Gå til innhold

Kan man ta med barn til jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen min har feber og er forkjølet nå i ettermiddag/kveld. Har 32 ukers kontroll i morgen, og har ingen til å passe han, tenkte han skulle slippe barnehage for å komme seg litt. Faren er borte på kurs, ingen besteforeldre kan passe. Kan jeg ta han med til jordmor?

Anonymous poster hash: 1ad01...caa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde med min til jordmor..hun sa ingenting på det

Skrevet

Vi hadde vår 2-åring med på ultralyd og hadde henne med på noen kontroller også da jeg var mye alene. Bare å forklare hva som kommer til å skje, at damen skal kjenne på magen etc...

Anonymous poster hash: 3da67...fd7
Skrevet

Hvis jordmor er på helsestasjonen så bør du ikke det. Ikke særlig lurt å la han smitte nyfødte og små babyer.

Anonymous poster hash: 9b06e...8af

Skrevet

Det er på helsestasjon ja :) men han skal jo ikke borti babyene der :) dere som hadde med, ringte dere og spurte først?

Skrevet

Det er på helsestasjon ja :) men han skal jo ikke borti babyene der :) dere som hadde med, ringte dere og spurte først?

Han skal vel gjennom rommet hvor man skifter på babyen, og uansett så sprer han viruset med hosting og spytt.

Anonymous poster hash: 9b06e...8af

Skrevet

Jeg hadde med storesøster da jeg var gravid med lillesøster. Ringte ikke å spurte. Jordmor hadde en drøss av leker på kontoret sitt og Snuppa lekte alene i hele 45 min. :) gikk kjempe fint.

Siden sønnen din er syk så ville jeg nok ringt å hørt om det var i orden. Er ikke så kjekt med syke barn rundt andre gravide, og nyfødte..

Skrevet

Syke barn har ingenting på helsestasjonen å gjøre. Alvorlig talt.

Anonymous poster hash: 2c676...849
Skrevet

Dere har rett i det ja, lurt å spørre de ja :) men da vet jeg at man kan ihvertfall , om det er greit for de! Takk dere!:)

Skrevet

På vår helsestasjon står det flere oppslag om at syke barn ikke skal på helsestasjon, så et barn som er for sykt til å være i barnehagen hadde jeg aldri tatt med på helsestasjon. De kan smitte bare ved å være i samme rom. Til legen, derimot, har jeg hatt med meg syke barn når jeg har hatt time til meg selv.

Anonymous poster hash: abcda...96d
Skrevet

Ehm.. På vår helsestasjon deler vi venterom med legestasjonen. Litt rart viss en ikke kan ta med halvslakke barn da!

Skrevet

Jeg fikk time hos hs rett etter time hos jm en gang, så da hadde jeg naturlig nok med meg 2åringen, og det gikk veldig fint. Tror han skremte jm litt med aktivitetsnivået sitt, mne det var bare koselig med søsken hos jm sa hun. :)

Er han syk, og veldig snørrete\forkjølet ville jeg vært mer skeptisk da.

Anonymous poster hash: 546e5...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...