MissMC Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Hei! Skal på fire "alkoholholdige" arrangementer i løpet av den neste uka (2 stk jobbarrangement, familie, og så med venninner), og lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan komme meg gjennom disse uten at noen fatter mistanke?? Tok testen i dag tidlig og den var positiv. Men føler at det er altfor tidlig at folk skal få vite om det, i tilfelle ting ikke går som de skal… Er vel noe sånt som 4+2 nå.. Anyone?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Jeg sier til de rundt meg at jeg ikke orker å drikke alkohol om dagen fordi jeg er sliten og ikke har overskudd til å drikke alkohol rett og slett! Men har en på 16 mnd som fortsatt ikke sover bra på natta, så alle vet at jeg er sliten. Men vil også ikke drikke alkohol fordi jeg ikke vil fortelle om en graviditet så tidlig Du kan også si at du begynner å bli syk, du kjører, du skal opp tidlig, du har planer dagen etter så du ikke kan være dårlig, eller du har avtalt å kjøre noen til flyplassen imorgen tidlig Kos deg på alkoholfritt julebord Anonymous poster hash: 6b90f...845
Solskinnsbarn:) Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Så langt har jeg klart meg ganske bra på fest hjemme hos folk, med medbrakt alkoholfri vin på vanlig vinflaske.. Men synes det er ganske vanskelig ute. Det går greit hvis du har anledning til å kjøpe drikke selv i baren, da kan du jo be om alkoholfri øl/ vin i vanlig glass. Litt verre hvis man blir servert ved bordet eller at andre kjøper. Sliter selv med å finne på unnskyldninger hvis jeg ikke later som jeg drikker alkohol. Hvis man har planer tidlig neste morgen kan det til nød gå, men folk vil alltid si "du kan vel drikke en øl likevel..?". Har planer om å ta serveringsdama til sides på julebordet på jobben min, og be om å bli servert alkoholfri vin. Hvis det er mulig da. Vanskelige tider vi går i møte!
mammsen84 Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Hei! Skal på fire "alkoholholdige" arrangementer i løpet av den neste uka (2 stk jobbarrangement, familie, og så med venninner), og lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan komme meg gjennom disse uten at noen fatter mistanke?? Tok testen i dag tidlig og den var positiv. Men føler at det er altfor tidlig at folk skal få vite om det, i tilfelle ting ikke går som de skal… Er vel noe sånt som 4+2 nå.. Anyone? jeg sier også rett og slett at jeg ikke vil drikke…orker ikke...
ens Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Lykke til! Lurer selv på hvordan det skal gå fremover, finner ingen løsning som kommer til å fungere på venner/kollegar...Skal selv på julebord snart og alle på jobb kommer til å finne ut av det da jeg "aldri" kjører. Drikker ikke mye men drikker alltid på slike ting :/ (er heldigvis 12-13 uker da, men ville prøve å ikke si noe før etter jul)
MissMC Skrevet 12. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2013 Takk for svar :-) Må finne på noe lurt. Tenker at det på en dag går fint å komme opp med en unnskyldning, men to ganger i løpet av tre dager med de samme folkene, da tenker jeg at noen kommer til å begynne å lure. Jeg tenkte også på det å finne meg en servitør/bartender som jeg kan alliere meg med, slik at jeg får noe som ser ut som noe alkoholholdig. Ikke lett dette her, men du verden så spennende det skal bli fremover!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Du kan prøve å si at du går på medisiner, feks antibiotika mot halsbetennelse... Anonymous poster hash: 23b73...216
mamma_til_lillemor Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Jeg har planer om å bruke samme unnskyldning som over når jeg skal på julebord… Men halsbetennelse er noe som "krever" at du ser syk ut, eller har vært syk. Så jeg tenkte rett og slett og si jeg går på antibiotika for urinveisinfeksjon. De fleste pleier ikke å ville følge opp det med videre spørsmål Jeg er i den situasjonen at jeg kjører ikke vil bli godtatt, og ikke har jeg barn fra før som krever at jeg skal tidlig opp. Her har folk allerede begynt å kommentere at jeg ikke lenger drikker alkohol i sosiale sammenhenger, og jeg vet mannen har fått noen spørsmål om jeg er gravid. Her er det som funker best rett og slett å dra en unnskyldning som inneholder et "dameproblem", for da blir de nesten litt flaue over at de har spurt
MissMC Skrevet 13. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. november 2013 Takk for alle svar :-) Første event overstått, og det gikk veldig bra - faktisk ingen som hverken kommenterte eller stilte spørsmål Var mye gravidsnakk, men det var pga en annen kollega som også er gravid, men hvor alle vet om det. Ingen som sendte så mye som et halvt skråblikk over på min brus en gang, så er veldig lettet nå. Så får vi se om noen legger sammen to og to om noen dager når jeg skal ut med samme gjengen igjen!
MrsMilla Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 Et triks er å kjøre. Da er det ingen som tenker på det. Et annet er om man har flere barn, og har barnevakt - da kan det være lurt å kunne være edru mtp om det skulle være noe. Siste vri er den jeg ofte kjører: Drikker munkholm fra ølglass, handler når de andre ikke er i baren, og ber bartenderen være litt diskret på forhånd, så er det bare å feste iveg uten at noen registrerer det, i tillegg kan man få god effekt av placebo om man bare glemmer at det er munkholm - god fest!
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 Jeg skal til jordmor 2 dager før julebordet er da 12 fullgåtte uker... Så kan fortelle det... ;p
treg Skrevet 22. november 2013 #12 Skrevet 22. november 2013 Dette kjenner jeg også at kan bli litt utfordrende, men siden jeg har en 1-åring hjemme, kan "sliten"-alternativet funke... Det er nok ingen av kollegaene som kommer til å spørre direkte uansett, og hvis de begynner å lure, ja, så får de nå bare gjøre det, tenker jeg.
Abik Skrevet 22. november 2013 #13 Skrevet 22. november 2013 Vi har julebord med jobben nå i november. Gruer meg til å si jeg er blitt syk, jeg som aldri har vært syk på de to årene jeg har jobbet der Jeg orker ikke sitte på et julebord uten å drikke, da skjønner jo folk med en gang. Har tenkt på alkoholfri drikke, men gidder ikke det heller.
Mars17 Skrevet 22. november 2013 #14 Skrevet 22. november 2013 hvis drikke serveres med bordet så allier deg med servitøren, hvis du handler i baren få munkholm i glass.. skal du til noen så hell over alkoholfri vin i en gammel flaske..
Malintdo Skrevet 22. november 2013 #15 Skrevet 22. november 2013 Julebord i morgen. Har spydd som bare det på jobben over flere dager og sett generelt sliten ut. Spørsmålene om jeg er gravid har kommet en etter en (snitt alder på jobben er 21, så det er helst de som har hintet på at de har skjønt det.) jeg kommer til å kjøre på julebord, da jeg ikke har noen til å hente meg, å det er uaktuelt med taxi. Så da får de som skjønner det, bare skjønne det. Orker ikke å drive å si nei, jeg er ikke gravid eller finne på ting. Jeg er 8 uker på mandag og skulle det mot formodning gå galt, hadde de nok fått vite det uansett. Vi har godt miljø på jobben og er som en vennegjeng/familie så det er mye lettere å være åpen om ting å bli forstått og tatt hensyn til enn å gå rundt grøten. Blir julebrus eller munkholm i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå