jentemamma Skrevet 11. november 2013 #1 Del Skrevet 11. november 2013 Min har lenge hatt en kort på ca 30 min ved ca 10 og en litt lenger på ca en time++ ved 14- tiden. Nå har hun drøyd den første luren lenger og lenger, samtidig som det blir vanskeligere og vanskeligere å få henne til å sovne om ettermiddagen. Begynner hun kanskje å bli klar for en lenger lur midt på dagen? Hvordan er deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carina har to små gull Skrevet 11. november 2013 #2 Del Skrevet 11. november 2013 Min er 11 mnd. Han har pleid å sove 1,5-2 timer på første blund og 1-2 timer på andre blund. Nå er han starta i bhg og der prøver de å kjøre han inn på en blund, men foreløpig MÅ han ha to. Syntes det enda er litt tidlig å gå ned på en blund da han er 10 mnd. Dattra mi sov to lurer fram til hun var 13-14 mnd og ser heller ikke at minsten på snart et år er ferdig med to lurer. Men selvfølgelig, ingen er lik, går jo an å prøve..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elma82 Skrevet 12. november 2013 #3 Del Skrevet 12. november 2013 Høres jo kanskje ut som om hun er klar for bare en lur, det varierer jo veldig fra barn til barn når de er klare for det. Mi jente er også 10 mnd, og hun sover som regel ca 1 - 1,5 t fra ca 09 og så ca 30 min i 14-15-tida. Hvis hun av og til skulle finne på å sove lenge på morgenen kan det holde med en dupp, men som regel er hun grytidlig våken og da er hun stuptrøtt kl 9. Broren gikk over fra to til en dupp da han var 14 mnd, men han våkna også grytidlig og sov enda kortere lurer enn søstra gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda_S Skrevet 13. november 2013 #4 Del Skrevet 13. november 2013 Har en på 10,5 mnd. Hun sover fra ca 0930/10 - 11 og fra ca 14-1430. Siste luren må hun ofte vekkes fra ellers blir det bare tull på kvelden. Det er ikke alltid like lett å legge henne på dagen, for ettersom hun starter dagen rundt halv åtte, er hun ikke stuptrøtt i 0930-10-tiden. Noe senere blir det dumt å legge henne for da er hun ikke trøtt til lur nummer to. Men enn så lenge går det greit, så vi holder oss til to lurer helt til det ikke funker lenger:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosimamsi Skrevet 13. november 2013 #5 Del Skrevet 13. november 2013 Min er 8 mnd og står opp 0700. Første lur er 0915, ca 1 1/2 time. Neste blir ofte 13.30-14.00 , helst 1time el. mer. Siste i 16-17 tiden. Som oftes litt mindre enn en time. Droppes mellomluren blir siste noe lenger. Legger seg 20-20. 15 og sover til morgen. Best med 3 soveperioder for min babys humør. Å sove mellom måltidene gjennom dagen. 4 måltider og 4 soveperioder i døgnet. Passer meg ypperlig. Første gangs mor da;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå