Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ned noen kg i begynnelsen pga kvalme. Matlysta kom tilbake for ca 8 uker siden og føler jeg spiser som en hest!

Men jeg går ikke opp!:(

Er 176 høy og veier bare 54 kg. Gikk på vekta i dag og enda magen og puppene vokser veier jeg fortdatt 54 kg som for 8 uker siden da kvalmen hadde gitt seg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096124-tips-for-%C3%A5-legge-p%C3%A5-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var jeg og. Er 175 og veide 55 når jeg ble gravid og greide ikke å legge på meg noe. Oppdaga brått på kontroll for en uke siden at jeg hadde lagt på meg 4 kilo og jeg er nå 26 uker på vei. Akkurat passe egentlig, så det kommer etterhvert :) så lenge magen vokser tror jeg ikke det er noe å tenke på. Vær litt forsiktig med å overspise, brått så slår det helt andre veien, og du greier ikke å gå ned igjen fordi du har blitt vant til å spise så mye!

Jeg er slank men litt lavere og tyngre enn deg. jeg gikk nesten ikke opp noe første trimester, men godt ut i andre trimester og i tredje kom det virkelig.. hehe ;)

Alle legger ikke på seg like mye - om du spiser næringsrik og god mat tror jeg du kan senke skuldrene og la naturen gå sin gang. Babyen har første pri i kroppen, om noe mangler er det deg det går utover. ;) 

Er bare at jeg går så mye ned etter fødsel. Dette er 3. Med 1 gikk jeg ned til 48 kg bare noen uker etter fødsel. Veide da 60 da jeg ble gravid og gikk opp 9 kg totalt. med nr 2 (5 år imellom) veide jeg hele 64 kg da jeg ble gravid og gikk opp 10 kg. Gikk ned til 57 kort tid etter. Så er ikke redd for å ikke gå ned, men for å ikke gå opp:( Legen har bedt meg om å legge på meg, men uansett hva jeg gjør legger jeg ikke på meg et gram. Er slitsomt å gå opp i vekt etter fødsel. Bruker meget lang tid på å bli normalvektig.

Får bare håpe det skjer snart. Har økt risiko for sv. diabetes også så kan ikke pøse på med sukker heller:)

Jeg sliter litt med det samme(bare at dette er første graviditeten min nå), var sjuk i fjor vinter og gikk ned nesten 15 kg! Fra 58 til 45 kg!! Er 171 cm høy, og etter det har jeg jobbet meg sakte opp i vekt, til 54 kg før graviditeten nå. Men nå har jeg gått ned 4 kg etter jeg ble gravid og er konstant utmattet fordi jeg mangler noe overskudd.

Det jeg har gjort før jeg ble gravid nå har vært å spise noen ekstra mellommåltider og gjerne gjøre frokosten i helgene litt mer spesiell enn noen tørre brødskiver, f.eks. pannekaker, omelett, arme riddere. Jeg har spist masse nøtter, og forsøkt å ha avocado som tilbehør til mye av middagene. Er dette jeg skal forsøke å ta opp igjen nå når kvalmen er forsvunnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...