Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Dette gjelder jo langhåret saueskinn for det første, og dersom barnet har eksem/allergier.. Da vet alle at ull må fjernes fra kroppen. Mitt inntrykk er ikke at det er flest ullfanatikere, men anti-ullfanatikere. Så slitsomt at man hele tiden skal dra opp "åh herregud, ullfanatikere ass", kveler diskusjonen helt.. Uansett så er greia er at det ikke er farlig å sove på korthåret lammeskinn. Noe annet er faktisk ikke forsket på eller dokumentert. Er det ikke ofte sånn at barn sparker av seg dyna? -gjør det noe da om det ligger et saueskinn under uansett alder? Behagelig er det og! Vi gjør ikke det, men gjør det noe om noen gjør det (tenker da på hun som hetses fordi 6-åringen ligger på skinn) Anonymous poster hash: 3ff83...ba0
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 De som ikke bruker ull føler seg vel dårligere og må forsvare seg selv? Nei vet ikke jeg, synes det er teit. Jeg er ikke fanatiker, men foretrekker ullundertøy på mine om vinteren. Hva andre velger for sine barn er opp til dem. Anonymous poster hash: fbcf4...92d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Sånn jeg forsto det gjelder det langhårede skinn, og hvis barnet snur seg på magen og ikke får snudd seg tilbake (på samme grunnlag som man ikke skal ligge på magen i utgangspunktet...) Alle disse reglene rundt krybbedød kommer jo med en haug hvisomatte tilleggsregler. Min ligger på skinn, det er tilogmed litt lange hår på det. Det samme gjorde midterste. Og vi er så ville og gale at vi tilogmed brukte ull på midtenmannen når vi var i syden med han når han var baby. Ull er gull, for noen! Anonymous poster hash: 97af4...d07
Rivjernet Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Dette gjelder jo langhåret saueskinn for det første, og dersom barnet har eksem/allergier.. Da vet alle at ull må fjernes fra kroppen. Mitt inntrykk er ikke at det er flest ullfanatikere, men anti-ullfanatikere. Så slitsomt at man hele tiden skal dra opp "åh herregud, ullfanatikere ass", kveler diskusjonen helt.. Uansett så er greia er at det ikke er farlig å sove på korthåret lammeskinn. Noe annet er faktisk ikke forsket på eller dokumentert. Er det ikke ofte sånn at barn sparker av seg dyna? -gjør det noe da om det ligger et saueskinn under uansett alder? Behagelig er det og! Vi gjør ikke det, men gjør det noe om noen gjør det (tenker da på hun som hetses fordi 6-åringen ligger på skinn) Anonymous poster hash: 3ff83...ba0 Hvorfor starter du en ny tråd om dette temaet?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Dette gjelder jo langhåret saueskinn for det første, og dersom barnet har eksem/allergier.. Da vet alle at ull må fjernes fra kroppen. Mitt inntrykk er ikke at det er flest ullfanatikere, men anti-ullfanatikere. Så slitsomt at man hele tiden skal dra opp "åh herregud, ullfanatikere ass", kveler diskusjonen helt.. Uansett så er greia er at det ikke er farlig å sove på korthåret lammeskinn. Noe annet er faktisk ikke forsket på eller dokumentert. Er det ikke ofte sånn at barn sparker av seg dyna? -gjør det noe da om det ligger et saueskinn under uansett alder? Behagelig er det og! Vi gjør ikke det, men gjør det noe om noen gjør det (tenker da på hun som hetses fordi 6-åringen ligger på skinn) Anonymous poster hash: 3ff83...ba0 Hvorfor starter du en ny tråd om dette temaet? Fordi den andre tråden tar jo livet av folk som lar barna sine ligge på KORTHÅRET lammesinn! (jeg er ikke HI) Tar jo helt av til tider her inne,folk som er så antiull at det bare blir patetisk,også latterliggjør de de osm bruker ull og liker det og fremstiller de som tilbakestående, vil ta livet av barna sine med vilje etc. HI: Bra at denne tråden ble starta:For det du skriver var akkurat det samme som jeg leste inne på de linkene... Anonymous poster hash: cd61d...5fc
