Gå til innhold

Hvilken flaske??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi brukte / bruker Avent, Mam og Dr. Brown. Kjøpte stort sett rubbel og bit av flaskesortimentet det stod "anti-kolikk" på, men det var disse vi var mest fornøyd med. 
I starten var det Mam som var mest populær hos datteren min, da. Hun likte tuten på den flasken aller best, men etter 4--5 måneder spilte det ikke lenger noen rolle hvilken flaske hun fikk, virket det som.
Jeg liker best Avent, da. Siden de er så gjennomsiktige med svart/mørk skrift er det lettest å se ml-strekene hvis jeg lager flaske i halvmørket :wink:

Ang.tupp så må jeg si vi har holdt oss på nr. 2 i maaange måneder. Den nr 1 / den som følger med flasken brukte vi til ca 3 måneder.
Har egentlig ikke hatt behov for å gå noe videre, men der er vel babyer ulike, vil jeg tro :) 

Her bruker vi Avent. Lite gulping og luft i magen, så jeg tror det er individuelt h a ungene liker. Vår tok første og beste flaske, men vet om flere som måtte prøve forskjellige typer.

Jeg synes sterilisator for mikro er gull. Ble utrolig lei kokingen, har ikke en sånn gigakjele. Ferdige flasker på noen minutter!

Annonse

Jeg liker MAM sine. De kan steriliseres i microen og har ventiler i bunnen for at ungen ikke skal svelge for mye luft eller noe sånt :) 

Jeg fikk 3 flasker i forskjellige størrelser når jeg kjøpte den  manuelle håndpumpa på Vitus apotek. De har et fast tilbud på flaske + pumpe (som har 2 flasker inkludert fordi mam fester håndpumpa rett på flaska) + 5 oppbevaringsbokser til melka for 599.

Avent sin syns jeg er penere å se på, men det virker som ungen liker mam sin tut bedre/får bedre tak.  Gjelder smukkene også.

Vi bruker 0+ da hun er bare 2 mnd og glupsk som fy

Jeg pumper av og til for at pappaen skal få gi flaske. Her var det kun mam flaskene som funket da de var mest lik brystet med tanke på sugeteknikk. Min er 4 uker og tar brystet helt fint rett etter flaska.

Anonymous poster hash: de512...1a9

Jeg lurer på hvilken flaske dere mammaer vil anbefale meg å kjøpe.

og hvilken str bør jeg velge på flasken/ tuppen?

Det er jo en jungel der ute..!

Til første jenta mi brukte jeg Dr.Brown og Medela.

Nr.2 likte ikke de, hun villa ha mam flaskene (de man får kjøpt på Rema etc)

Sterilisatoren ble for meg gull verd!

Steriliserte i kaserolle først, men man giddet jo ikke rydde den vekk mellom hver gang og da måtte jeg jo se på denne svære saken som stod der da. Med sterilisator så puttet jeg opp til 6 flasker i på en gang, satte på microen i 6 min også var de ferdige. Hadde den med på hytta også og brukte microen. Kjempe kjekt! 

Hvilke smukker du trenger til flaskene må du og babyen neste prøve dere frem med. Det er individuelt og varierer fra merke til merke. 

Annonse

Anbefaler avent sine flasker MEN ikke smokken til flaskene. Mam smokken passer på avent sine flasker!
Vi brukte faktisk smokken med 1 hele året. Han drakk for for fort og bare hostet når jeg prøvde bytte str.

Men tror det er en vanesak. Smokken på flasken er ganske lik vanlig smokk (om barnet ditt bruker mam smokk er denne ganske lik den til mam flaska).

Anonymous poster hash: 24750...7f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...