Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Sønnen min er snart 5 mnd og det har aldri vært nok melk hos meg til at han har blitt mett, så han får flaske med utpumpet mm sammen med mme. Nå får han grøt to ganger om dagen, og pupp som kos på morningen bare, og hvis han evt våkner på natta (noe han sjeldent gjør). Puppen er altså bare til kos, ikke mat. Sist jeg var i permisjon gikk jeg ned 25 kilo ved hjelp av streng diett, en diett jeg ikke kan bruke når jeg ammer. Jeg har de siste årene lagt på meg alt det og enda mer, og nå er jeg så lei. Jeg vil ned i vekt og det helst Igår. Det eneste som funker er den dietten, men da må jeg sluttebhelt å amme. Hva ville dere gjort?? Er ikke snakk om et par pyntekilo, men vi snakker hvertfall 40 kilo før jeg kan få en tilnærmet normal BMI... Anonymous poster hash: 403af...4ee
Edelweis Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Hvis puppen kun fungerer som kos likevel og bare 1 gang om dagen hadde jeg kuttet den ut helt! =) lykke til med slankingen!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde valgt diett. Uten tvil. Som du sier er det ikke akkurat snakk om pyntekg. Så stor overvekt er svært helseskadelig og gutten din trenger en sunn og frisk mamma. Du ammer dessuten så lite at i hvert fall ikke jeg hadde orket å kjempe hardt for å opprettholde melkeproduksjonen videre. Anonymous poster hash: 1bf58...9f2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Hvis puppen kun fungerer som kos likevel og bare 1 gang om dagen hadde jeg kuttet den ut helt! =) lykke til med slankingen! Gud, så teit jeg er. Begynte å gråte av svaret ditt :/ ja, det er bare en gang, og da går han en flaske rett etterpå siden jeg ikke har nok. Får den bare for å stilne sulten litt så jeg få hjulpet de to andre som skal avgårde. Jeg pumper jo, men får bare ut 20 av gangen, og det koster mer enn det smaker, for å være rimelig bokstavelig... Anonymous poster hash: 403af...4ee
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde valgt diett. Uten tvil. Som du sier er det ikke akkurat snakk om pyntekg. Så stor overvekt er svært helseskadelig og gutten din trenger en sunn og frisk mamma. Du ammer dessuten så lite at i hvert fall ikke jeg hadde orket å kjempe hardt for å opprettholde melkeproduksjonen videre. Anonymous poster hash: 1bf58...9f2 Takk! var bare det at jeg så veldig ville få til ammingen denne gang siden jeg ikke klarte det med de to andre! så jeg tviholdt på puppen nå! selvom det ikke er stort... Anonymous poster hash: 403af...4ee
Edelweis Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Men du har jo fått til ammingen en god stund. jeg vet hvordan det føles, for jeg sliter alltid med ammingen selv og går ikke ned et gram ved å bare amme, så skjønner frustrasjonen din. du kommer nok til å savne kosen med ammingen en liten stund, men prøv å kose deg mest mulig med baby mens han får flaske. mange barn har blitt fostret opp på flaske og de har det helt fint. din baby har fått mye mm i løpet av snart 5 mnd så du har jo ammet han
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Jeg synes du har vært flink som har jobbet så hardt for å amme så lenge når du har møtt så mange vanskeligheter. Alle kan ikke amme til barnet er ett år. Fødte selv i utlandet, og alle syntes jeg var SUPERFLINK som ammet i fem måneder Lykke til med slankingen! Anonymous poster hash: 28ac1...4f7
Musemorbr / Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 Du har jo gjort en kjempejobb. Og selv om jeg er ammefanatiker, ser jeg at verdien av å ha en frisk, sunn og sprek mamma, lett overgår én melkeskvett om dagen. Lykke til med slankingen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 Dersom du vil forsøke å få til ammingen, er det vel ikke noe i veien for å utsette dietten til du er ferdig med å amme. I mellomtiden kan man spise sunt og holde seg litt aktiv. Da vil du jo iallefall ikke gå opp i mellomtiden. Anonymous poster hash: b45b2...7a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå