Gå til innhold

livmorhals...kor lang?

helixxx

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min var 45 mm ved 22 vk og 42 mm ved 25 vk. Kva,er "vanleg" og kva er "ikkje bra"?

Skrevet

Tror vanlig ligger på 50-40mm :)

Min var i uke 30+6 13mm og det var IKKE bra. Fikk lungemodningssprøyte og er fortsatt innlagt på sykehuset til observasjon. 32+1 idag og er forberedt på å være innlagt t.o.m uke 34.

Jeg fikk beskjed om at dem ga lungemodningssprøyte når livmorhalsen var under 20mm. (Lillehammer sykehus).

Sengeliggende, får gå på do/dusje og hente meg mat eller levere igjen brettet!!

Så...mitt råd: ta det med ro, ligg mye, ikke sitt så mye (pga tyngden), ikke løfte tungt.

Så håper jeg du/andre slipper å bli innlagt.

Lykke til :)

Skrevet

Off, synst synd i deg! Eg vil ikkje bli innlagt. Skal ta det ned ro! Lykke til.

Skrevet

Jeg hadde 2 cm ved 22 uker. Men siden jeg har konisert den - fjernet litt av den - ville legen ikke si noe om det da hun ikke visste hvor lang den var i utgangspunktet. Ny måling på mandag blir spennende.

Skrevet

Hei, skyter inn et spørsmål her jeg: Er det rutine at lengden på livmorhalsen blir målt, eller er det bare i spesielle tilfeller? Jeg har to fra før (singelfødsler), kan ikke huske at det ble målt lengde på livmorhals da ihvertfall.

Skrevet

I følge legen min er det ikke rutine å måle livmorhalsen, men jeg får den målt da jeg finner målene betryggende. Vil likevel tro det er vanligere ved tvillingsvangerskap enn hos enlinger. Min ble målt til 39mm i uke 16, 40mm i uke 19 og 44mm i uke 24. Ble litt overrasket over at den faktisk ble lenger.. Men den kan visst variere litt.

Skrevet

Rutine ved tvillingsvangerskap frå ca vk 23...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...