Gå til innhold

utdanning å permisjon :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å starte på en 4 årig utdannelse, i en alder av 30 :) men planlegger også å få et barn om 2-3 år. Noen som har erfaring fra å studere å være hjemme i permisjon? Får man foreldrepenger når man går skole? Skal gå desentralisert så blir en del hjemmeskole.

Anonymous poster hash: dd4a0...253

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok samlingsbasert videreutdanning deltid samtidig som jeg var i permisjon. Jeg startet en god stund før jeg fødte og kom ikke ordentlig i gang, for jeg var sliten etter jobb og hadde så god tid fremover... Så fødte jeg og i begynnelsen er jo alt bare kaos og så plutselig nærmet det seg eksamen, samtidig som jeg hadde en baby som begynte å bevege seg rundt... Ingen god kombinasjon, men jeg fikk lest litt mens babyen sov og litt mens han lekte på gulvet og så leste jeg på kvelden etter barna hadde lagt seg.

Det var kun bestått/ikke bestått på eksamen og jeg besto og jeg syns jeg lærte mye også, så målet oppnådd :)

Anonymous poster hash: ae335...199
Skrevet

Men hvordan var det med foreldrepenger da? Fikk du d fordi om du studerte?

Skrevet

Men hvordan var det med foreldrepenger da? Fikk du d fordi om du studerte?

Glemte å skrive det :) Mitt studie var så lite at jeg sa ikke fra til NAV at jeg tok studie ved siden av. Hvis jeg ikke hadde gått ut i permisjon, hadde jeg uten problemer fullført ved siden av 100% jobb. Så jeg fikk foreldrepenger fordi jeg hadde vært i jobb før jeg gikk ut i permisjon. Hvis du ikke jobber ved siden av, men får lån og stipend av lånekassa, vet jeg at du kan få noe derfra, men det vet jeg ikke helt.

Anonymous poster hash: ae335...199

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...