Gå til innhold

Hva tenker dere om meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du skal være stolt av deg selv! Men det er jeg også, som tok høyere utdannelse i 20-årene, levde det glade studentliv med masse festing, hadde mange forhold før jeg møtte mannen med stor M, fikk drømmejobben, og nå er i midten av 30-årene med to vakre barn og ganske mye lån ;) 

Anonymous poster hash: 49e5f...454
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tenker ikke så mye om deg, for jeg gjør meg sjelden opp en mening om folk kun på grunnlag av det du skriver her.

Men jeg lurer jo litt på hvordan dere har råd til stort hus og dyr gubbebil uten lån når dere er så unge og ikke i jobb.

Endret av Brennheite Badeand
Skrevet

Det første jeg tenker om deg er at du virker over gjennomsnittet selvopptatt. Hvorfor bry seg om hva andre tenker? Jeg tenker at du kanskje sliter litt med selvfølelsen, og at du ønsker bekreftelse på at du er "vellykket og perfekt" selv om du egentlig vet at du lever et rævva kjedelig liv og har skaffet deg mann og barn alt for tidlig til å ha kunnet nytt det å være ung og sprelsk.

Tenker også at jeg er glad jeg ikke har gått veien du har gått, og at jeg aldri kunne tenke meg å ha et så kjedelig liv før jeg var MINST 35.

Anonymous poster hash: c5c83...d8b
Skrevet

Morsomt å se at så mange tror jeg er selvopptakk og ønsker komplimenter. Det viser faktisk litt hvordan holdning enkelte har til unge mennesker som har "alt" i ung alder. 

Jeg elsker livet mitt, men personlig sliter jeg med å komme på nivå med andre. Jeg var utsatt for en ulykke for mange mange år siden, noe som gjorde at jeg fikk en del i erstatning. Dette har gjort at vi har klart å kjøpe oss hus og bil, og samtidig har en del å rutte med. Livet mitt er langt fra perfekt. Jeg har i mange år slitt med store smerter og skyldfølelse, har hatt problemer med å godta meg selv og stole på folk rundt meg. 
Etter jeg fikk barn har livet fått en helt ny betydning, og de har gjort at jeg har klart å komme meg dit jeg er idag :)

Vi bor i en stor by, jeg trives med livet, tar meg en fest i blant når det skjer ting og får en liten smak på å være ung, men samtidig mamma. Selv om man har barn trenger ikke livet å stoppe opp :) Jeg er ingen hindring i å ha barn, det krever bare en del planlegging og ikke den samme muligheten til å være like spontan. Trives godt i forholdet, og føler selv at det er blitt sterkere etter vi fikk barn. Men som noen sier- man har jo ingen garanti for at det skal vare livet ut. Det har man heller ikke om man finner drømmemannen i en alder av 30-40 år. 
Man må våge å satse, slik man kommer seg opp og frem :)

Hi

Anonymous poster hash: f5faf...7d3
Skrevet

Morsomt å se at så mange tror jeg er selvopptakk og ønsker komplimenter. Det viser faktisk litt hvordan holdning enkelte har til unge mennesker som har "alt" i ung alder. 

Jeg elsker livet mitt, men personlig sliter jeg med å komme på nivå med andre. Jeg var utsatt for en ulykke for mange mange år siden, noe som gjorde at jeg fikk en del i erstatning. Dette har gjort at vi har klart å kjøpe oss hus og bil, og samtidig har en del å rutte med. Livet mitt er langt fra perfekt. Jeg har i mange år slitt med store smerter og skyldfølelse, har hatt problemer med å godta meg selv og stole på folk rundt meg. 

Etter jeg fikk barn har livet fått en helt ny betydning, og de har gjort at jeg har klart å komme meg dit jeg er idag :)

Vi bor i en stor by, jeg trives med livet, tar meg en fest i blant når det skjer ting og får en liten smak på å være ung, men samtidig mamma. Selv om man har barn trenger ikke livet å stoppe opp :) Jeg er ingen hindring i å ha barn, det krever bare en del planlegging og ikke den samme muligheten til å være like spontan. Trives godt i forholdet, og føler selv at det er blitt sterkere etter vi fikk barn. Men som noen sier- man har jo ingen garanti for at det skal vare livet ut. Det har man heller ikke om man finner drømmemannen i en alder av 30-40 år. 

Hi

Eeeehhh, jeg svarte deg over her og tror du misforstår da du sier at alle mener du har "alt". Det virker som du har et kjedelig liv. Rett og slett. Du eier jo ikke ambisjoner! Sykepleieutdannelse er da ikke akkurat en svimlende utdanning? Hvem vil ha det som en 45-åring når de er bare noenogtyve? 

At du starter en slik tråd for så å skrive dette viser jo bare enda tydeligere at du er selvopptatt og overfladisk og bare ute etter bekreftelser på at du er "heldig". 

Jeg er noen år eldre enn deg, og tenker at et liv med barn nå ville vært veldig hemmende. Jeg har mange planer, noen år igjen som student og ville aldri tatt til takke med en sykepleierutdannelse, mann og barn i så ung alder. Jeg vil noe mer. Men er du fornøyd med livet ditt: Flott! Men tviler på at man må starte en egen tråd om hva andre syntes om seg selv dersom man virkelig er så fornøyd.  :fnise:

Skrevet

Jeg synes det er rart at du har klart å ta en 3 årig høyskoleutdannelse med 3 barn i mellom der, og i tillegg er 24 år. Det yngste en kan bli ferdigutdannet sykepleier er vel 21-22 år, og hvordan du har rukket det må du forklare meg? Studerte du mens barna var babyer? 

Skrevet

Jeg tenker at du er heldig som ikke trenger bekymre deg om det økonomiske og at du er flink som har klart å fullføre høye utdannelse i ung alder med flere barn. Men jeg tenker også at du nok liker å skryte av det du har og er litt "høy på pæra" pga av det;) Og det har ingenting med at du er ung mor å gjøre.

Hilsen ung mor med hus, bil og høyere utdannelse, men masse lån.

Anonymous poster hash: df5ea...99f

Skrevet

- 24 år

- Samboer (er student), samme type siden jeg var 15 år

- 3 barn

- Eier hus (320 kvm, bygd i 2005) og bil (Volvo xc70 2012 modell) , har ikke lån på noen av delene

- Ferdigutdannet sykepleier, men er ett år ekstra hjemme i permisjon

Heldig du da, økonomisk. Personlig har jeg dårlig tro på at man har "rast" fra seg når man har fått så mange barn og antageligvis ingen flere kjærester i en alder av 24 og at livet og forholdet til samboeren etterhvert vil føles litt kjedelig ut. Og jeg er like gammel som deg! 

Ikke alle har behov for å feste, drikke seg dritings og ha tilfeldig sex selv om de er unge. Jeg er over 30 og aldri vært full siden jeg aldri har hatt interesse av å være det. Heller ikke å pule rundt. Giftet meg ganske ung, og forholdet røk kun fordi han (som var eldre enn meg, "rast" fra seg som du sier og hatt flere før meg) var utro og forandret personlighet etter at vi fikk barn nr 2. Kjenner flere som har vært sammen siden videregående og som fortsatt er samboere/gift mange år etterpå.

Anonymous poster hash: 3f288...8a9

Skrevet

Hva er poenget med dette innlegget.Først skriver du at du eier hus å ny bil uten gjeld.Reiser på ferie i hytt å pine.Alt er bare bra.

Etterpå skriver du noe helt annet .Merkelig innlegg.

Anonymous poster hash: 9506d...a3f
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hva er poenget med dette innlegget.Først skriver du at du eier hus å ny bil uten gjeld.Reiser på ferie i hytt å pine.Alt er bare bra.

Jeg tror HI har svært lite å gjøre ikveld og vil lage en diskusjon og samtidig få litt skryt.

