Gå til innhold

Barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått en bekymringsmelding fra barnevernet, og vet hvem som sendte den inn. Har dere tatt det opp med vedkommende? Hvordan gikk det?

Vil ha svar fra de som har fått en bekymringsmelding fra barnevernet, siden jeg er i en sånn situasjon selv, dessverre.

Anonymous poster hash: 4f45c...2bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har dere fått bekymringsmelding på da? Bare lurer på hva grunnen er.

Anonymous poster hash: 38d06...02c
Skrevet

Det ble krevd at vi skulle motta forebyggende hjelpetiltak fra de som sendte inn bekymringsmelding.

Anonymous poster hash: bbfd7...4e3
Skrevet

Har ikke lyst til å si innholdet i meldinger. Hun som sendte den inn henger her inne..

Vi har bevis på det motsatte( at det som står i meldingen ikke er sant altstå) i form av papirer.

Så jeg regner med alt ordner seg til slutt. Men vi skjønte hvem som hadde sendt den inn når bv leste meldingen opp for oss.

Jeg har lyst til å snakke med vedkomende som sendte den inn. Hvordan går jeg frem syns du/dere?

Utrolig kjedelig og frustrerende situasjon å være i. Det verste som har skjedd oss.. Bli bekyldt for noe vi ikke ha gjort...Uff! 

Skrevet

Jada. Fikk en bekymringsmelding av husverten fordi vi havnet i sak mot dem ang husleie imens det foregikk renovering. Folk er syk i hodet, heldigvis gadd ikke bv å ta det særlig seriøst siden kvinnemennesket er helt bak mål.

Skrevet

Jeg har vært på den andre siden og har sendt inn en åpen bekymringsmelding på naboene. Hadde ikke behov for å være anonym og de tok kontakt. Først var de veldig sinte, forståelig nok (selv om det var sant det jeg hadde observert, hørt og fortalt), men etterhvert takket de meg. De fikk god hjelp og kom seg ut av problemene.

Om du føler for å ta det opp med vedkommende så gjør du det.

Anonymous poster hash: 6913b...4e7
Skrevet

Jeg fikk for to år siden, huseier hadde ringt inn bekymringsmelding til barnevernsvakta. Vi var midt i en flytteprosess og huseier var så kåt at hun ikke kunne få oss tidsnok ut av kåken. Hun ønsket å høyne leien til det dobbelte for oss, da det ikke gikk ringte hun likegodt inn en bekymringsmelding! Da jeg hadde flyttet ut med mitt barn, tok jeg hevn.. Jeg skrev likegodt til Plan- og bygningsetaten for ulovlig utleie! ;)

Anonymous poster hash: 5e7c5...a91
Skrevet

Eh.... "Huseier var så kåt"????

Anonymous poster hash: 84f1a...581

Skrevet

Eh.... "Huseier var så kåt"????

Anonymous poster hash: 84f1a...581

Jepp, huseier var overkåt etter å få tjene mer penger på bekostning av oss som bodde der!

Anonymous poster hash: 5e7c5...a91

Skrevet

Jeg har fått bekymringsmelding på meg.. Denne var fra rusinstitusjonen som far til barnet satt på.. Han hadde brukt meg som unnskyldning og sagt han ikke kunne være på avrusning enkelte netter fordi han måtte passe barnet mens jeg var på "fylla".. Det var ikke sant.. Han var ikke hos meg og hadde null samvær med barnet.. Har fremdeles ikke samvær 4 år etter.. 

Det er så fryktelig ekkelt å få bekymringsmelding. I brevet sto det at undertegnede aldri hadde møtt meg, eller barnet. Men barnevernet tok saken veldig alvorlig (som de såklart må) siden den kom fra institusjonen, selv om de mistenkte at det var far som brukte oss som unnskyldning.. Så her måtte fastlege, barnehage etc på banen, i tillegg til 1 hjemmebesøk.. 

Men denne perioden var noe av det fæleste jeg har vært borti. Tok denne tiden en bachelor i sykepleie. Følte at jeg, som hadde vært i møte med barnevernet, ikke kunne fullføre utdannelsen (Fullførte altså).. At barnehagen og fastlege ville se ned på meg.. Skammet meg sånn, og det kjentes av og til ut som verden gikk under.. Spesielt var det ekkelt i forhold til barnehagen.. 

Saken min ble henlagt etter omlag 1 mnd. Rett etter hjemmebesøket. Og barnevernet sa jeg måtte gå med hode hevet. Det fikk aldri noen konsekvenser for meg.. Ikke det smarteste å få barn med en rusmisbruker. Men det er ikke så lett når dette utvikler seg over tid. Trodde uansett ALDRI jeg skulle være en av de som fikk bekymringsmelding.. :/

uff, føler mer dere, og skjønner dere vil snakke med vedkommende.. Ville gjøre dette selv men innså at det ikke var noe poeng i det.. Men det er det nok for dere :)

Ble langt mld dette.. Håper det ordner seg :) 

Anonymous poster hash: 7dffc...f20
Skrevet

Takk for svar. Jeg ville bare ha svar fra dere som har fått en bekymringsmelding på dere, å ikke motsatt.

Har nok å tenke på som det er. Og ville bare høre hvordan det var for dere.

Takk igjen for svarene jeg har fått.

Selv om jeg vet vi er uskyldige, so sover jeg dårlig/lite. Tar sånn på dessverre. Og det er vanskelig å konsentrere seg om dagliglivet vårt.

Vi skal ha besøk av bv i morgen. Gruer meg sånn. Hadde aldri trodd at vi kom til å få på oss en sånn melding. Det er det verste som har skjedd oss noensinne.

Jeg vil snakke med h*n som sendte inn meldigen for å høre hva h*n ville oppnå med det!

Kan legge til at vi har jobbet sammen i 9 år, og h*n har alltid vært sjalu på meg. 

Tror kanskje det kan være grunnen til at h*n sendte inn meldingen.. Forbanna drittperson!

Skrevet

Jeg vil snakke med h*n som sendte inn meldigen for å høre hva h*n ville oppnå med det!

Kan legge til at vi har jobbet sammen i 9 år, og h*n har alltid vært sjalu på meg. 

Tror kanskje det kan være grunnen til at h*n sendte inn meldingen.. Forbanna drittperson!

"Har ikke lyst til å si innholdet i meldinger. Hun som sendte den inn henger her inne.."

Vi vet allerede at det er en hun som har sendt inn meldingen

Skrevet

"Har ikke lyst til å si innholdet i meldinger. Hun som sendte den inn henger her inne.."

Vi vet allerede at det er en hun som har sendt inn meldingen

99% av brukerne her er vel hunnkjønn?:P

Anonymous poster hash: aee76...dd7

Skrevet (endret)

Jeg fikk en bekymringsmeld fra politiet, etter at barnefar drakk seg for full og ble kjørt på fyllearresten.
I møtet med barnevernet fikk jeg vite at en bekymringsmeld hadde kommet inn på meg noen mnd tidligere, men denne meldingen ble forkastet at barnevernet, da de trodde det bare var tull..
Det var det jo også..

Jeg vet veldig godt hvem som sendte inn meldingen. Jeg har ikke gjort annet enn å slette henne fra fb, og ikke snakket med henne siden. Dette er en EKKEL grusom jente, som tror hun er perfekt i alt hun gjør, og alle som ikke er som henne, er bare "feil". >Grøss.. Til og med hennes gode venner sa: "det var jo typisk B******* å gjøre noe sånn... hun er jo så "perfekt" " da jeg fortalte det. 

I og med at jeg slettet og blokkerte på fb, så ha
Nå har hun fått en baby selv, hadde jeg ikke syntes sånt var patetisk, hadde jeg tatt igjen :P

(B***** W******** , du er et grusomt menneske, bare så du vet det )
Men til HI:

Om du skal ta det opp eller ikke, kommer jo litt an på hva innholdet i meldingen er.. 
Er det snakk om noe som kan være en misforståelse, så ville jeg nok tatt det opp var jeg deg,kan jo være greit å høre hennes historie også? 
Vet du hvorfor hun har sendt den inn, og du vet at det er for å være ekkel, så ville jeg bare hevet hodet og holdt meg for god til å bry meg.
Men vet hvor ekkelt det er å få barnevernet på nakken, uansett hvor uskyldig man er!!

Endret av Bustetroll
Skrevet

Jeg har fått bekymringsmelding rettet mot oss. Jeg ble kjempeskuffet og lei meg den gangen, men vil anbefale deg å ta det helt med ro. Ikke trenger du å rydde deg ihjel, eller pynte på noe som helst. Barnevernet er ganske trente på å se det de skal se. Har du og barna det bra ser de det :)

