Gå til innhold

Tilbehør til biff, gi meg ditt beste tips

Anbefalte innlegg

Føler vi har det samme tilbehøret hver eneste gang, og begynner å bli litt lei selv om det er godt

Så hva er din favoritt for å gjøre biff middagen til noe ekstra godt? Gi gjerne en enkel forklaring på hvordan det lages eller oppskrift. 

Anonymous poster hash: 2deb7...d2a

Fortsetter under...

Jeg liker veldig godt chaminjong, godt stekt løk og asparges til. Og kanskje båtpoteter eller fløtegratinerte?

Oppskrifter på dette finner man jo alle veier, matprat.no for eksempel :)

Ahhhh.... ble skikkelig sulten her nå!!!! Kjenner liksom lukta av maten her.... ;)

Bakt potet med kryddersmør, og grønnsaker som surres lett i panna, pleier også å ha rømmedressing og bbq saus i små bokser ved siden av. Ellers er stekt sopp, ovnsbakte poteter og barneisesaus veldig godt til :) 

Anonymous poster hash: a5bbe...f25

Er glad i tomater man deler i to, smører pesto og presser hvitløk på og topper med ost. Gratineres i ovnen på 200 grader i 30 min. Ellers er jeg glad i maiskolber til biff, og stekt sopp/løk er alltid godt. Bruker enten fløtegratinerte poteter, potetbåter eller bakt potet med kryddersmør. Og bernaissaus eller peppersaus med mye creme fraish i! Nå ble jeg sulten :P

Anonymous poster hash: 7e6c2...d11

Løk- og soppstuing

Ostegratinert brokkoli

Fløtegratinerte poteter

Glaserte gulrøtter

Spinatstuing

Asparges med et dryss av havsalt

...er de tingene jeg kommer på at er veldig gode til biff!

Anonymous poster hash: d677b...5da

Annonse

Tar en liten boks mais, en liten boks champignon og en god del rømme i stekepanna (i skyen etter at biffene er tatt ut), og koker dette i panna i noen minutter. Supergodt! Også litt brokkoli ved siden av det, da....Og rødvinssaus!

Anonymous poster hash: 368fb...223

Lett kokt asparges surret i bacon så stekt i stekepanne :) er såååå fantastisk godt

Maiskrem, kok opp mais i litt vann, sil av vannet og ha i litt fløte. Kok opp igjen før du moser det å koker det opp en siste gang, smak til med salt og pepper :-)

Ovnsbakt tomat med ost

Tomat, løk og fetaost salat. Skjær tomat og løk, bland i en bolle med litt olje og sitronpepper. Ha så i fetaost :-)

Anonymous poster hash: dfcd6...0c1

Kjøper indrefilet av okse i Sverige som jeg helsteker.. Ellers pleier jeg å kjøpe god helg biffen på Kiwi eller biff på Rema, men ikke store greiene å skryte av..

En sjelden gang blir det biff i ferskdisken på ultra, godt, men dyrt!

Anonymous poster hash: 7e6c2...d11

Annonse

Indrefilet eller ytrefilet av okse eller kalv, lager aldri biff hvis jeg ikke har det. Entrecote er bra og bruke til biff, men jeg er ikke så glad i det marmorerte kjøttet

Hjemmelaget bearnaise med masse estragon og hvitvinseddik, ovnsbakte asparges med smør, maldonsalt og kvernet pepper

Rosmarinbakte små franske poteter

Sjalottløk og cherrytomater bakt i ovnen eller stekt i panna

Og ja, en god og fyldig rødvin til ;)

Endret av frk Nilsen

Hva slags biff kjøper dere, hvor kjøper dere biffen? Jeg kjøper på rema, pepperbiff... alltid noe seige greier....

Anonymous poster hash: edaff...09d

Kjøper helst biff hos en lokal slakterforretning. Kjøper nesten alt kjøtt der, da får jeg god kvalitet, gode tips, men jeg skal innrømme at det koster litt mer ennå Rema og Kiwi.

Anonymous poster hash: d4366...ee2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...