Skrevet

Har du overhodet ikke hatt permisjon fra studiene mens babyene har vært små?

3 barn og 3 år fullført på høyskole i en alder av 23 med 3 svangerskapspermisjoner går jo ikke opp i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 0c715...ea9
Skrevet

Har du overhodet ikke hatt permisjon fra studiene mens babyene har vært små?

3 barn og 3 år fullført på høyskole i en alder av 23 med 3 svangerskapspermisjoner går jo ikke opp i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 0c715...ea9

Her jeg synes det skurrer jeg og. Og om det nå er slik at hun ikke har hatt perm, så misunner jeg ikke henne livet hennes for fem øre! Da er hun ikke en god mor som har prioritert slik, mulig hun tar det igjen nå på siste mann da for den dårlige samvittigheten. Hvis hun ikke har trillinger såklart.

Anonymous poster hash: c8fc6...7c5

Skrevet

Jeg tenker at du har flere voksenpoeng i en alder av 24 enn jeg hadde da jeg var nesten 40.

Også har du et jævlig digert hus.

Anonymous poster hash: 2d2df...6da

Gjest Pusikatt
Skrevet

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Ulykke, erstatning, gjeldsfri.

Nyt hver dag du kan.

Alle får sine slag i trynet gjennom livet. Viktig å nyte all den tid man er lykkelig. Det kommer andre tider. Klem til deg :-)

Skrevet

At jeg er veldig land det ikke er meg.. Har det samme nå men i en alder av 35.. Da jeg var 24 Eide jeg livets glade dager i Australia mens jeg studerte og fikk venner for livet!

Anonymous poster hash: ab28b...30e

Gjest Pusikatt
Skrevet

Ja hærregud, jeg loffet også rundt når jeg var 24, gjorde mye rart, men har fått mange venner for livet og mange fantastiske minner. Alt til sin tid. Man er forskjellige. Noen lever livet når de er 40, andre når de er 20.

Og venner for livet kan man skaffe seg uansett hvor gammel man er :-) så lenge man er lykkelig og har det bra, spiller det vel liten rolle hvor gammel man er, hva man har i gjeld, hvilken utdannelse man har, osv. Det går opp og ned her i livet, heldigvis.

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Man ser i hvertfall på svarene her at du gjør folk misunnelig! :P

Men, det er dumt å spør folk på den måten du gjorde, for det du drar frem er bare fordommene til folk... Du kommer med noen overfladiske fakta og folk dømmer deg til å være det ene og det andre, og mange mener tydeligvis at du lever et helt feil type liv. Uten å vite noe som helst om deg.

Når man hører om en 24 åring med ''full pakke'' og 3 barn, så tenker nok de fleste at du har vokst opp fort. For noen høres det gørrkjedelig ut og for andre så høres det imponerende ut :P

Utifra de andre innleggene dine virker du veldig fornøyd og oppegående, og at livsstilen din passer deg :) Tipper da du er en glad, livlig og positiv person å være rundt!

Skrevet

Så heldig du er som er gjeldfri! Det er det første jeg tenker ;)

Når er sagt, er jeg nesten sikker på at du heller ville hatt litt gjeld, enn å ha vært i den bilulykken...

Og har du klart å få deg denne utdannelsen på tre år og samtidig fått tre barn, må jeg si du har et pågangsmot som ikke ligner grisen! :D

Jeg syntes du har vært flink jeg :) ikke kastet bort erstatningen på tull, men investert i noe som vil øke i verdi. Du har tatt deg den utdannelsen du ville ha. :)

Bra jobba, og kos deg med resten av livet og den fine familien din :)

Skrevet

Jeg har et godt liv, men skriver at det ikke alltid har vært godt. Har kjempet for å komme dit jeg er i dag, og setter pris på det livet jeg har :)

Skrevet

Jeg synes det er rart at du har klart å ta en 3 årig høyskoleutdannelse med 3 barn i mellom der, og i tillegg er 24 år. Det yngste en kan bli ferdigutdannet sykepleier er vel 21-22 år, og hvordan du har rukket det må du forklare meg? Studerte du mens barna var babyer? 

Jeg har studert mens jeg hadde barn, har tvillinger så bare hatt to runder med småbarn :) Det meste går når man ser løsninger. Har ikke hatt obligatorisk oppmøte, noe som har gjort at jeg kan ha lest mye på egenhånd og ikke hatt behov for barnehageplass eller reist til skolen hver dag.

Skrevet

Hi

Eeeehhh, jeg svarte deg over her og tror du misforstår da du sier at alle mener du har "alt". Det virker som du har et kjedelig liv. Rett og slett. Du eier jo ikke ambisjoner! Sykepleieutdannelse er da ikke akkurat en svimlende utdanning? Hvem vil ha det som en 45-åring når de er bare noenogtyve? 

At du starter en slik tråd for så å skrive dette viser jo bare enda tydeligere at du er selvopptatt og overfladisk og bare ute etter bekreftelser på at du er "heldig". 

Jeg er noen år eldre enn deg, og tenker at et liv med barn nå ville vært veldig hemmende. Jeg har mange planer, noen år igjen som student og ville aldri tatt til takke med en sykepleierutdannelse, mann og barn i så ung alder. Jeg vil noe mer. Men er du fornøyd med livet ditt: Flott! Men tviler på at man må starte en egen tråd om hva andre syntes om seg selv dersom man virkelig er så fornøyd.  :fnise:

Har planer om å ta videreutdannelse, men må jobbe i 1 år før jeg kan søke meg videre ;)

Så jeg har har planer om å komme meg videre. Ingen som har sagt at jeg er nødt til å være 45 år og "bare" sykepleier. Det er et flott og givende yrke!

Skrevet

Hi

Jeg er noen år eldre enn deg, og tenker at et liv med barn nå ville vært veldig hemmende. Jeg har mange planer, noen år igjen som student og ville aldri tatt til takke med en sykepleierutdannelse, mann og barn i så ung alder. Jeg vil noe mer. Men er du fornøyd med livet ditt: Flott! Men tviler på at man må starte en egen tråd om hva andre syntes om seg selv dersom man virkelig er så fornøyd. :fnise:

Hva i all verden gjør du på et babyforum hvis du tenker at det å få barn nå ville ha vært hemmende? Merkelig valg av forum hvis du verken har barn, er gravid eller planlegger barn i nærmeste fremtid.

Anonymous poster hash: 97d1c...3a3

Gjest Kransekakestanga
Skrevet

Jeg er 41 og har det slik som deg, bare lengre utdannelse, og jeg har det bra og er fornøyd med det i dag.

Hadde jeg ville hatt det slik da jeg var 24? NEI! Da hadde jeg gått glipp av mye morro og spennende.

Jeg ser jo at mange, for tiden, ønsker seg mann, barn, hus og bil tidlig, men jeg skjønner ikke hvorfor de har det så travelt med å bli "gamle". Men vi er forskjellige, og godt er det.

Skrevet

Hi

Herregud for et nedlatende svar. Ta til takke med sykepleierutdanning? Hva slags svar er det? Sykepleier utdannelse, og en jobb som sykepleier er et sikkert og godt karrierevalg! Forøvrig så synes jeg nok du virker både mer selvopptatt enn hva Hi gjør, og ikke minst du mangler innsikt i at din definisjon på et godt og innholdsrikt liv kanskje ikke er den samme definisjonen som andre har.

Anonymous poster hash: cfb7d...9fe

Skrevet

Syns det er imponerende at du har fått til så mye, jeg, og skjønner ikke det voldsomme behovet for en utagerende ungdomstid mange gir uttrykk for i denne tråden. Det er ikke nødvendigvis slik at man MÅ prøve ut alt mulig før man slår seg til ro og får barn for at livet skal være komplett. Dette fungerer for deg - flott!

Anonymous poster hash: ccaf0...241

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...