Gå til innhold

Noen økonomer her? Noen som jobber innen økonomi eller har tatt utdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å bli økonom, men er samtidig litt usikker ettersom jeg ikke helt vet hva det går i og hvordan utdannelsen er. Håper noen kan svare på noen av spm jeg har. :)

Er det en tøff utdannelse? Hva jobber du som? Trives du? Hva er lønnen din? Og mest av alt lurer jeg på hvordan utdannelsen var og hvordan dagene var lagt opp. Er det mye matte og er matten vanskelig?

Jeg er passe god i matte, men laaangt fra noe geni.. Skal jeg tørre å satse?

Anonymous poster hash: d006e...11e

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er utdannet økonom, men jobber ikke direkte med økonomi lengre - det ble ganske kjedelig rett og slett. Nå er jeg avdelingsleder med ansvar for personal og resultat. Har også tilleggsutdannelse innenfor ledelse.

Matten du må gjennom er grei nok hvis du taklet vgs-matte på en grei måte.

Anonymous poster hash: 30646...3b5

Skrevet

Matten er ikke veldig vanskelig, men mye av utdannelsen baserer seg å jobbe med tall og formler. Det er en krevende utdanning, men ikke umulig.

Anonymous poster hash: aaed5...b3d

Skrevet

Siste her: jeg studerer fortsatt

Anonymous poster hash: aaed5...b3d

Skrevet

Jeg er bare student så jeg er vel ikke den rette til å svare kanskje, men jeg tar sjangsen likevel.

Nå er studieløpet lagt opp forskjellig omkring på universitetene og høyskolene, men på bacheloren jeg går er det null obligatorisk undervisning, og i alle fagene gjennom hele bacheloren utenom 3 (+/-) er det kun eksamen på slutten av semesteret. I de siste fagene er det noen få arbeidskrav og hjemmeeksamen. Fagene er spennende og morsomme, men jeg har hatt problemer med matematikken. Det er i bunn og grunn ikke særlig vanskelig, hvertfall til nå, men jeg har måttet jobbe masse ekstra siden jeg knapt har hatt matte siden 1. året på vgs. Har du f.eks R1 matte vil du nok klare det uten problemer på første året, du lærer jo etterhvert og bygger jo på det du lærer med mer informasjon.

eg syns studiet er kjempespennende og ikke så veldig vanskelig egentlig, men det er mye å lese og mye å huske på. 

Mer kan jeg nok ikke gi deg informasjon om:)

Anonymous poster hash: 1a6fb...9de
Skrevet

Jeg har en mastergrad i økonomi og jobber som økonomidirektør. Årslønnen er 1,5 millioner kroner + bonus.

Studiet tok mye tid og det er selvsagt mye tall og formler du må forholde deg til, men som hun over sier så er helt greit å komme igjennom hvis man klarer vga matten forholdsvis greit. Det faget jeg slet mest med var faget investering og finansiering, men når jeg knakk koden der gikk det relativt greit det også.

Nå sitter jeg som økonomidirektør og jobber da ikke med regnskapsføring mm så arbeidsdagen min er meget variert, utfordrende og innebærer mye reising. Jeg jobbet noen år som regnskapsfører, men det ble som hun over sier kjedelig i lengden. Men det er pga min personlighet som ikke trives når den må jobbe med rutineoppgaver og gjentakelser av arbeidsoperasjoner.

Anonymous poster hash: 51255...684

Annonse

Skrevet

Jeg tar en mastergrad i økonomi (sivøk). Det er og har vært veldig mye å gjøre på masteren, men mye spesialisering har begrenset mengden matte. Bacheloren var helt grei, men om du ikke er spesielt god på logikk og abstrakt tenking (pugging av formler holder ikke til dybdelæring) ville jeg kanskje overveid noe annet?

Anonymous poster hash: 8b076...226

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...