butikken og kjøpte masse gaver til han, ikke noe dyre greier, men bare så han skulle få mer enn 1 gave å åpne :P (han hadde jo sett så frem til å få åpne masse gaver)

Jeg er så skuffet at jeg har vondt i magen nå.

Jeg og mannen passer bestandig på å sende gave til bursdager og det å ringe på selve dagen er en selvfølge!

Har mest lyst å legge ut en status på Facebook der jeg takker for alle gratulasjoner på dagen, bare for å se om de reagerer.

Men kommer nok til å bite det i meg, nok en gang...

Måtte bare få ut litt

Anonymous poster hash: a9c34...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff! Det hørtes ikke greit ut! Synes ikke du skal legge ut noe kryptiske greier på Facebook, jeg synes tvert imot du skal konfrontere dem face to face!

Stakkars gutt, skal han ha barneselskap? I så fall vil nok det bøte litt på skuffelsen.

Anonymous poster hash: cf417...3a6

Skrevet

stakkars dere :( De kunne i alle fall ha ringt/sendt kort!! Trenger ikke være store eller dyre gaver. Bare en liten ting...

Anonymous poster hash: f68ad...5e5
Skrevet

Hvorfor ikke feire med noen andre når du vet at familien ikke stiller opp? Venner fra barnehagen, naboer eller venner av dere med barn? Uansett så er dett hoi vanlig å ha barneselskap for 4-åringer? Eller dere kunne finne på noe ekstra hyggelig? Ja, det er trist at familien ikke stiller opp, men da synes jeg at det er dere foreldre som har ansvar for at han likevel får en hyggelig bursdag som svarer til forventningene.

Anonymous poster hash: c380d...c9b

Skrevet

uff dette er en lei sitvasjon... neste år ringer du  sånn tilfeldigvis noen dager før..

Anonymous poster hash: abe0a...7d6
Skrevet

Takk for svar :)

Vi skal ha barne bursdag, det ble bare mer praktisk å utsette det til lørdag. Han gleder seg til det selvfølgelig :)

Og vi skulle ikke ha noen feiring i går, som jeg skrev feiret vi i helgen. Vi inviterte jo hele familien, men de eneste som kom var søsteren til mannen min med mann, også kom en av mine nieser.

De fleste ga ikke engang beskjed før samme dag at de ikke kunne komme, så er jo ikke så lett å vite da.

Jeg var ikke skuffet pga ingen kom på dagen, akkorat det viste jeg jo og hadde fortalt han. Vi koste oss vi.

Det jeg var skuffet over var at de ikke engang kunne ringe for å gratulere han. Og at de ikke sørget for at han fikk gaven sin.. vet flere av dere kommer til å reagere på akkorat den, men i vår familie er det helt vanlig å gi gave til barna på bursdagen!

Og det at alle glemte han ble så ekstra sårt for meg

Får vel mote meg opp å ta en alvorsprat med dem ja ;)

Anonymous poster hash: a9c34...813

Skrevet

Så leit. 

Hvis familien ikke bryr seg, så må du forholde deg til det.  Ikke bygg opp barnets forventninger mtp ting du vet av erfaring at ikke kommer til å skje.  Inviter gjerne familien, men da sier du at du vil ha tilbakemelding senest 3 dager før om hvem som kommer eller ikke.   

Jeg har selv en blanding av folk som bryr seg og folk som ikke bryr seg, og deler av familien bor langt vekke.  Noen er flinke til å ringe og sende kort og presanger, andre bryr seg ikke i det hele tatt.  Så jeg fokuserer på de som stiller opp og de som bryr seg, og nevner ikke resten for ungene.  Og er takknemlig for venner som alltid stiller opp.  

Hvis sønnen din aldri har opplevd at onkel x eller tante y har brydd seg, så er han nok ikke så opptatt av ham.  Da kan dere heller snakke om at barna fra barnehagen eller venninnene dine skal komme på besøk.

Du har forresten all mulig rett til å være sint og lei deg for at nær familie ikke bryr seg, men du har ingenting å vinne på at sønnen din også skal bli lei seg.  

Og hvis noen lurer, for meg handler det ikke om å få dyre presanger, men om å gidde å sende et kort eller å ta en telefon og kanskje kjøpe en lekebil eller hårbøyle.  

Anonymous poster hash: b740f...bc5
Skrevet

Så leit :(

Her har vi store familier på begge sider og forventer derfor ikke at noen husker på våre barns bursdag. Jeg klarer desverre ikke følge opp alle tantebarn med gaver, men prøver å huske ettårsdag, runde tall, 15 årsdag, 18 år osv. Det blir for mange å følge opp..

Anonymous poster hash: 8be62...18a

Skrevet

Gratulerer med dagen til en stor og flott 4-åring!  :blåse:  :gratulerer:  :gratulerer:

Selskapet på lørdag blir nok supert! 

Anonymous poster hash: 37599...be6
Skrevet

Hvorfor forventer 4 åringen gaver og telefoner dersom familien ikke pleier å ringe på bursdagen? Da er Fetsund som har skapt forventning hos han.

Jeg ville heller fokusert på at lørdag har du selskap, dermed ingen feiring på bursdagen.

Lag egen rutine. Kake med lys (muffins fungerer og!) på sengen, bursdagssang og gave fra deg/far.

La han få bestemme middag og dessert siden han fyller året. Eller la han velge mellom ting som restaurant, svømmehall, lekeland, kino osv for idag bestemmer du!

Andre gaver og gratulasjoner kan han få den dagen han feirer selskap!

Anonymous poster hash: 45458...c33

Skrevet

Da er Fetsund som har skapt forventning hos han.

Ja, Fetsund er en fæl fyr. Huff.

Anonymous poster hash: 97186...203

Skrevet

Da er Fetsund som har skapt forventning hos han.

Ja, Fetsund er en fæl fyr. Huff.

Anonymous poster hash: 97186...203

Retteprogram på mobil er kjekt ja! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...