Gå til innhold

Uføreforsikring og depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg da fylle ut forsikringspapirer igjen og søke om livs/uføreforsikring osv.. men lurer på om det egentlig er noen vits! Hvor strengt er det egentlig når man har slitt litt med depresjoner og gått til samtaler hos psykolog? Sist jeg søkte fikk jeg avslag, men nå hadde banken min sjekket og "karantenen" min var gått ut så jeg kan søke på nytt..men likevel, alle spørsmålene i disse papirene spør jo om jeg har vært syk de siste TI ÅRENE..og det har jeg jo fortsatt selv om jeg ikke er syk nå.. 

Jeg har jo stort sett vært i jobb og har hatt såkalt mild depresjon som jeg har fått samtaleterapi for over lengre tid. 

Begynner nesten å angre på at jeg har tatt behandling når jeg nå tydeligvis har ødelagt for at jeg kan forsikre meg selv. Særlig med tanke på at depresjonen ikke har vært veldig alvorlig. 

Noen som jobber i forsikringsbyrå her? Hvordan er reglene, hva ser dere etter? Er det håp for meg igjen? 

Anonymous poster hash: 337e5...4a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det samme som deg, fått avslag på uføreforsikring fordi jeg har gått til psykologbehandling. Det syke er jo at det er pga behandlingen man får avslag, ikke fordi man er syk. Hadde man vært ubehandlet syk, hadde man fått forsikring. 

Husker at jeg ble veldig opprørt over dette, nå forsøker jeg heller å jobbe politisk for at partier som vil sikre uføre anstendige inntekter kommer til makten igjen. 

Anonymous poster hash: 69d15...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...