Rivjernet Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Dette gjelder jo langhåret saueskinn for det første, og dersom barnet har eksem/allergier.. Da vet alle at ull må fjernes fra kroppen. Mitt inntrykk er ikke at det er flest ullfanatikere, men anti-ullfanatikere. Så slitsomt at man hele tiden skal dra opp "åh herregud, ullfanatikere ass", kveler diskusjonen helt.. Uansett så er greia er at det ikke er farlig å sove på korthåret lammeskinn. Noe annet er faktisk ikke forsket på eller dokumentert. Er det ikke ofte sånn at barn sparker av seg dyna? -gjør det noe da om det ligger et saueskinn under uansett alder? Behagelig er det og! Vi gjør ikke det, men gjør det noe om noen gjør det (tenker da på hun som hetses fordi 6-åringen ligger på skinn) Anonymous poster hash: 3ff83...ba0 Hvorfor starter du en ny tråd om dette temaet? Fordi den andre tråden tar jo livet av folk som lar barna sine ligge på KORTHÅRET lammesinn! (jeg er ikke HI)Tar jo helt av til tider her inne,folk som er så antiull at det bare blir patetisk,også latterliggjør de de osm bruker ull og liker det og fremstiller de som tilbakestående, vil ta livet av barna sine med vilje etc. HI: Bra at denne tråden ble starta:For det du skriver var akkurat det samme som jeg leste inne på de linkene... Anonymous poster hash: cd61d...5fc Hva med å stole på seg selv og sin egen evne til å ta avgjørelser ? Jeg forstår ikke hvorfor noen kan ta seg så nær av at ukjente damer på ett nettforum er uenig med en.. Forøvrig så syns jeg også det er litt spesielt å tviholde på at ull i senga er kjempelurt når så mye tyder på at det ikke stemmer.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Dette gjelder jo langhåret saueskinn for det første, og dersom barnet har eksem/allergier.. Da vet alle at ull må fjernes fra kroppen. Mitt inntrykk er ikke at det er flest ullfanatikere, men anti-ullfanatikere. Så slitsomt at man hele tiden skal dra opp "åh herregud, ullfanatikere ass", kveler diskusjonen helt.. Uansett så er greia er at det ikke er farlig å sove på korthåret lammeskinn. Noe annet er faktisk ikke forsket på eller dokumentert. Er det ikke ofte sånn at barn sparker av seg dyna? -gjør det noe da om det ligger et saueskinn under uansett alder? Behagelig er det og! Vi gjør ikke det, men gjør det noe om noen gjør det (tenker da på hun som hetses fordi 6-åringen ligger på skinn) Anonymous poster hash: 3ff83...ba0 Hvorfor starter du en ny tråd om dette temaet?Fordi den andre tråden tar jo livet av folk som lar barna sine ligge på KORTHÅRET lammesinn! (jeg er ikke HI)Tar jo helt av til tider her inne,folk som er så antiull at det bare blir patetisk,også latterliggjør de de osm bruker ull og liker det og fremstiller de som tilbakestående, vil ta livet av barna sine med vilje etc. HI: Bra at denne tråden ble starta:For det du skriver var akkurat det samme som jeg leste inne på de linkene... Anonymous poster hash: cd61d...5fc Hva med å stole på seg selv og sin egen evne til å ta avgjørelser ? Jeg forstår ikke hvorfor noen kan ta seg så nær av at ukjente damer på ett nettforum er uenig med en.. Forøvrig så syns jeg også det er litt spesielt å tviholde på at ull i senga er kjempelurt når så mye tyder på at det ikke stemmer. Fordi hovedpoenget ble borte i den andre tråden. Fordi det er mye som tyder på at det er lurt! Fordi dette er et forum der det må være lov til å ta opp ting diskutere ting, høre om erfaringer, fortelle hva en selv gjør uten å bli hengt ut. Det er ikke snakk om å ta seg nær av noe, det er snakk om å sette en grense for hva som er passende. Anonymous poster hash: 3ff83...ba0
Gjest Kransekakestanga Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Landsforeningen uventet barnedød (LUB) anbefaler ikke langhåret lammeskinn, det er helt riktig. Det er heller ikke slik at de anbefaler skinn i det heletatt. De viser til forskning fra andre land som tyder på at det kan være en av flere årsaker til krybbedød.(Linker til denne forskningen kan man enkelt finne på LUB´s sine nettsider). At HI her og flere andre på dette forumet alikevell velger å ta denne sjansen får de ta på sin kappe. Det merkelige er at da det gjelder alt mulig annet så følger de bla. helsedirektoratets råd (røyking er et eksempel på dette.) Helsedirektoratet advarer mot all bruk av saueskinn i senger (korthåret OG langhåret), men ser jo her at de fleste driter i det. Det syntes jeg er veldig rart! Her er en link til dette, og legg merke til at det IKKE er spesifisert at det kun er langhårede skinn det advares mot slik HI her påstår; http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/godt-inneklima-for-spedbarn-/Publikasjoner/godt-inneklima-for-spedbarn.pdf I den andre tråden er det flere som sier at barn som er friske og fullbårne skal sove med ull lue på seg på natten for ikke å bli kalde! Dette er råd de påstår at de har fått på sykehus! Hadde noen som jobbet på sykehus sagt noe slikt til meg hadde jeg tatt det opp med deres overordnede. Det er jo fullstendig feil, barn regulerer jo kroppstemperaturen gjennom hodet. Overoppheting er jo en av grunnene til krybbedød. Merkelig at da det gjelder akkurat skinn så stoler mange mer på et firma som Nøstebarn enn på både Helsedirektoratet og internasjonal forskning...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 http://www.thecauseofsids.org/sheepskins_cause_of_sids.htm Lenke som viser til forskning på temaet i New Zealand (et land som vel er like glad i saueskinn som det Norge er). Anonymous poster hash: ca3e2...c73
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Landsforeningen uventet barnedød (LUB) anbefaler ikke langhåret lammeskinn, det er helt riktig. Det er heller ikke slik at de anbefaler skinn i det heletatt. De viser til forskning fra andre land som tyder på at det kan være en av flere årsaker til krybbedød.(Linker til denne forskningen kan man enkelt finne på LUB´s sine nettsider). At HI her og flere andre på dette forumet alikevell velger å ta denne sjansen får de ta på sin kappe. Det merkelige er at da det gjelder alt mulig annet så følger de bla. helsedirektoratets råd (røyking er et eksempel på dette.) Helsedirektoratet advarer mot all bruk av saueskinn i senger (korthåret OG langhåret), men ser jo her at de fleste driter i det. Det syntes jeg er veldig rart! Her er en link til dette, og legg merke til at det IKKE er spesifisert at det kun er langhårede skinn det advares mot slik HI her påstår; http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/godt-inneklima-for-spedbarn-/Publikasjoner/godt-inneklima-for-spedbarn.pdf I den andre tråden er det flere som sier at barn som er friske og fullbårne skal sove med ull lue på seg på natten for ikke å bli kalde! Dette er råd de påstår at de har fått på sykehus! Hadde noen som jobbet på sykehus sagt noe slikt til meg hadde jeg tatt det opp med deres overordnede. Det er jo fullstendig feil, barn regulerer jo kroppstemperaturen gjennom hodet. Overoppheting er jo en av grunnene til krybbedød. Merkelig at da det gjelder akkurat skinn så stoler mange mer på et firma som Nøstebarn enn på både Helsedirektoratet og internasjonal forskning.. Denne linken har vært oppe flere ganger og viser til barn med allergier. Hva det sies om lue har ikke noe med denne saken å gjøre. Har aldri lest inne på nøstebarn sine sider. Som sagt, dette er det lite forsket på, og dersom det hadde vært frarådet, altså kort lammeskinn i forhold til krybbedød, så hadde det vært et tema og udiskuterbart. Det er altså ikke snakk om å utsette barnet sitt for noe, som du så overlegent og nedlatende antyder. Anonymous poster hash: 3ff83...ba0
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Landsforeningen uventet barnedød (LUB) anbefaler ikke langhåret lammeskinn, det er helt riktig. Det er heller ikke slik at de anbefaler skinn i det heletatt. De viser til forskning fra andre land som tyder på at det kan være en av flere årsaker til krybbedød.(Linker til denne forskningen kan man enkelt finne på LUB´s sine nettsider). At HI her og flere andre på dette forumet alikevell velger å ta denne sjansen får de ta på sin kappe. Det merkelige er at da det gjelder alt mulig annet så følger de bla. helsedirektoratets råd (røyking er et eksempel på dette.) Helsedirektoratet advarer mot all bruk av saueskinn i senger (korthåret OG langhåret), men ser jo her at de fleste driter i det. Det syntes jeg er veldig rart! Her er en link til dette, og legg merke til at det IKKE er spesifisert at det kun er langhårede skinn det advares mot slik HI her påstår; http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/godt-inneklima-for-spedbarn-/Publikasjoner/godt-inneklima-for-spedbarn.pdf I den andre tråden er det flere som sier at barn som er friske og fullbårne skal sove med ull lue på seg på natten for ikke å bli kalde! Dette er råd de påstår at de har fått på sykehus! Hadde noen som jobbet på sykehus sagt noe slikt til meg hadde jeg tatt det opp med deres overordnede. Det er jo fullstendig feil, barn regulerer jo kroppstemperaturen gjennom hodet. Overoppheting er jo en av grunnene til krybbedød. Merkelig at da det gjelder akkurat skinn så stoler mange mer på et firma som Nøstebarn enn på både Helsedirektoratet og internasjonal forskning.. Denne linken har vært oppe flere ganger og viser til barn med allergier. Hva det sies om lue har ikke noe med denne saken å gjøre. Har aldri lest inne på nøstebarn sine sider. Som sagt, dette er det lite forsket på, og dersom det hadde vært frarådet, altså kort lammeskinn i forhold til krybbedød, så hadde det vært et tema og udiskuterbart. Det er altså ikke snakk om å utsette barnet sitt for noe, som du så overlegent og nedlatende antyder. Anonymous poster hash: 3ff83...ba0 Klarer du ikke lese? Eller forstår du ikke engelsk? Det ligger en link til bla. forskning fra New Zealand i denne tråden, og, som sagt tidligere: Linker til forskning på temaet på LUB´s sine sider! Har du litt tungt for det? Tror du det bare er Norge som forsker på krybbedød? Anonymous poster hash: ca3e2...c73
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #12 Skrevet 12. november 2013 Jeg ser linken og har lest opptil flere ganger. Hvis jeg hadde vært veldig interessert så skulle jeg finne fram linker som beviser det motsatte. Det er ingen konklusjon tatt, fordi de ikke finner noe konkret å sette fingeren på. Ergo er det ikke frarådet. (bortsett fra på den ene siden som støtter sin forskning) Anonymous poster hash: d1a39...e2d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #13 Skrevet 12. november 2013 Jeg ser linken og har lest opptil flere ganger. Hvis jeg hadde vært veldig interessert så skulle jeg finne fram linker som beviser det motsatte. Det er ingen konklusjon tatt, fordi de ikke finner noe konkret å sette fingeren på. Ergo er det ikke frarådet. (bortsett fra på den ene siden som støtter sin forskning) Anonymous poster hash: d1a39...e2d Nei, men da er det jo bare å ta sjansen da, for å sove på skinn er jo SÅ viktig! Det er jo ikke SÅ farlig lizzom! Hva vet de om bruk av skinn på New Zealand lizzom! Der finnes det vel ingen sauer??? Blir som å diskutere sikring i bil med han ene fyren som har en onkel som døde fordi han hadde sikkerhetsselen PÅ...... Anonymous poster hash: ca3e2...c73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå