Gå til innhold

Strekkmerke-kremer e.l.?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drikke vann og trening.... Noen mener kremer er bortkastet da de ikke trekker langt nok ned i huden for å ha noen effekt... http://www.kk.no/865081/kan-du-forhindre-strekkmerker Men skader jo ikke å passe på at huden ikke er tørr i hvertfall ;)

Vet ikke SÅ mye om strekkmerker ifh til årsaker etc, men jeg tror det er halvveis arvelig og hormonbetinget. Dvs, min farmor hadde masse strekkmerker på magen.min mor fikk ingen med 3 barn.både søteren min som er 7 år eldre enn meg og meg har sinnsykt mange på mage.dype og lilla.helt like nesten. Ingen krem eller olje i hele verden ville gjort at vi kunne ungått strekkmerkene.

Ikke kom de av at magen ble større som i at huden strakk seg i og med at jeg har over en periode vært svært overvektig og da spesielt mye magefett men fikk aldri et eneste strekkmerke pga det.kun i graviditeten.

Så jeg tror at krem/olje er bra mtp å påføre huden fuktighet og unngå at den blir tørr og klør.men enten så får du strekkmerker i stor eller liten grad, eller så er du en heldiggris og får ingenting ;)

Det er riktig som beibilykke sier. Strekkmerker er hormonelt. Og kremer har ingen dokumentert effekt mot strekkmerker, men det skader jo ikke å smøre seg. Det er jo bare bra for huden uansett. Men tror nok at hvis du har det i deg, så får du det uansett om du smører eller ei...

Jeg har smurt meg ca siden uke 6-7 hver dag, morgen og kveld. Synes det er så behagelig.. Og så får man liksom litt "kontakt" med den lille inni der :) Jeg veksler mellom Burt's bees "mama bee belly butter" og Body shop sin cocoa butter. Har ikke fått noen strekkmerker ennå ihvertfall. Er i uke 25 :)

Annonse

velværet i seg selv ble viktig for meg, smurte meg med olje fra L´occitane i forrige sv skap.

jeg kommer nok til å gjøre det nå og lenger ut i graviditeten.

Jeg har sett anbefainger av bio oil, den fås bl a på Vita. har ikke prøvd den selv. :)

jeg fikk ikke et strekkmerke, men har lest at voksne mødre er mindre disponert for dette. Får se hvordan der gjør denne gangen.

Jeg prøvde å være flink til å ta omega 3 sist, kan jo ikke skade å smøre innenifra :P

Altså, selv dumme, snørrete tenåringer som går første år på HoS vet hvorfor kremer og oljer ikke hjelper mot strekkmerker i huden. Jeg blir like oppgitt hver gang idioter spør om dette... *sukk*

Anonymous poster hash: 4bf1c...3dd

Snakk om hersketeknikk! Spesielt at du velger å gå frem så aggressivt på en slik tråd. 

Jeg vet at sjansene er store for at det ikke funker, men det tar jo ikke skade heller tenker jeg! 

Gå en annen plass dersom du vil kalle oss for snørrunger og idioter! 

Altså, selv dumme, snørrete tenåringer som går første år på HoS vet hvorfor kremer og oljer ikke hjelper mot strekkmerker i huden. Jeg blir like oppgitt hver gang idioter spør om dette... *sukk* Anonymous poster hash: 4bf1c...3dd

Det er sant at det ikke er noe å gjørebmed strekkmerker som alerede har kommet, men det å forebygge hjelper. Er akkurat det samme med rynker!

Anonymous poster hash: b92c9...4b2

Strivectin har en anti wrinkle and stretchmark krem, er usikker på om denne kan brukes under svangerskap for det står forskjellig avhengig av hvor du leser. E sted står det at kremen er utviklet for gravide og et annet sted står det at den ikke skal brukes av gravide !!! Forvirrende...Hehe..ja : )) men uansett denne kremen skal visstnok bleke av oppståtte strekkmerker også... Men den koster skjorta.. Har ikke prøvd den selv, bare noen flagger fra en prøvetube jeg fikk

Altså, selv dumme, snørrete tenåringer som går første år på HoS vet hvorfor kremer og oljer ikke hjelper mot strekkmerker i huden. Jeg blir like oppgitt hver gang idioter spør om dette... *sukk*

Anonymous poster hash: 4bf1c...3dd

vis gjerne til forskningsartikler og undersøkelser på at dette ikke fungerer i det hele tatt. Ok kanskje ikke kremen i seg selv, men ved å massere inn krem setter du faktisk igang prosesser og bevegelser i dypere lag som kan gi god effekt. Men basic er nok det å ha et sunt kosthold og livsstil det beste for huden, slik at den har de byggesteiner den trenger i endringsprosessen

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...