Gå til innhold

Hva skal til for å få en ekstra kontroll på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Jeg er 36+3 i dag. Jeg ble i utgangspunktet lovet mange vekstkontroller på sykehuset pga stort barn sist, og en fødsel som etter tre døgn endte i ks. Sist jeg var på kontroll på sykehuset var 1. okt, og neste gang jeg skal, er for mulig igangsettelse den 25. nov. Dvs nesten to mnd imellom. Det er vel ikke tett oppfølging, slik de lovet?

Jeg føler sterkt for å ringe imorgen, og be om en ny vekstestimering. Kan jeg det? Jeg er veldig redd for at knotten i magen allerede er stor, merker det på bevegelsene. Tror dere de tar meg inn?

Fortsetter under...

Jeg er 36+3 i dag. Jeg ble i utgangspunktet lovet mange vekstkontroller på sykehuset pga stort barn sist, og en fødsel som etter tre døgn endte i ks. Sist jeg var på kontroll på sykehuset var 1. okt, og neste gang jeg skal, er for mulig igangsettelse den 25. nov. Dvs nesten to mnd imellom. Det er vel ikke tett oppfølging, slik de lovet?

Jeg føler sterkt for å ringe imorgen, og be om en ny vekstestimering. Kan jeg det? Jeg er veldig redd for at knotten i magen allerede er stor, merker det på bevegelsene. Tror dere de tar meg inn?

Hvor stort var barnet ditt da?

Anonymous poster hash: 2e309...d7f

Hun var 4,3 kg og 54 cm. Hadde ligget altfor trangt i ukesvis, og vi måtte til fysioterapi i flere måneder etter fødsel pga innvridde ankler. Vil gjerne unngå det denne gangen...

Jeg vet ikke hvordan det er med ditt sykehus, men her er det utrolig vanskelig å bli satt i gang etter et KS, uansett årsak -_-

Tenker også at dersom 25nov er rundt 10 dager før termin at det er "passelig" med tid å ta en avgjørelse på..

Anonymous poster hash: ebc66...cbb

jeg hadde ring å spurt jeg :) skader jo ikke å ringe å spørre og fortelle at du er veldig bekymret!

hvis de absolutt nekter  ta deg inn så kan du vel gjøre det privat? hvis det er noen private i nærheten av deg.

Nei, de slapp meg ikke inn... Men fikk fremskyndet neste kontroll med en uke, da. Grunnen til at jeg ikke fikk en ekstra kontroll, var at de setter meg uansett ikke igang før 14 dager før termin. Jaja, får håpe de vet hva de driver med.

Annonse

Nei, de slapp meg ikke inn... Men fikk fremskyndet neste kontroll med en uke, da. Grunnen til at jeg ikke fikk en ekstra kontroll, var at de setter meg uansett ikke igang før 14 dager før termin. Jaja, får håpe de vet hva de driver med.

Tenkte det... Utrolig vanskelige når man har hatt KS fra før, da det er mye komplikasjoner som kan skje dersom de setter igang. Ble satt i gang etter KS sist og da var det "kun" 3 dager før termindato, enda de hadde "lovet" det 3 uker før (de skulle liksom prøve "alt mulig" først, så ble strippet ørten ganger, fikk modnings akupunktur) 

Ble satt igang med ballongkateter, et som de legger oppi der som man må gå med/sove med i 12 timer. Etter dette hadde jeg 4cm åpning, uten å ha merket noe som helst ubehag av verken det ene eller det andre. De tok da vannet og stormrier begynte. Ungen kom ut etter 1t 50min med hjelp av tang. Fødselen i seg selv gikk veldig fint for min del, hadde sagt på forhånd at jeg ville ha epidural og det rakk de å ordne ganske fort. 

Sjokket kom derrimot etterpå, for jeg hadde hvertfall sinnsykt vondt nedentil i laaang tid etter på (kunne ikke gå ordentlig på 3 uker) Synes ikke KS var spesielt ille verken før, under eller etter.. Har denne gangen blitt lovet KS snitt dersom fødsel skulle stagnere og det skulle bli snakk om instrumentell (tang, vakum) forløsning.. 

Anonymous poster hash: ebc66...cbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...