Gå til innhold

Hvordan doserer du vaskepulver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øyemål? Ss? Ml? Evt hvor har du kjøpt mlmål?

Anonymous poster hash: e926e...330

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bruker flytende, og har oppi sånn ca ;-)

Skrevet

Har spart på måleskeier frå vanish-boksar, ei skei er vel 60 ml.

Skrevet

Bruker flytende og der er jo korken målebeger.

Skrevet

Bruker melskjeen fra  Tupperware :)

Skrevet

Pulver er ikke anbefalt til atopikere og allergikere med sensitiv hud siden det skylles dårligere ut av tøyet, dongerileverandører som Levis anbefaler også flytende vaskemiddel..

På flaskene med flytende vaskemiddel er korken målebeger.

Anonymous poster hash: 61a70...86c
Skrevet

Jeg bare pøser på jeg! Noe som ikke gikk så bra sist da jeg skulle vaske sofatrekket. jeg tenkte: Da må jeg jo ha litt ekstra såpe.... Og kjørte på med vaskepulver, før jeg visste ordet av deg, fosset det vann ut av såpedispenseren, den hadde tettet seg pga alt pulveret....

Reirei.... *gjøralltidtingutenåtenkte2gangerføørst* 

Skrevet

Litt på slump, men det blir da rent ;-) 

Jobbet på et sted hvor vi vasket arbeidstøyet vårt selv i felles maskin. I mangel på målebeger lå det en kaffekopp i pakken med pulver. Sto tilfeldigvis ved siden av mens ei jeg jobbet med satte på en maskin. Hun hadde i TO fulle kopper ! Det blir vel rundt 3-4 dl på en vask. Da skjønte vi hvorfor det gikk sånn unna på vaskepulveret ja :-p 

Skrevet

Øyemål uansett om det er flytende eller pulver.

Med to vaskemaskiner som til tider går døgnet rundt kutter jeg de hjørner jeg kan :-)

Skrevet

Har en skje som fulgte med når jeg kjøpte pulver engang. Også tar jeg det litt på gefuhlen, full skje til ekstra skittent tøy og halv skje til vanlig skittent.

Skrevet

Bruker sånne kapsler fra OMO som legges rett i maskinen :)

Skrevet

Jeg tømmer til jeg syns det er nok.

Skrevet

Bruker flytende. Og det er heldigvis en sånn måler i skuffen så er lett å se hvor mye jeg heller i. Prøver å følge anvisningen på vaskemiddelet, da holder det lenger har jeg erfart. Er litt for raus med øyemålet.

Anonymous poster hash: 5bcf9...8ac

Skrevet

Har en måleskje, husker ikke hvor jeg har fått den fra,

Bruker ca 1,5 skje. En var til vanlig vaskemaskin, men nå har vi større vaskemaskin så bruker en halv skje til.

Anonymous poster hash: 7a336...a65

Skrevet

Bare heller i en dæsj. Bruker flytende og tar opp til målekoppens max på tøymykner og heller kanskje i en halv dl på såpen.

Anonymous poster hash: 3f30d...e47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...