Anonymous poster hash: 81ff6...c1e

Skrevet

Jeg gikk igjennom en veldig vanskelig tid i 2011 da barnet mitt var syke heøe tiden og det var inn og ut av legevakten og fastlegen, både med barn og meg selv da jeg ble kjempestressa av at ungen var så mye syk. Barnehagen var forferdelig å forholde seg til og ungen skrek og hylte hver dag når jeg skulle levere han. Jeg prøvde å snakke med barnehagen om dette, og fikk bekreftet at alt var i orden. Jeg gikk skole da og hadde akkurat blitt forlatt av samboeren, så det var mange ting på en gang. Ungen min skrek ofte på natta, han var da 2 år, fordi han var syk eller hadde vondt. Alt dette førte til at damen som bodde under meg i blokka kontaktet barnevernet 2 ganger og beskyldte meg for grusomme ting. Dette var jo toppen av kransekaka og jeg følte at jeg holdt på å knekke sammen. Men jeg klarte å holde meg oppe og en dag så banket jeg på hos dama som hadde sendt bekymringsmelding, (hun viste ikke at jeg viste det) og vi fikk komme inn, og vi pratet sammen og jeg forklarte henne hva vi hadde vært igjennom osv osv....grunnen til at jeg viste at det var henne, er fordi at hun er den eneste jeg har møtt i oppgangen og hun er den eneste som har pratet til meg. Da har hun sagt at hun kunne passe ungen min, osv....helt syk dame, hun stod ved døra da hun hørte oss komme inn nede i gangen. Der stod hun å lyttet, og smelte døra igjen da vi var på vei opp. Men saken ble hanlagt etter 2 hjemmebesøk, og samtale med fastlege og barnehage. De kunne si at jeg var en fantastisk mor som gjorde alt jeg kunne med de ressursene jeg hadde. Så har du alt på det rene, så går det bra : )

Anonymous poster hash: 26d1d...662
Skrevet

Dere trenger ikke om å være slemme fordi jeg skriver litt feil. Er trøtt, veldig trøtt for tiden fordi jeg sover dårlig pga denne saken.

Men tusen takk til dere som er snille å svarer meg på en fin måte! Tusen takk for det :)

Vi har hatt besøk av bv i dag, og det gikk fint. Vi skal komme til bv kontoret neste uke, for å avslutte saken. Den blir altså henlagt. Heldigvis!

Vi visste jo hele tiden at vi var uskyldige, men det er ikke greit å bli bekyldt for noe man ikke har gjort, spesielt ikke når det gjelder ens eget barn.

Bekymringsmeldingen inneholdt 5 punkt, som var ganske uskyldige. Men bv måtte lage en sak av det, fordi de er pliktige til det. 

Er bare så utrolig glad for at saken ble henlagt. Men så er det vedkomende som sendte den inn da. Kjenner jeg er veldig sint på vekomende nå som saken blir henlagt. Forbanna dritt kjerring! 

Vi som har jobbet så lenge sammen, og har barn på samme alder, og i tillegg er hun nærmeste nabo til svigers. Pokker altså! Har heldigvis ikke sett henne på en stund. Men jeg ønsker å snakke med henne. Men hva skal jeg si? Noen forslag?

Skrevet

Kjenner meg sååå igjen. Fikk også en grunnløs bekymringsmelding på meg av en bekjent. Selv om saken for lengst et ferdig "etterforsket" og henlagt kjenner jeg ennå ett overveldende hat til denne personen.

Har ikke snakket med denne personen etter dette, og kommer aldri til å gjøre det. Denne har nok for lengst forstått hvordan jeg føler det siden den til å begynne med smilte så hyggelig til meg til å begynne med. Kunne ikke falt meg inn å smile tilbake.

Så jeg har dessverre ikke noen tips til deg!

Anonymous poster hash: 08d6d...966

Skrevet

Dette har du da spurt om tidligere?

Jeg er bv-ansatt og leser alle trådene som omhandler bv, og dette vet jeg er blitt spurt om tidligere. Ble ikke saken henlagt likevel siden du starter ennå ett innlegg?

Anonymous poster hash: b7b05...04a

Skrevet

Jeg jobber som pedleder i barnehage, og har sendt 2 bekymringsmeldinger hittil. Vold og omsorgsvikt, og informerte foreldrene ( kun den mot omsorgsvikt) om at jeg kom til å melde. Bruke meldeplikten min. Den mot vold skulle ikke foreldrene informeres om i forkant.

Først har jeg begge gangene tatt en anonym telefon til barnevernet sin vakttelefon, for å drøfte sakene. Begge gangene har jeg fått beskjed om å melde.

Og det gjorde jeg.

Sendte et skjema til barnevernet hvor jeg fylte ut observasjonene og informasjon om barna.

Begge gangene ble det satt i gang tiltak. Håper for gudskyld at det har skjedd mer i den saken med vold( tidligere arbeidsplass)

Anonymous poster hash: 6035d...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...