Gå til innhold

Ubehag etter jeg har lagt meg

Anbefalte innlegg

La inn dette i januarmagene, men kansje flere ser det her.. :)

De siste kveldene etter jeg har lagt meg har jeg opplevd noe skikkelig ubehagelig.

Legger meg i senga, ligger på siden, og plutselig får jeg sånn skikkelig "besvime-følelse"! Blir svimmel, prikker i hodet og noe som føles som pusteproblemer. (Har ikke pusteproblemer, det bare føles sånn på en måte??)

Må bare rundt på andre siden i en fart, noe som ikke er helt enkelt siden jeg har skikkelig bekkensmerter om kvelden/natta.

Etter jeg har lagt litt på den andre siden, kommer det igjen. Så er det på igjen med å snu seg.. Igjen og igjen..

Noen andre som har det sånn? Kan ikke huske å hatt det sånn i tidligere sv.skap..

Er 30+1 nå..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096199-ubehag-etter-jeg-har-lagt-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får sånn av kynnerne mine. Hvis det varer i 20-30 sekund hos deg så kan det være kynnere. Føles som noe suger livskrafta ut av meg og det blir skikkelig tungt å puste. Blir varmgang på en måte i magen, bryst, hals og hode. Kraftige saker :) Fikk målt en sånn på CTG en gang, det er så kraftig at hjertelyden til babyen senkes ganske mye under kynneren.

Er nok tygden av livmoren som klemmer I mot vena cava som fører blodet tilbake til hjertet igjen. Får også slik, spesielt om jeg ligger flatt på rygg.

ubehagelig, men ikke uvanlig og gir seg når du skifter stilling. Hvis du googler Vena Cava syndrom og graviditet så ser du hva jeg mener.

Takk for svar:)

Tror ikke det kommer av kynnere, for det har jeg HELE dagen uten noe av dette..

Ja kan hende det er vena cava som du sier.. Har bare ikke hatt det når jeg ligger på siden før, men jeg blir også skikkelig uvel om jeg ligger på ryggen:)

Skal tro hvordan jeg skal ligge da?

Annonse

Ja, jeg får nesten samme tegn ved ryggleie pga vena cava jeg og, men på sidene skal det egentlig gå greit å ligge. Da går venen midt i ryggen klar for press fra baby og livmor (tenk tyngdekraft).

Prøv å bygg opp puta mer kanskje? Sov på litt fastere madrass dersom din er myk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...