Gå til innhold

Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Læretida di blir jo satt på "pause" mens du er i permisjon. Dvs at om du har et år igjen nå, og jobber frem til permisjonsstart, har du bare noen mnd igjen etter permisjonen er ferdig. Du kan jo si opp leiligheta du bor i nå mens du er i permisjon, og dra hjem. Så skaffer du heller ny leilighet etter permisjonstiden. Evt så kan du hvertfall få godkjent den tiden du er lærling fre til permisjon, og heller søke om å få fullføre et sted nærmere hjemme etter permisjonen. Det er hvertfall viktig å tenke på at du må være i jobb 6 av 10 siste mnd før permisjon starter for at du skal ha rett til foreldrepenger. Opparbeider du deg ikke rett til foreldrepenger, får du bare en engangsstønad, og det er ikke mange tusenlappene, så da må du raskt i jobb igjen... Ta kontakt med nærmeste NAV-kontor, evt rådgiver på den videregående skolen du gikk på, så hjelper de deg!!

Takk for svar :) Vet ikke hva jeg gjør enda, men å si opp leiligheten er uaktuelt hvis jeg må flytte hit igjen . Jeg bor et veldig lite sted og det er nesten umulig å finne et sted å leie. Å søke om å fullføre resten nærmere hjemme er det jeg tenker på å gjøre, men får se hva jeg gjør.

Anonymous poster hash: d85a9...ebc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...