Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Har noen av dere hatt svangerskapsforgiftning? hvordan gikk det med dere og baby? er innlagt med alvorlig svangerskapsforgiftning og hver dag med baby i magen er en seier. Er i uke 33+0 i morgen. Anonymous poster hash: 8216e...e6b
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 ingen? :=) Anonymous poster hash: 8216e...e6b
Baremeg Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Har ikke hatt svangerskapsforgiftning, men har høyt blodtrykk og vært innlagt pga dette. Venter bare på neste innleggelse:( Jeg er bare i uke 27. Synes du har kommet langt, mitt ønske nå er å komme til uke 30:) lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde svangerskapsforgiftning. Ble fulgt opp fra fastlege fra ca uke 32. Etterhvert ble jeg fulgt opp på observasjonspost for gravide, og til slutt ble jeg lagt inn. Forløst med ks i uke 37. Gikk fint med babyen, selv om han ikke var så stor, 2600g. Nå er han en blid, aktiv og flott 2-åring, helt på gjennomsnittet! Anonymous poster hash: 1bbb4...fda
Spire nr.2 <3 Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Hei:-) Jeg fikk sv.skapsf.og gutten vår ble forløst i uke 32+3 med hastekeisersnitt. Han var bare 1610gr, men lå i kuvøse kun i 3dager for å få hjelp til å holde varmen!Han ble selvsagt sondet med morsmelk,og det var tøffe dager, men med tålmodighet,hengivenhet og masse kjærlighet vokste han seg stornog sterk, og vi reiste hjem etter 3uker på sykehus! Han er nå snart 4år,og vi har aldri merket noen ting til at han var så prematur!han var såklart liten, lyd og lyssky en god periode, men frisk og rask ellers, vært forut for din tid i utvikling og motorikk, så her har vi en kjempegod erfaring med prematurt barn! Det viktigste nå er å prøve å slappe av,og ta en dag av gangen!Der er jo kjempefint du er kommet forbi uke 32,nå skal jo babyen være "ferdig"utviklet! Det er ikke mye annet du kan gjøre enn å vente..men leger og pleiere er fantastiske..utrolig hva de kan♥ ta varr på deg selv, spørr om alt du lurer på...ønsker deg lykke til den kommende tiden! Send meg gjerne en mld om du lurer på noe....
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Hei:-) Jeg fikk sv.skapsf.og gutten vår ble forløst i uke 32+3 med hastekeisersnitt. Han var bare 1610gr, men lå i kuvøse kun i 3dager for å få hjelp til å holde varmen!Han ble selvsagt sondet med morsmelk,og det var tøffe dager, men med tålmodighet,hengivenhet og masse kjærlighet vokste han seg stornog sterk, og vi reiste hjem etter 3uker på sykehus! Han er nå snart 4år,og vi har aldri merket noen ting til at han var så prematur!han var såklart liten, lyd og lyssky en god periode, men frisk og rask ellers, vært forut for din tid i utvikling og motorikk, så her har vi en kjempegod erfaring med prematurt barn! Det viktigste nå er å prøve å slappe av,og ta en dag av gangen!Der er jo kjempefint du er kommet forbi uke 32,nå skal jo babyen være "ferdig"utviklet! Det er ikke mye annet du kan gjøre enn å vente..men leger og pleiere er fantastiske..utrolig hva de kan♥ ta varr på deg selv, spørr om alt du lurer på...ønsker deg lykke til den kommende tiden! Send meg gjerne en mld om du lurer på noe.... Det er da helst de ekstremt premature som får senskader, altså de som er født mellom uke 23-28. Flott at du klarte å holde ham inne til 33.uke! Det er jo ikke så voldsomt prematurt heldigvis. Anonymous poster hash: 2d267...99b
Spire nr.2 <3 Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Hei:-) Jeg fikk sv.skapsf.og gutten vår ble forløst i uke 32+3 med hastekeisersnitt. Han var bare 1610gr, men lå i kuvøse kun i 3dager for å få hjelp til å holde varmen!Han ble selvsagt sondet med morsmelk,og det var tøffe dager, men med tålmodighet,hengivenhet og masse kjærlighet vokste han seg stornog sterk, og vi reiste hjem etter 3uker på sykehus! Han er nå snart 4år,og vi har aldri merket noen ting til at han var så prematur!han var såklart liten, lyd og lyssky en god periode, men frisk og rask ellers, vært forut for din tid i utvikling og motorikk, så her har vi en kjempegod erfaring med prematurt barn! Det viktigste nå er å prøve å slappe av,og ta en dag av gangen!Der er jo kjempefint du er kommet forbi uke 32,nå skal jo babyen være "ferdig"utviklet! Det er ikke mye annet du kan gjøre enn å vente..men leger og pleiere er fantastiske..utrolig hva de kan♥ ta varr på deg selv, spørr om alt du lurer på...ønsker deg lykke til den kommende tiden! Send meg gjerne en mld om du lurer på noe.... Det er da helst de ekstremt premature som får senskader, altså de som er født mellom uke 23-28. Flott at du klarte å holde ham inne til 33.uke! Det er jo ikke så voldsomt prematurt heldigvis. Anonymous poster hash: 2d267...99b For oss var det prematurt nok, 8uker til eller fra er faktisk endel!!Men for all del, jeg vet der er barn som blir født tidligere. Jeg svarte HI da hun er kommet noen dager lenger enn jeg gjorde, og tenkte det kunne være relevant...!Som skrevet,ønsker hun all lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 Jeg fikk symptomer i uke 28, mest blodtrykk til å begynne med. I uke 32 ble jeg lagt inn og fikk medisiner. Når jeg var 32+5 ble det hastesnitt. Alt var fint med barnet, trengte litt cpap de første timene. Vi fikk komme hjem etter to uker på sykehuset. Det tok lenger tid før mitt blodtrykk gikk seg til. Jeg gikk på blodtrykksmedisiner et halvt år. Etter et år var jeg tilbake til normalen. I neste svangerskap fikk jeg på nytt svangerskapsforgiftning, men denne gangen kom det senere, og fødselen ble satt igang i uke 38. Anonymous poster hash: 5cffc...eee
montabel Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Jeg har hatt svangerskapsforgiftning 2 ganger. Første gangen fikk jeg symptom i uke 32, og gikk helt til uke 36 før han ble tatt med haste keisersnitt.Han var 2700 gram, og både han og jeg var frisk med en gang han kom ut.Andre gangen fikk jeg symptom i uke 29, og jenta ble tatt med hastesnitt i uke 31.Da var hun 1230 gram. Denne gangen var det mer alvorlig, og vi måtte ligge på sykehus i 8 uker. Hadde heldigvis fått lungemodning, og jenta var sprek når hun kom ut, og måtte derfor ikke ligge i respirator, kun cpap noen uker. Tok litt tid før de klarte å stabilisere blodtrykket mitt, men måtte bare gå på blodtrykksmedisin i noen måneder, så var jeg frisk og fin igjen Jenta måtte ha vitaminer i et år etter fødsel, men har hatt en helt normal utvikling, og snakket mye tidligere enn de to andre jeg har. Var liten av vekst fram til 2 års alder, men er nå 4 år, og ligger helt på gjennomsnittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå