Gå til innhold

Noen som har tips til flaskekutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min er 21 mnd nå den 20, og jeg skulle veldig gjerne ha kutta ut natt flaska til han :)
Han får en flaske lettmelk når han legger seg og en flaske lettmelk på natters tid :)

Noen "smertefrie" tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter på denne! Snuppa på 13 mnd får fremdeles 1-2 flasker hver natt, og jeg begynner å bli bekymret for tennene hennes :S HI, min erfaring er at hun sover LITT lengre om hun får helmelk enn om hun får lettmelk, selv om helsestasjonen jo anbefaler ekstra lett melk.....

Skrevet

Hva spiser de til kvelds og når?

Skrevet

Vann ut melka mer og mer til det slutt bare er vann :)

Skrevet

Ingen smertefrie tips. Du må bare kutte tvert. Kveldsflaska kan du jo beholde, bare puss tennene etterpå. Forklar at i natt blir det ingen melk. Om natten sier du at nå er det natta, nå må du sove. Evt. tilby litt vann fra tutekopp e.l. Ikke bruk melkeflaske til vann. Da får du det samme problemet med vann. Been there, done that! Det tar maks tre/fire netter.

Anonymous poster hash: 2770e...ff6

Skrevet

Slutta med flaske da hun var ca.10 mnd. Da spiste hun både grøt og brødskive, kunne drikke av kopp og hadde fått mange fine tenner. Faset ut flasken iløpet av en uke. Gjorde det ved å gi mer mat til måltidene slik at hun ble mindre og mindre sulten på flaska. Kjøpte morsomt bestikk og kopper som var mye morsommere å bruke enn flaska.

Nattflaske sluttet hun med da hun car va.7 mnd. av seg selv.

Anonymous poster hash: 6bca0...238
Skrevet

Brødskive med leverpostei... så mye hun klarer, rett før leggetid... :) Får også flaske på sengekanten.

Skrevet

Vi vannet ut melken mer og mer, og til slutt fikk hun bare vann. Fortsatte å drikke en del vann i et par uker også var det endelig slutt :) Begynte avvenningen da hun var 14-15 mnd, da drakk hun ofte 3 flasker melk om natta, slitsomt og unødvendig!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 89319...c2b
Skrevet

Dytter på denne! Snuppa på 13 mnd får fremdeles 1-2 flasker hver natt, og jeg begynner å bli bekymret for tennene hennes :S HI, min erfaring er at hun sover LITT lengre om hun får helmelk enn om hun får lettmelk, selv om helsestasjonen jo anbefaler ekstra lett melk.....

Ekstra lett?

Her anbefalte hs lett melk :P

Barnet mitt sover godt om natta, men han må ha den flaska stående i senga så han får tak i den når han våkner :/

tenker på tennene hans jeg også, derfor vil jeg slutte med flaska nå, pluss at jeg synes han begynner og bli litt for stor nå :P

Skrevet

Han spiser 2 brødskiver med skinke og hvitost på til kvelds, og ca en halvtime- time før senge tid :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg prøvde å vanne ut, det ble bare gråt og sure miner etter noen få runder med utvanning, enda det ikke var snakk om mye vann. Så da kuttet jeg flasken helt, og satte en tutkopp i senga deres, med vann, om de ba om noe, så ble de tilbudt den, om de ikke drakk, så ble det med det. Etter 2 og 3 dager, så var nattflasken glemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...