Merethe90 Skrevet 11. november 2013 #1 Del Skrevet 11. november 2013 Hei! Er en jente på 23 år, som har pcos. Er slank, og føler mye av det jeg finner om pcos på nett er mer rettet mot overvektige, og hva de kan gjøre for å bli gravid. Det jeg da lurer på er om noen har erfaringer med å være slank og ha pcos og fortsatt bli gravid? og i tilfelle hvordan gikk dette seg til? Jeg og samboeren min prøver nå og bli gravid, og skal bestille time hos gyn for å få hjelp, men trenger å høre at det kan gå bra på en måte! Er så redd for at jeg skal ende opp barnløs. går å tenker på det hele tiden. Tror ikke jeg har eggløsning. og nå er det putselig gått 53 dager siden sist mens! har ALDRI gått så lang tid før. Håper på svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096046-slank-og-pcos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 12. november 2013 #2 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Hei! Er en jente på 23 år, som har pcos. Er slank, og føler mye av det jeg finner om pcos på nett er mer rettet mot overvektige, og hva de kan gjøre for å bli gravid. Det jeg da lurer på er om noen har erfaringer med å være slank og ha pcos og fortsatt bli gravid? og i tilfelle hvordan gikk dette seg til? Jeg og samboeren min prøver nå og bli gravid, og skal bestille time hos gyn for å få hjelp, men trenger å høre at det kan gå bra på en måte! Er så redd for at jeg skal ende opp barnløs. går å tenker på det hele tiden. Tror ikke jeg har eggløsning. og nå er det putselig gått 53 dager siden sist mens! har ALDRI gått så lang tid før. Håper på svar. Hei Merethe90. Selv er jeg en slank PCO'er. Når jeg først fikk diagnosen så kunne det gå alt fra 14 - 70 dager mellom hver mens. La om kostholdet mitt til lavglykemisk kosthold (lavkarbo, MEN IKKE KETOSE LAVKARBO! FARLIG!!!!) og trente masse (som jeg alltid har gjort) og fikk tilslutt jevnlige menstruasjoner. Stort sett 31 dager mellom hver mens, men kan fortsatt variere fra 31-34 dager, men dette er absolutt ikke uvanlig. I tillegg har jeg gått til akupunktur og soneterapi behandling hos Anette på Frøyaklinikken, som jeg virkelig kan anbefale deg hvis du bor i Oslo området. Hun hjelper deg selv om du ikke bor i Oslo, men du + mannen må møte opp et par ganger på klinikken for å få veiledning. Jeg selv har fulgt dietten som finnes i boken SPIS DIG I BALANSE. Kan kjøpes på Cdon.no Nå har jeg i tillegg egg, hvete, nøtte og kumelk allergi, sånn at for min del går det veldig mye i kylling, kalkun, fisk og gode salater med avocado eller gode hjemmelagede oljer basert på rapsolje. Ellers lager jeg veldig ofte gode smoothier lagd på bringebær, mango, eplejuice og erteproteiner. Før eggløsning tilfører jeg alltid litt granatepler også. Av brød spiser jeg kun rug knekkebrød da det virker som om magen min tåler det ganske bra. Så ta det helt med ro. Man kan helt fint klare å nullstille kroppen og gjøre det mulig å klare å oppnå svangerskap på egenhånd selv med PCOS. Selv ble vi nødt å gå over på prøverør, men vi har stor tro på at vi kan bli foreldre. Håper dette gav deg svar på det du lurte på Endret 12. november 2013 av Fru Rikstad Pfefferkorn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096046-slank-og-pcos/#findComment-145849542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merethe90 Skrevet 12. november 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 12. november 2013 Hei! Er en jente på 23 år, som har pcos. Er slank, og føler mye av det jeg finner om pcos på nett er mer rettet mot overvektige, og hva de kan gjøre for å bli gravid. Det jeg da lurer på er om noen har erfaringer med å være slank og ha pcos og fortsatt bli gravid? og i tilfelle hvordan gikk dette seg til? Jeg og samboeren min prøver nå og bli gravid, og skal bestille time hos gyn for å få hjelp, men trenger å høre at det kan gå bra på en måte! Er så redd for at jeg skal ende opp barnløs. går å tenker på det hele tiden. Tror ikke jeg har eggløsning. og nå er det putselig gått 53 dager siden sist mens! har ALDRI gått så lang tid før. Håper på svar. Hei Merethe90. Selv er jeg en slank PCO'er. Når jeg først fikk diagnosen så kunne det gå alt fra 14 - 70 dager mellom hver mens. La om kostholdet mitt til lavglykemisk kosthold (lavkarbo, MEN IKKE KETOSE LAVKARBO! FARLIG!!!!) og trente masse (som jeg alltid har gjort) og fikk tilslutt jevnlige menstruasjoner. Stort sett 31 dager mellom hver mens, men kan fortsatt variere fra 31-34 dager, men dette er absolutt ikke uvanlig. I tillegg har jeg gått til akupunktur og soneterapi behandling hos Anette på Frøyaklinikken, som jeg virkelig kan anbefale deg hvis du bor i Oslo området. Hun hjelper deg selv om du ikke bor i Oslo, men du + mannen må møte opp et par ganger på klinikken for å få veiledning. Jeg selv har fulgt dietten som finnes i boken SPIS DIG I BALANSE. Kan kjøpes på Cdon.no Nå har jeg i tillegg egg, hvete, nøtte og kumelk allergi, sånn at for min del går det veldig mye i kylling, kalkun, fisk og gode salater med avocado eller gode hjemmelagede oljer basert på rapsolje. Ellers lager jeg veldig ofte gode smoothier lagd på bringebær, mango, eplejuice og erteproteiner. Før eggløsning tilfører jeg alltid litt granatepler også. Av brød spiser jeg kun rug knekkebrød da det virker som om magen min tåler det ganske bra. Så ta det helt med ro. Man kan helt fint klare å nullstille kroppen og gjøre det mulig å klare å oppnå svangerskap på egenhånd selv med PCOS. Selv ble vi nødt å gå over på prøverør, men vi har stor tro på at vi kan bli foreldre. Håper dette gav deg svar på det du lurte på Tusen takk for svar! får prøve på lavkarbo og mer aktivitet! synes og akupunktur høres interresant ut ^^ Lykke til videre med prøvingen! håper spira sitter hos dere snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096046-slank-og-pcos/#findComment-145851554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 16. november 2013 #4 Del Skrevet 16. november 2013 Hei! Er en jente på 23 år, som har pcos. Er slank, og føler mye av det jeg finner om pcos på nett er mer rettet mot overvektige, og hva de kan gjøre for å bli gravid. Det jeg da lurer på er om noen har erfaringer med å være slank og ha pcos og fortsatt bli gravid? og i tilfelle hvordan gikk dette seg til? Jeg og samboeren min prøver nå og bli gravid, og skal bestille time hos gyn for å få hjelp, men trenger å høre at det kan gå bra på en måte! Er så redd for at jeg skal ende opp barnløs. går å tenker på det hele tiden. Tror ikke jeg har eggløsning. og nå er det putselig gått 53 dager siden sist mens! har ALDRI gått så lang tid før. Håper på svar. Hei Merethe90. Selv er jeg en slank PCO'er. Når jeg først fikk diagnosen så kunne det gå alt fra 14 - 70 dager mellom hver mens. La om kostholdet mitt til lavglykemisk kosthold (lavkarbo, MEN IKKE KETOSE LAVKARBO! FARLIG!!!!) og trente masse (som jeg alltid har gjort) og fikk tilslutt jevnlige menstruasjoner. Stort sett 31 dager mellom hver mens, men kan fortsatt variere fra 31-34 dager, men dette er absolutt ikke uvanlig. I tillegg har jeg gått til akupunktur og soneterapi behandling hos Anette på Frøyaklinikken, som jeg virkelig kan anbefale deg hvis du bor i Oslo området. Hun hjelper deg selv om du ikke bor i Oslo, men du + mannen må møte opp et par ganger på klinikken for å få veiledning. Jeg selv har fulgt dietten som finnes i boken SPIS DIG I BALANSE. Kan kjøpes på Cdon.no Nå har jeg i tillegg egg, hvete, nøtte og kumelk allergi, sånn at for min del går det veldig mye i kylling, kalkun, fisk og gode salater med avocado eller gode hjemmelagede oljer basert på rapsolje. Ellers lager jeg veldig ofte gode smoothier lagd på bringebær, mango, eplejuice og erteproteiner. Før eggløsning tilfører jeg alltid litt granatepler også. Av brød spiser jeg kun rug knekkebrød da det virker som om magen min tåler det ganske bra. Så ta det helt med ro. Man kan helt fint klare å nullstille kroppen og gjøre det mulig å klare å oppnå svangerskap på egenhånd selv med PCOS. Selv ble vi nødt å gå over på prøverør, men vi har stor tro på at vi kan bli foreldre. Håper dette gav deg svar på det du lurte på Tusen takk for svar! får prøve på lavkarbo og mer aktivitet! synes og akupunktur høres interresant ut ^^ Lykke til videre med prøvingen! håper spira sitter hos dere snart! Bare hyggelig! Masse lykke til til deg. Og håper spira setter seg hos deg også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144096046-slank-og-pcos/#findComment-145860779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå