Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen nordlendinger her inne som har gått privat ? Evt. hvilken klinikk gikk dere for ? 
  Foreløpig holder vi til i Tromsø, men etter 5 innsett og 5 negative forsøk begynner vi å se en ende der. Har fortsatt to egg på frys og satser på vi skal ha innsett av de på nyåret og hvis ikke det klaffer blir vi å gå privat! Men så er det det store spørsmålet - hvilken klinikk skal vi velge siden vi bor i Nord-Norge ? Har sett på Klinikk Hausken i Haugesund og Medicus i Trondheim. Noen andre dere vil anbefale oss å se på eller anbefale for en nordlending ? 

Vi er litt forut for oss. Selv om vi fortsatt har to egg igjen er vi to steg foran og nesten allerede på et nytt forsøk på en ny klinikk..

Skrevet

Jeg hører til Medicus og er veldig fornøyd. Vi blir godt tatt vare på, får god informasjon og det er lett å få tak i de. Trivelige folk som jobber der også:)

Skrevet

Kynisk nok hadde jeg valgt utfra reisevei og flytilbud. Går utfra at de er stort sett like flinke alle sammen, og de er jo underlagt de samme lover og regler og har det samme tilbudet (med mindre man trenger donor). Og for oss som har reist Harstad-Riksen noen ganger nå ser jeg at noe lengre eller mer kronglete reisevei hadde jeg ikke orket. I tillegg er det ikke bare-bare å få fly 20 timer før du MÅ møte når man ikke kan planlegge i forkant. Og det medfører ekstra overnattinger/ugusntige tidspunkt for reise, ekstra dager med barnevakt, ekstra fri fra jobb osv. Og det betyr litt det og, syns jeg. 

Skrevet

Jeg er ikke så veldig opptatt av dette med reisevei, mer opptatt av at jeg vil ut av samlebånd-mentaliteten og føle å være litt mer hørt å verdsatt enn bare en prøvekanin.. Men har Trondheim i tankene og tror vi blir å ta kontakt med dem først selv om Hausken stod først på min liste siden to vennepar av oss har snakket så positivt om den klinikken :)

Skrevet

Kan anbefale Medicus. Der er det ingen samlebånd-følelse.

Og sånn rent praktisk så går det jo mange fly til Trondheim. Og det tar ca 30 min med flybussen fra Værnes til Solsiden der klinikken ligger.

Skrevet

Jeg kommer fra Nordland og holder på med siste runde i det off. Om det blir slik at vi må ut i det private, så er det mulig at jeg vil vurdere stork-klinikken i Danmark. Kjenner flere som har vært der og det skal være veldig bra. Blir litt dyrt og sånn, men vin iallefall vurdere det :). I Danmark har de et apparat som visstnok ikke er godkjent i Norge (etter hva jeg er blitt fortalt). Apparatet fungerer visst slik at eggene blir kakket på for å gjøre dem sterkere....(?). Sikkert ledig enkelt sagt, men :):). Håper du finner ut av hvor du vil. Lykke til i valget :)

Skrevet

Er ikke nordlending, men bor i nord ;-) Vi skal til Maigaard i Danmark. Reisevei er ikke det viktigste for oss, men følelsen av å bli hørt, godt ivaretatt og fulgt opp er viktig. Det føler jeg de allerede gir oss før vi i det hele tatt har begynt. De svarer fort, forklarer alt vi lurer på, kommer med konstruktive råd og er støttende. Vi har møtt mye motgang her i Norge gjennom utredningen og har fått lite/ingen informasjon. Maigaard har forklart alt og tatt kontakt hver gang de har mottatt papirer fra sykehuset/gynekologen osv.

Skrevet

Jeg kommer fra Nordland og holder på med siste runde i det off. Om det blir slik at vi må ut i det private, så er det mulig at jeg vil vurdere stork-klinikken i Danmark. Kjenner flere som har vært der og det skal være veldig bra. Blir litt dyrt og sånn, men vin iallefall vurdere det :). I Danmark har de et apparat som visstnok ikke er godkjent i Norge (etter hva jeg er blitt fortalt). Apparatet fungerer visst slik at eggene blir kakket på for å gjøre dem sterkere....(?). Sikkert ledig enkelt sagt, men :):). Håper du finner ut av hvor du vil. Lykke til i valget :)

Hi, hi, jeg kommer også fra Nordland:-))

Du trenger ikke å dra til Danmark pga du blir jo gravid nå!!! :-))) Jeg har bestemt det:-)

Skrevet

Herregud! To sykepleiera fra Nordland...å så har vi fulgt hverandre såå likt her nede. Utruli!!!! Arti e d :):). Ja nei jeg skal ikke til Danmark....føler at denne gangen er det klaff. Å det samme gjelder deg...denne gangen får du ønsket ditt oppfylt ;). O jul me din glede :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...