Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Det er så mange som stusser over at barnet sover i vår seng om natten. Han er snart 4 og har aldri slitt med å sovne eller slitt med legging. Han legges i egen seng på kvelden og sovner innen fem minutter. I 3-4 tiden på natten kommer han inn til oss. Jeg våkner når han legger ser under dyna mi, mannen våkner ikke. Jeg storkoser meg med å ha han der inne og vi sover alle veldig godt. Hvorfor er det så mange som mener det er feil? Anonymous poster hash: 87eeb...b62
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Hadde en periode der eldste vår kom inn om natta, hun var sikkert rundt 4-4,5 da, hun gikk på do og kom inn til oss og la seg. Jeg orka ikke beordre henne inn i egen seng, mest for å unngå gråt og vi har da plass med nesten 2 m bred seng. Nå om natta kommer lillebror på vel 2,5 år. Han tar puta si under armen og kommer tassende inn og legger seg under min dyne omtrent hver natt. Jeg verken ønsker eller trenger å gjøre noe med det, det går over av seg selv, plutselig en natt så er han nok slutta å komme inn. Anonymous poster hash: d7b6e...248
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Vi har en på tre år som ofte kommer inn til oss om natta. Vi sover ikke godt når han kommer, så når han i perioder kommer hver natt, må vi snakke med han på kvelden og bli enige om at han ikke skal komme og da pleier han å høre på det en stund før han begynner å komme igjen. Hvis dere sover godt, så er det jo ikke noe problem at han kommer, men tipper de som syns det er feil, ikke sover godt med barn i senga selv. Anonymous poster hash: 2fe44...acb
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Minstejenta på 3 år kommer over til oss hver natt fortsatt, men det er bare koselig og absolutt ikke noe problem for oss Anonymous poster hash: 17220...664
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Ja, 6 år. Våkner og er redd. Kommer og legger seg under min dyne og vi sover videre. Synes det er kos jeg. Han er inni en periode nå hvor han trenger denne nærheten. Det får han!! Eldste på 9 år var helt lik på samme alder. Det gikk over av seg selv. Nekter aldri barna mine nærhet, uavhengig av tid på døgnet! Anonymous poster hash: d2afd...02f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Vår gutt på 2,5 år kommer ruslende i løpet av natten. Han sovner igjen hos oss uten tull, og er lett å legge i egen seng om kvelden. Han ligger mest tett inntil pappaen, og vi elsker det. Anonymous poster hash: 6848f...e0c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Vår er 20 mnd, og kommer hver eneste natt. Det er bare koselig, men blir spennende når det kommer en ny baby straks ;-) Anonymous poster hash: d874a...193
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 sover i senga mi som regel... 6 år Anonymous poster hash: f8832...66d
☆☆☆ Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Vår er straks 20 mnd, og blir henta om ho våknar på natta. Det er koselig, men ikkje spesielt avslappande å ha ho hjå oss. Vil anslå ho kjem inn i 6-tida ca 2-3 gongar i veka for tida.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Eldste på 4,5 legger seg i sin egen seng og sovner fint der, men kommer tuslende utpå natta når hun våkner for å tisse, eller når hun har mareritt. Ingen problem for oss, vi sover like godt likevel. Så lenge vi får en liten halvtime for oss selv før vi sovner for kvelden, gjør det ingenting om ungen kommer inn når vi har sovna likevel. Har også en på 8 mnd da, han sover uansett inne hos oss. Som andre her sier, ville aldri nektet barna nærheten de trenger, og så lenge vi sover godt går det bra. Hadde vi hatt problemer med å sove hadde det nok vært en annen sak og vi hadde fulgt henne inn på rommet sitt igjen.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Av og til, men ikke hver natt. Går litt i perioder. Hun har nettopp fylt 7. Anonymous poster hash: 5d2c7...6a7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #12 Skrevet 11. november 2013 Eldste på 10 sluttet med det helt av seg selv for ca 2 år siden. Før det kom han ofte pga mareritt. Mellomste kommer en sjelden gang, holder nok også på å slutte av seg selv. Er 7 år. Men begge kan komme og hoppe jublende opp i senga vår på helge-og feriemorgener! Da er det mest for gøy, og for å leke med lillesøster som gjerne får komme opp i senga vår fordi hun fortsatt ofte vil ha pupp om natta. Vi har aldri hatt problemer med å sove selv om vi har hatt en unge i senga. Hvis man synes det er så stort problem bør man kjøpe seg ei bredere seng, og ha ei pute og kanskje et tykt pledd eller ei dyne ekstra liggende, mener nå jeg... Anonymous poster hash: ad6d3...d39
Vicky 83 Skrevet 11. november 2013 #13 Skrevet 11. november 2013 Gutten vår på 3,5 år kommer inn til oss i perioder. Jeg synes det er veldig koselig, men det er er litt problematsik nå når lillesøster på 7 mnd. våkner ofte på natten. For hver gang jeg har vært oppe med henne, har plassen min i sengen blitt betydelig mindre. Ender til slutt opp med å kveile meg sammen i fotenden i sengen. I tillegg kan det godt være at jeg kunne roet babyen og fått henne til å sove mer stabilt hvis hun hadde fått lov til å komme opp i sengen vår. Det er det dessverre ikke plass til. Så i natt kommer enten jeg og minsten eller min mann til å sove på loftet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #14 Skrevet 11. november 2013 8 åringen min kommer kanskje en gang i uka. Hun sier hun har mareritt. Sjeldent at jeg oppdager det før på morgenen. Anonymous poster hash: ea109...8b9
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #15 Skrevet 11. november 2013 Min gutt gjør det enda, og han er åtte. Har kommet inn hver eneste natt siden han greide å komme seg ut av senga på egen hånd. Noen ganger må jeg sende han tilbake siden han sover ganske urolig, men som regel våkner jeg ikke av det en gang, og da er det helt greit at han kommer inn. Han skal alltid ligge mellom meg og pappaen sin, aldri på siden. Anonymous poster hash: eb56d...c75
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #16 Skrevet 11. november 2013 Ja, her venter vi også en til i februar, men har ingen planer om å venne eldste av å komme inn til oss. Det tar vi som det kommer. Våkner han på natten av babyen og ikke får sove så får han og pappaen legge seg på guttens rom, så tar jeg og babyen sengen. HI Anonymous poster hash: 87eeb...b62
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #17 Skrevet 11. november 2013 Det hender en sjelden gang at et av barna kommer, men da blir de fulgt tilbake i egen seng. Vi sover dårlig når vi har barn i senga. Hva andre gjør legger jeg meg ikke opp i, jeg vet om nokså mange som har barn i senga hver natt, og som synes det er helt greit. Det eneste som gjør det litt "feil" for meg å la barna komme inn hver natt, er at man da opprettholder en vane om at barna våkner på natta. For oss er det et mål at barna skal sove hele natta (når de er over babystadiet selvsagt) - det fungerer best for hele familien at alle, både store og små, sover godt hele natta.. Dersom barnet blir "belønnet" for å våkne med å få komme i mammas og pappas seng, vil uvanen med å våkne fortsette. Anonymous poster hash: 52776...5c9
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #18 Skrevet 11. november 2013 Våre 3 barn, på 2, 6 og 9 har aldri kommet inn til oss om natta, og de har aldri ligget i vår seng. De sover best i sin egen seng, og det har aldri vært spm om å komme til oss. Vi har aldri sagt at de ikke får lov, men slik har det bare blitt helt naturlig. De liker og er trygge på sine egne rom og i sin egen seng, så behovet er vel ikke der. Det hadde heller aldri vært aktuelt å få ligge i vår seng, men siden ingen noensinne har bedt om det slipper vi å nekte dem det Anonymous poster hash: 6dbcf...090
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #19 Skrevet 11. november 2013 Ja hun er 5. Plager meg ikke Anonymous poster hash: 82a41...967
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #20 Skrevet 11. november 2013 Det hender en sjelden gang at et av barna kommer, men da blir de fulgt tilbake i egen seng. Vi sover dårlig når vi har barn i senga. Hva andre gjør legger jeg meg ikke opp i, jeg vet om nokså mange som har barn i senga hver natt, og som synes det er helt greit. Det eneste som gjør det litt "feil" for meg å la barna komme inn hver natt, er at man da opprettholder en vane om at barna våkner på natta. For oss er det et mål at barna skal sove hele natta (når de er over babystadiet selvsagt) - det fungerer best for hele familien at alle, både store og små, sover godt hele natta.. Dersom barnet blir "belønnet" for å våkne med å få komme i mammas og pappas seng, vil uvanen med å våkne fortsette. Anonymous poster hash: 52776...5c9 Og den teorien er nok bare tull! Undersøkelser viser at det normale ER at barna våkner om natta. Gjerne mer enn foreldrene tror. Det betyr ikke at de sover dårlig. Det er bare normalt at barn har større variasjon i lett og tung søvn enn voksne. Og i den lette søvnen kan de ha lett for å våkne. Og små barn som våkner alene i et mørkt rom, som kanskje har drømt noe skremmende og også fryser litt -ja, er det rart at de har lyst til å sove sammen med mamma og pappa da? DU sover jo ikke alene hver natt heller? Er det også en uvane? Forskjellen er bare at noen barn vet at de kan gå inn til foreldrene og får lov til å ligge der. Mens andre barn vet at da blir foreldrene irriterte, og så blir de bare fulgt tilbake til rommet sitt igjen. Vi kan sikkert diskutere til vi blir blå. Jeg synes ikke man er noen bedre forelder av å være streng døgnet rundt og minst mulig tilgjengelig for barna sine. Barn slutter med å våkne og trenge foreldrene sine helt av seg selv når de ikke lenger har behov for det. Anonymous poster hash: ad6d3...d39
skjotta Skrevet 11. november 2013 #21 Skrevet 11. november 2013 jenta vår på 6 kommer somregel tuslende utpå natta. vi fikk ny baby i mai og siden han sover i sprinkelseng inne hos oss er det i hvertfall ikke aktuellt å nekte henne å komme inn til oss.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #22 Skrevet 11. november 2013 Minsten er nettop fylt 2. Han sovner i sin seng men når han våkner mellom halv tolv og to tiden henter jeg han så Sover vi sammen. Alle tre sover godt og det er bare kos å våkne til han smilende og kosende på kinnet hver morgen Anonymous poster hash: c7188...634
PeppaPig Skrevet 12. november 2013 #23 Skrevet 12. november 2013 Min 4åring kommer som regel tuslende inn iløpet av natta. Hun har vært plaget av mareritt den siste tiden og syns det er tryggest å ligge sammen med oss. Jeg var plaget av mareritt i samme alder og husker hvor trygg jeg følte meg når jeg fikk sove sammen med foreldrene mine.
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. november 2013 #24 Skrevet 12. november 2013 Da hun var liten kom hun ofte, nå er hun 6 år og kommer bare en sjelden gang. Bare koselig synes jeg, de kommer når de trenger nærhet og trygghet.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #25 Skrevet 12. november 2013 Vår er 15 mnd og har plutselig begynt å komme inn. Netsen fast kl 22 hver kveld (vi legger oss tidlig) Han virker veldig redd og urolig og inne hos oss sover han bra. Håper det er en periode bare. Hvis vi bærer han inn i senga si igjen så har vi det gående hele natta. Han har sovet på eget rom siden han var 4mnd, så skjønner ikke hvorfor han plutselig er blitt urolig nå. Anonymous poster hash: 78917...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå