Gå til innhold

40,3 i feber.... Erfaringer og råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

14mnd.

Ringte legevakta for råd da barna sjeldent har feber, isåfall max 38,5. Fikk beskjedo m å komme siden paracet ikke tar det. Spurte egentlig bare om råd. Ble sendt hjem såklart, med beskjed om paracet og ibux. Visste ikke at ibux fantes i flytende engang. Men samma det.

Blir bare så utrolig. Leser så mye om feberkramper blant annet.

Noen med noen gode råd til en stresset mor som ikke er vant med feberbarn?

Anonymous poster hash: 946a8...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kle av de alt av klær, kald klut og gi saftis om du har.

Min eldste har hatt mye høy feber , men aldri feberkramper.

Masse god bedring.

Endret av Mamma`n til Will& Ailo
Skrevet

Stripp barnet ned til bleia, vask med kald klut så du får ned feberen.

Anonymous poster hash: 0981b...dd5
Skrevet

Hvis du er urolig, så legg deg på samme rom som barnet. Gi godt med drikke, kjølig rom og ikke pakk barnet inn i masse klær og dyner. Mine hadde stadig høy feber, og det gikk alltid bra. Får håpe dere får en god natts søvn, og at feberen har gått ned til i morgen.

Skrevet

Enig med de andre her, bare sørg for at barnet ikke er for varmt. Det er stort sett hurtig stigende eller synkende feber som gir feberkramper. Barn får ofte høy feber.

Om han skulle få feberkramper så er det veldig skremmende, men egentlig ganske harmløst i seg selv.

Anonymous poster hash: 12449...971

Skrevet

Min baby hadde 39-40 i feber for et par uker siden. Ble bekymra og dro ned på legevakta, men de fant ingenting.

, så de trodde det var den fjerde barnesykdommen. Da har man høy feber i ca tre dager, og så går feberen bort og det kommer et slags rødflammete utslett (som ikke klør).

Feberkramper er visst ikke farlig, men kan se skummelt ut.

Jeg fikk beskjed om å kle av ved varme, og gi paracet hvis babyen var utilpass.

Skrevet

Nå er det helt normalt at barn har over 40 i feber. :-) GJør det de andre sier, kle av barnet, tilby is og kald drikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...