Gå til innhold

Åhiheite, hvor ble dagen av???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opprette, slette, lagre, fakturere, springe, prate, notere, kontrollere, skrive, skrive, skrive, skrive, pustepese, rette, lete, forandre, makulere, makulere litt til, korrigere, korrekturlese, kopiere, fakse, drikke kaffe, mer kaffe, tisseeeee, ringe, samordne, avtale, paginere, summere, avslutte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, blir imponert jeg! Her har det vært ringe - vente - ringe - vente- ringe - osv... men jeg fikk nå til slutt ordna det som ordnes skulle, så da så :)

Skrevet

Det er bra, blomstre.

Har sånne dager også :)

Skrevet (endret)

Her var det syk mann, syk junior, lage brøddeig, hive i søpla, lage ny brøddeig, bake brød, vaske klær, handle, dra på jobb, service, service, service, rydde, sortere, organisere, organisere, service, drikke en rask rett-i-koppen til middag, banne over sikringer som går, omstart på nevnte sikring, logge på, banne over sikring som går, omstart på nevnte sikring, logge på, banne over sikring som går, omstart på nevnte sikring, logge på, kjøre ut nødvendige rapporter fort som fy. Møte, møte, drikke kaffe, møte. 

Og så er jeg omsider hjemme, 22.30. Da kunne endelig jeg også tisse.Aah... 

Endret av mama foodie
Skrevet

Her var det syk mann, syk junior, lage brøddeig, hive i søpla, lage ny brøddeig, bake brød, vaske klær, handle, dra på jobb, service, service, service, rydde, sortere, organisere, organisere, service, drikke en rask rett-i-koppen til middag, banne over sikringer som går, omstart på nevnte sikring, logge på, banne over sikring som går, omstart på nevnte sikring, logge på, banne over sikring som går, omstart på nevnte sikring, logge på, kjøre ut nødvendige rapporter fort som fy. Møte, møte, drikke kaffe, møte. 

Og så er jeg omsider hjemme, 22.30. Da kunne endelig jeg også tisse.Aah... 

ÅH, håper du får en bedre dag i dag!!!

Her er det litt roligere i dag heldigvis.

Far hjemme med to syke barn her så jeg får være servicemom når jeg kommer meg hjem etter endt dag, tenker jeg.

Skrevet

Fakse? I hvilket yrke fakser man i 2013? :fnise:

Hilsen ei som har vært sånn ordentlig yrkesaktiv siden 2006, og det eneste som har opplevd blitt fakset var hemmelige r-notat til regjeringskonferanse, i min tid i embetsverket (men det var definitivt ikke jeg som opererte faksmaskinen, som jeg ikke hadde visst opp/ned på). 

Skrevet

Fakse? I hvilket yrke fakser man i 2013? :fnise:

Hilsen ei som har vært sånn ordentlig yrkesaktiv siden 2006, og det eneste som har opplevd blitt fakset var hemmelige r-notat til regjeringskonferanse, i min tid i embetsverket (men det var definitivt ikke jeg som opererte faksmaskinen, som jeg ikke hadde visst opp/ned på). 

Hehe, i et yrke hvor det er MYE taushetsbelagt informasjon som er i omløp. Noen instanser ønsker ikke ting pr e-post pga redsel for hacking. Da er post og faks fortsatt gjeldende faktisk, tro det eller ei :)

Som f.eks Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker

Tingrettene osv.

Skrevet

Glemte forresten å nevne Folkeregisteret og noen kommuner.

Skrevet

Jeg tror deg. Mon tro om det statistisk sett er større sjanse for at epost blir hacket, enn at fakser og post blir stjålet, mottatt og åpnet av feil person, ikke makulert og kastet på feil måte, osv? 

Skrevet

Tja, ikke godt å si gitt.

Politiet bruker det også forøvrig.

Utro tjenere finnes overalt, men så lenge informasjonen ofte gjelder ubemidlede er det jo ikke mye å vinne på å misbruke informasjonen kanskje. Uansett så har man jo bare å følge retningslinjene for hvordan de alle vil ha det, og enn så lenge brukes da krittidens faksmaskin drevet av blod, svette og tårer ;)

Skrevet

Det fakses i min verden også. Henvisninger i helsevesenet kan ikke sendes på mail, men faks er helt i orden. Skjønn det den som kan. Og så har jeg også vært med på faksing til fylkesnemd og tingretten. Jeg har imidlertid mottatt faks med taushetsbelagt informasjon. Som egentlig ikke skulle til min enhet, men et helt annet sted... Så mye sikrere er det altså ikke... 

Skrevet

Her og brukes fax. Riktignok ikke så ofte lenger, men den står nå i et hjørne og venter tålmodig. Og så er det noen nisser som synes det er et fantastisk medium å sende ut reklame på. For mottakeren er bare pent nødt til å ta imot skiten. Det går ikke an å slette før åpning her, det må faktisk fysisk kastes i søpla. Hurra for miljøet osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...