Gå til innhold

Dere som trene styrke og kondisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser en uke ut hos dere?

Jeg trener styrke,rockering og løper på tredemølle.

Men jeg trenger litt veiledning og anbefalinger. Er nybegynner.....

mandag: 1 time styrke og 1time på mølla + 10 minutter rockering

tirsdag: 1 time på mølla + 10 minutter rockering

Onsdag: 1 time styrke

Torsdag: 1time på mølla + 10 minutter rockering

Fredag:1time styrke(1time på mølla+ 10 minutter rockering viss jeg jobber kveld)

Lørdag:FRI

Søndag: FRI, evt 1time på mølla+10minutter rockering.

Når jeg trener styrke, gjør jeg øvelser for hele kroppen hver gang.

Ser dette greit ut? For mye? For lite?

JEG SKAL NED I VEKT :vekt:

Anonymous poster hash: 4d1b5...197
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Anonymous poster hash: 4d1b5...197

Skrevet

Går turer, både med og uten barnevogn, sporadisk.

Trener styrke og yoga hjemme i stua fire dager i uken.

Danser meg grundig svett minst èn gang i uken.

Spiser ellers sundt og moderat, men nekter meg ingenting jeg har lyst på. Ser endringer kontinuerlig.

Skrevet

Ser jo kjempe bra ut det :-) Lykke til med vekt nedgangen!

Skrevet

Om du er helt nybegynner, synes jeg det virket mye....Jeg har trent i 10år, og trener mindre/like ofte enn hva du gjør. Jeg brukte flere år på og trene meg opp og ikke minst,-få inn gode rutiner og gjøre trening til en del av hverdagen.

Om man går så hardt ut, er det lett og møte veggen. Plutselig kommer en periode, det være seg sykdom eller bare at det til stadighet dukker opp ting som må prioriteres foran treninga,- også føler man at nå er det ingen vits i og trene alikevel, jeg starter opp når ting roer seg... Og det skjer aldri...Eller at man bare går lei go trener til slutt fordi man "må" og ikke fordi man har lyst,- og til slutt gir man opp og presse seg. ELler man rett og slett "ødelegger"seg selv ved og presse en utrent kropp for langt...

Jeg jobbet mye med og "holde igjen" i starten. Jeg skulle trene to SKIKKELIGE økter i uka, og i starten var det bare det...Og det var det eneste til jeg visste at to dager i uka fikk jeg ALLTID til og trene, til og med ved sykdom..Sjelden man er syk en hel uke,- ikke sant?  Når to dager i uka var en del av min uke, så la jeg inn tredje økte. Brukte ikke like lang inntreningstid på den, før jeg la inn ei "bonusøkt",- slik at jeg stprt sett hadde fire økter i uka, det var fortsatt tre som var et must..

Nå terner jeg 5-7 dager i uka, men det er fortsatt "bare" tre som er MÅ-treninger...Det vil si, om jeg er litt småsyk, om vi er på ferie, i jula osv,- så SKAL/MÅ jeg trene tre gang i uka Og uka er mandag-søndag..Så har hendt jeg har trent fredag, lørdag, søndag, eller at jeg trente mandag, tirsdag, onsdag, fordi vi skulle noe til helga, eller jeg var syk i starten av uka... Men for meg har "tre gang i uka" blitt et mål som ejg føler jeg skal holde resten av livet,- jeg prøver og trene oftere, fire er vel noe jeg MINIMUM bør få til i 10-20 år til, men igjen, disse 3 MÅ øktene er det INGEN unnskyldning for. EVER...

Nå vil jeg ikke si at du må begynne og trene mindre,- men du bør kanskje finne deg tre dager i uka, eller lage deg tre økter som du SKAL gjennomføre, HVER uke, samme hvor travelt det er eller om du er syk (selvsagt må det kanskje modereres litt ved sykdom, eller kortes ned litt ved ekstremt travle uker)...Det er snart jul, og det er fort gjort og prioritere vekk treninga, men disse tre øktene, de får du til da også. Om du føker du skal trene 6 dage ri uka i hele før- og jula, så kan det fort bli mye mindre trening, goså komemr "trollet" inn i hodet og siser at siden du uansett ikke får trent "så bra du vil", så kan du likesågpdt vente til jula er over.:Den varer bare............ Bare som et lite tips ;)

Anonymous poster hash: 1be05...9a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...