Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Mini blir snart 4 mnd og nå venter en rekke endringer. Bør vi spre de utover eller bare kjøre på med alt så vi slipper mange runder med tilvenning? Endringene er flytte fra å sove i vugge til sprinkelseng på natt, eget rom, sovepose istedenfor dyne og fast føde. Søvnen på natta er helt håpløs, våkner hver time for pupp, uten nødvendigvis å spise. Vil ikke ta smokk. Sparker av dyna og våkner av oss på natta. Jeg er dritlei av unge som bruker meg som smokk så vil få fortgang i fast føde. Er det "lov" å prøve flaske med mme også? Nå tar han jo ikke flaske heller da foreløpig... Oen gode råd her? Anonymous poster hash: 77835...f9f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Lei ungen din etter 4 mnd? Jeeez. Det er anbefalt å la barnet sove på samme rom som foreldrene i et år minst, men lykke til. Har du overveid at det kan være andre grunner til at barnet våkner? tenner, kos, sult/tørst, savner mamma? Barnet er 4 mnd, det er hjelpeløs og trenger nærhet og omsorg og å få ta ting i sitt eget tempo. Å parkere det på eget rom og kutte masse nærkontakt er bare synd. Legg egoismen til side og la barnet få være i sentrum mens det er så lite. Anonymous poster hash: cadca...665
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Det er litt slitsomt å være mamma til en liten baby. Jeg ville ikke gjort alle endringer på en gang. Hva med å begynne med en flaske på kvelden? Kanskje baby sover litt bedre. Søvn er vanskelig, men det blir bedre med tiden. Anonymous poster hash: fb285...043
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Jeg ville lagt ungen på eget rom og gjerne en flaske mme på kvelden (som metter lengre), men ville beholdt senga og dyna (eventuelt i tillegg til sovepose, hvis den er tynn). Fast føde introduserer du jo på dagtid uansett for å slippe magevondt, så den endringen settes jo ikke i forbindelse med natta. Begge mine barn har ligget på eget rom fra de var nyfødte, fordi jeg sover ekstremt lett og klarte ikke sove med ungene på rommet. Åpne dører og babycall ble tingen. Ungene mine sov natta gjennom fra de var hhv 8 og 10 uker gamle. Lykkelige, friske og trygge unger, ikke hør på surpadda lenger opp i tråden her. Anonymous poster hash: 75575...0e7
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Jeg er jo ikke lei ungen, men å bli brukt som smokk. Har snart ikke hud igjen på brystvortene. Han må ha pupp for å sovne på natta. Våkner for å sovne igjen med puppen hver time fra 20 til 7... spiser kanskje 3 av gangene. Hvis han våkner av at vi hoster eller snur oss eller legger oss eller står opp så må han også ha puppen for å sovne igjen... jeg blir smårar av søvnmangel. På dagen sover han 4x30 min og må da trilles i søvn. Føler stakaren må være kronisk overtrøtt med så lite søvn. Så håper han kan få sove bedre etter dis.se tiltakene. Anonymous poster hash: 77835...f9f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Jeg ville lagt ungen på eget rom og gjerne en flaske mme på kvelden (som metter lengre), men ville beholdt senga og dyna (eventuelt i tillegg til sovepose, hvis den er tynn). Fast føde introduserer du jo på dagtid uansett for å slippe magevondt, så den endringen settes jo ikke i forbindelse med natta. Begge mine barn har ligget på eget rom fra de var nyfødte, fordi jeg sover ekstremt lett og klarte ikke sove med ungene på rommet. Åpne dører og babycall ble tingen. Ungene mine sov natta gjennom fra de var hhv 8 og 10 uker gamle. Lykkelige, friske og trygge unger, ikke hør på surpadda lenger opp i tråden her. Anonymous poster hash: 75575...0e7 Må bytte seng for han er blitt for stor for vugga. Det også vekker ham tror jeg for han får ikke bevegd sec opi der uten å slå i kantene? Anonymous poster hash: 77835...f9f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Jeg ville lagt ungen på eget rom og gjerne en flaske mme på kvelden (som metter lengre), men ville beholdt senga og dyna (eventuelt i tillegg til sovepose, hvis den er tynn). Fast føde introduserer du jo på dagtid uansett for å slippe magevondt, så den endringen settes jo ikke i forbindelse med natta. Begge mine barn har ligget på eget rom fra de var nyfødte, fordi jeg sover ekstremt lett og klarte ikke sove med ungene på rommet. Åpne dører og babycall ble tingen. Ungene mine sov natta gjennom fra de var hhv 8 og 10 uker gamle. Lykkelige, friske og trygge unger, ikke hør på surpadda lenger opp i tråden her. Anonymous poster hash: 75575...0e7 Må bytte seng for han er blitt for stor for vugga. Det også vekker ham tror jeg for han får ikke bevegd sec opi der uten å slå i kantene? Anonymous poster hash: 77835...f9f Ok, men da ville jeg i alle fall beholdt dyna litt til. Også bygge rede rundt hodet hans, gjerne legg den genseren du har brukt den dagen oppi der sammen med ham. Husk passe kaldt rom. Ville jobbet kontinuerlig med å venne ham til både smokk og flaske. Lykke til Anonymous poster hash: 75575...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå