Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Jeg går på overtid med nr 3 nå, regner med å gå en stund til i følge jordmor da jeg er helt umoden. Vi er bedt i dåp 1. desember, men om jeg blir satt i gang blir det 1 uke før dåpen og da er jeg knapt kommet meg hjem før vi skal i dåp med tre barn. Er det frekt av meg å si at bare mannen og eldste barnet kommer? Jeg vet jo ikke hvor lenge jeg kommer til å gå overtid, men ser ikke for meg at jeg orker det bare en uke og to etter fødselen uansett? Anonymous poster hash: 7e52f...32c
Honningmelon Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde i allefall ikke dratt i dåp en til to uker etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 De fleste bør vel ha forståelse for at du ikke kommer så kort tid etter fødsel Anonymous poster hash: c631a...795
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Nei, det er ikke frekt. Du har jo akkurat født, og er bedre å være hjemme å hvile. Både for deg og baby. Anonymous poster hash: f59ed...328
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde ikke dratt så tidlig etter en fødsel uansett hvor nære dåpsbarnet hadde vært. Anonymous poster hash: 79362...f2b
*Miss Marple* Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde nok orket, men det vet man jo ikke på forhånd og jeg hadde aldri lovet meg bort så kort tid etter fødsel. Tror du ikke det er forståelse for at du har en åpen invitasjon sånn at du kan delta hvis du ønsker/klarer? Hvis du egentlig har lyst å være med altså. Men om du alt nå tenker at dette har du ikke lyst til, gir du beskjed om det. Det kan da ikke finnes en sjel som syns det er rart.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Nei jeg hadde ikke lovet noe så kort tid etter fødsel, kan ikke du komme hvis du føler for det? Jeg var i gullbryllupet til mine besteforeldre seks dager etter fødsel med nr.2, men da var vi hjemme hos mine besteforeldre og jeg kunne trekke meg tilbake til ett annet rom å amme. Si at mannen kan komme sammen med eldstebarnet, og du kommer hvis du kan :-) Anonymous poster hash: cf6e4...87f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 Hadde det vært jeg som skulle ha dåp, så hadde jeg hatt full forståelse for at du ikke kan svare sikkert før etter fødselen. Jeg hadde sagt nei hvis jeg måtte bestemt meg nå, men antagelig orket å gå etter min andre fødsel uten problemer. Jeg var selv bedt i et bryllup ca 1mnd etter fødsel, langt unna til en litt perifer venninne, det takket jeg nei til, hadde det vært til en nær venninne og jeg slapp å reise langt, så hadde jeg mest sannsynlig dratt, så forholdet til dåpsbarnet har også noe å si. Anonymous poster hash: 2228d...4be
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 Ja, det hadde jeg nok orket. Jeg holdt 17 mai selskap for hele familien en uke etter fødsel med sistemann. Men vet jo ikke sikkert, så hadde sagt fra om situasjonen og ikke deltatt hvis ikke formen var på topp. Anonymous poster hash: 0f628...f89
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #10 Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde nok dratt, men ting kan selvfølgelig fort snu seg. Selv har jeg vært i full fart allerede 3-4 dager etter fødsel og levd som normalt, men man har jo ingen garantier for at man ikke blir veldig sliten å dårlig.Det er absolutt ikke frekt å si at kun mannen og de andre barna kommer, jeg personlig ville ikke regnet med at noen skulle komme så kort tid etter fødsel. Du kan jo be om å få komme på kort varsel i tilfelle du khenner på formen at du takler det? Anonymous poster hash: 68fd4...6f4
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #11 Skrevet 12. november 2013 Ja, det hadde jeg orket, og det gjorde jeg også-med to uker gamle tvillinger. Hver sin lyst. Du kan jo se det an. Anonymous poster hash: 85ccd...bec
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #12 Skrevet 12. november 2013 Kommer jo an på hvordan formen er det? Jeg dro rett fra sykehuset på kjøpesenter (det var krise, måtte kjøpe pumpe!) og derfra rett i bursdag til svigerfar. Anonymous poster hash: c59e4...696
Musemora Skrevet 12. november 2013 #13 Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde fint orket det etter mine to siste fødsler. Med sistemann gikk vi tur på 1 mil 2 døgn etter fødsel. Men kan du ikke bare si at du kommer hvis formen er bra da? Jeg ville da valgt og gått i middagen og droppet kirken.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #14 Skrevet 12. november 2013 Jeg ser for meg at jeg ikke orker. Har slitt sånn med ammingen med de to andre og har lyst til å få det til denne gangen så "legger" av tid til dette for å gi det et ordentlig forsøk. Dette er uti familien også, så er ikke så nært, på samboeren min sin side. Glad for at vi ble bedt da, men ser ikke for meg at jeg orker. Forrige gang var jeg 2 uker på sykehus pga anemi etter fødselen så denne gangen vil jeg bare nyte det. HI Anonymous poster hash: 7e52f...32c
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. november 2013 #15 Skrevet 12. november 2013 Jeg dro i dåp tre dager etter at jeg fødte min tredje. Men det var i nabohuset, hos svigermor, og jeg var bare der i en times tid for å spise middag Det er slettes ikke frekt å bli hjemme fra dåp når du nettopp har født. Mann og barn kan dra og du og den lille kan kose dere hjemme
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #16 Skrevet 12. november 2013 Jeg klarte nesten ikke å gå etter siste fødsel, bekkenet var så ille at det tok 14 dager før jeg klarte å gå mer enn 50 meter. Folk er forskjellige, og det aksepterer nok de fleste. Anonymous poster hash: f2398...ef2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #17 Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde fint orket det etter mine to siste fødsler. Med sistemann gikk vi tur på 1 mil 2 døgn etter fødsel. Men kan du ikke bare si at du kommer hvis formen er bra da? Jeg ville da valgt og gått i middagen og droppet kirken. Er du seriøs, eller tuller du? To døgn etter min siste fødsel var jeg fremdeles på sykehuset og ventet på at de skulle ta hørselscreening av nurket. En uke etter fødsel var jeg på vei tilbake til sykehuset med raknede og betente sting. Ingen i min omgangskrets hadde forventet at jeg skulle dukke opp på noen dåpsfest så nærme en fødsel. Men, HI, orker du, så orker du, og vil du, så drar du. Anonymous poster hash: 1d45d...71c
dagmamma_OS Skrevet 12. november 2013 #18 Skrevet 12. november 2013 (endret) Jeg hadde nok helt sikkert orket det å sett frem til å gå i en koselig dåp. Men regner med at folk har full forståelse visst du velger å ikke gå. Endret 12. november 2013 av dagmamma_OS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå