Gå til innhold

har dere uro med musikk over sengen til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og sovner barnet til lyden eller blir det oppspilt?

Min mor sa at ho hadde kjempe suksess med en uro med lyd og jeg sovnet alltid til musikken, men har også hørt om motsatt effekt.

Hva er dine erfaringer?

Anonymous poster hash: 749a0...f33

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen av mine barn har brydd seg døyten om slike uroer, så nei, ble ikke brukt her i huset. Førstemann sovnet bare hvis jeg satt vedsiden av og sang, mens andremann nektet plent å sove i sin egen seng det første halvåret, der var det bare mammas armer som var godt nok. Så vent og se er vel mitt tips..

Anonymous poster hash: 28e96...3fb
Skrevet

Babyen begynte først å bry seg om musikken i uroen ved 5 mndrs alder, og den brukes flittig nå ved 8 mndrs alder. Sovner lettere med uroen på, så har god erfaring med det her i hus!

Anonymous poster hash: 7f237...e4e

Skrevet

Her er uroen god underholdning over lekegrinda. Han blir altfor oppspilt av den til å kunne sovne. Sovner fortere om han får være helt alene på rommet. Men unger er jo forskjellige.

Anonymous poster hash: 88ab5...a85

Skrevet (endret)

Begge mine har sovnet lettere med musikken fra uroen. Eldste hadde sin til hun var halvannet år, kun pga musikken. Minste er 1år,og har sin fortsatt.

Men nå har jeg måttet anskaffe meg babycall,og den spiller også musikk, så nå spilles begge i en liten periode før jeg skal fjerne uroen.

Eldste har musikk på fra cd-spiller når hun skal sove. Hun er snart 2 1/2 år.

Jeg syns det er fint at de er så glad i musikk, da musikken betyr enormt for meg :-) Så musikkgleden sin skal de få beholde så lenge de ønsker selv, kun med litt utbytting av hva som spiller av musikken. Ser ikke helt for meg en 6 åring med uro på senga :-P

Endret av mamma'n til 2 :)
Skrevet

har en sånn boks som spiller musikk og spiller "film" i taket. bilder som går i sirkel om du skjønner. yngste her syntes den var veldig moro da han var yngre og sovnet godt om den sto på. =) 

Annonse

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eldste som slet med å finne roen hadde god nytte av den. Nr to og tre er sovedyr, så de sovner når hodet kommer på puta...

Skrevet

Min elsker det, han er snart 4 mnd. Bruker den ikke i forbindelse med søvn, men leking på dagtid (når mor trenger en time-out også) Da kan han ligge under der i 10 min ca:) 

Anonymous poster hash: 16f07...fa5
Skrevet

har en sånn boks som spiller musikk og spiller "film" i taket. bilder som går i sirkel om du skjønner. yngste her syntes den var veldig moro da han var yngre og sovnet godt om den sto på. =)

Kan jeg spørre hvor du kjøpte dn? Finner ikke slike noe sted..

Anonymous poster hash: f7589...359

Skrevet

Kan jeg spørre hvor du kjøpte dn? Finner ikke slike noe sted..

Anonymous poster hash: f7589...359

Ja, jeg kjøpte den på leketøysbutikken. nå er jeg ikke sikker på hvilken butikk det er da, men ganske sikker på at den er fra fisher price! 

Skrevet

Har en liten måne med en mann på som kan festes på sengesprinklene. Den spiller klassisk musikk, veldig lavt og veldig rolig. Sovner alltid da!

Anonymous poster hash: 600f2...560

Skrevet

Vi har over lekegrinden :) Lille Herr Sønn elsker den, men han synes at den er alt for morsom til at han sovner av den. Jeg merker at jeg blir litt "all work and no play males Jack a dull boy" av musikken - FÆL!!! (Bach vrir seg i graven!!) og jeg er VELDIG glad for at den har "mute"-knapp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...