Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Vi bor i dag veldig billig i en stor 2 mannsbolig. Har nå funnet drømmehuset, men det blir myyye dyrere i mnd, vi har selvfølgelig råd, men synes kanskje det er litt stress å ha mye gjeld i forhold til nå hvor vi nesten ikke har noe gjeld. Huset vi ønsker er skikkelig drømmehus med skikkelig WOW faktor slik jeg liker, det har egen utleiedel og fantastisk utsik. Det har faktisk ALT vi ønsker i et hus, og skal man bygge et sånt hus selv så vil det koste mye mer enn om vi kjøper det. Men spm er om man bare skal bo greit og billig istedenfor skikkelig fett og dyrere. Blir man egentlig noe lykkeligere eller er det noen forskjell på hvordan man bor?? Må bare høre hva dere tenker, har litt for lite erfaring på området. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 3d806...919
Kronesis Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Det kommer jo an på hva du mener med billig og dyrt. Blir det så mye lån på der nye huset at renteøkning vil merkes godt? Jeg syns det er lurt å ha litt boliglån. Da betaler man til seg selv og sikrer at verdiene sine øker. Samtidig er det nå man lever og for meg er det viktig å ha råd til ferier og opplevelser. Jeg vil ha en del boliglån, men ikke dersom jeg ikke kan unne meg noe annet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Blir det så mye dyrere hvis du regner med inntekt for utleiedelen og fratrekk på skatt pga lånet? HVis dere kan økonomisk, ville jeg nok gått for det... Anonymous poster hash: b75aa...af7
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Min erfaring er at det spiller ingen rolle hvor du bor så lenge du trives der! Har bodd veldig mange steder, og før vi kjøpte huset vi har nå hadde vi en flunkende ny tomannsbolig, til en latterlig lav penge. Men jeg trivdes ikke, overhodet! Kjøpte nytt på nytt sted, et hus det alltid kommer til å måtte brukes penger på, som kosta dobbelt så mye som det vi hadde....men du som jeg koser meg!! Penger er ikke alt, trivsel er faktisk mye bedre. For meg hvertfall
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Min erfaring er at det spiller ingen rolle hvor du bor så lenge du trives der! Har bodd veldig mange steder, og før vi kjøpte huset vi har nå hadde vi en flunkende ny tomannsbolig, til en latterlig lav penge. Men jeg trivdes ikke, overhodet! Kjøpte nytt på nytt sted, et hus det alltid kommer til å måtte brukes penger på, som kosta dobbelt så mye som det vi hadde....men du som jeg koser meg!! Penger er ikke alt, trivsel er faktisk mye bedre. For meg hvertfall Ja jeg tenker litt som deg... Har det ikke bra her jeg bor nå, og det er mest pga familie som bor vegg i vegg og ikke har grenser på hvor mye de skal invadere livet vårt, de kommer ikke til å flytte. Men jeg er jo redd for ikke å trives i dette dyre huset, og det er et hus som ikke er så lett å selge igjen pga at prisen er altfor høy for hva folk ønsker å betale her vi bor. Men trives vi så er det jo bare drømmen, men det vet man jo ikke før man flytter inn. Selv om magefølelsen er god på visning så vet man jo ikke om man trives før man virkelig bor der. Takk for svar alle sammen...HI Anonymous poster hash: 3d806...919
Gjest Emea Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Kommer jo helt ann på hva som er viktig for dere? Er et flott hus viktigere enn dyre ferier/hobbyer, osv? Vi fortrekker å ha en romslig økonomi da vi er glad i å reise.
klg,2 boys now:) Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Hvis dere er som oss som er mye hjemme og virkelig koser oss i hjemmet vårt.ville jeg helt klart gått for huset. Når du i tillegg ikke trives der du bor nå Nei kjør på:-)))
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Hvor mye må dere betale på lån og avdrag nå og med nytt hus? Anonymous poster hash: f025d...0d0
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Du må nesten regne på det, du bør ta med i regnestykke at utleiedelen kan stå tom i perioder så en tommefinger regel er at du regner med at den blir max leid ut 10 mnd pr år. (Bedre å være førevar enn etter snar) Om du blir lykkeligere er det bare du som vet, men den nettopp flytta lykken gir jo seg etter en kort periode om det var den du tenkte på. Husk og at dere må påberegne å tåle minst en 2% renteøkning. Vi har regnet ut med at renten kan gå opp til 21% før vi begynner å få det stramt (JA vi var ung på 80 tallet og har sett hva jappetiden gjode) Anonymous poster hash: dd572...da0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå