Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Er det noen her som har sluttet på p-piller fordi sexlysten forsvant? og ble det bedre? Tok det evt lang tid før du merket bedring? Her har lysten forsvunnet totalt og det er så kjipt for både meg og samboer Føler meg helt flat følelsesmessig og "kald" liksom :/ Har akkurat kuttet ut minipilla i går..håper egentlig det er den som er årsaken for hvis ikke vet jeg ikke helt hva det kan være. Anonymous poster hash: b6c67...cae
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Motsatt her. Måtte bare slutte med p-piller fordi jeg ikke hadde lyst av de. Gikk på de i 1.5 år. Merket rask bedring da jeg sluttet, men det resulterte også i graviditet Anonymous poster hash: 0eba1...66f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Jeg sluttet for ett par mnd siden siden jeg var akkurat sånn du beskriver det. Orket ikke tanken på å være i nærheten av mannen engang. Ingen sexlyst, heller motstand. Hadde det sånn i flere år, helt til for ca en mnd siden. Den er tilbake!!!!!! Hadde aldri trodd det. Hadde jeg ikke slutta, hadde det i værste fall blitt skilsmisse ettersom jeg var helt følelseskald. Skummelt med disse pillene.... Anonymous poster hash: 41ea3...579
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Jeg hadde litt dårlig sexlyst på p-piller. Ikke kjempedårlig så jeg fortsatte på dem i 5 år. Men så sluttet jeg på pillen og hadde så bra sexlyst som jeg aldri har hatt fra tre dager etter jeg sluttet . Det varte i nøyaktig en måned, før jeg gikk inn i hittil 7 måneder med total mangel på sexlyst, også kalt graviditet:) Men jeg skal nok prøve noe annet prevensjon etterpå som jeg håper gir like mye sexlyst som den ene måneden. Anonymous poster hash: 20cad...1b4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Takk for svar Håååper jeg merker noe etterhvert jeg også, bare tre dager etter pilleslutt? Går liksom å kjenner etter allerede jeg..hehe.. men det kan vel kanskje ta lang tid også før det er ute av kroppen? Det er SÅ kjipt å ha det slik jeg har det nå..føler meg slem også og samboer tror jeg ikke tenner på han lengre osv osv..men jeg tenner jo ikke på noen! Det er jo jeg og min lyst som er problemet ikke han. Blir bare å bruke kondom inntil videre nå, ikke noe særlig det heller egentlig, men heller kondom og faktisk lyst til å ha sex, enn å gå på piller som virker "for bra", blir ikke gravid iallefall når man aldri har lyst på sex.. HI Anonymous poster hash: b6c67...cae
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Kan det også ta lang tid før pillene er ute av kroppen og man føler seg "normal" igjen? Flere med erfaring? frykter at det ikke er pillene sin skyld... Anonymous poster hash: b6c67...cae
Jallow B Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Tok ca en mnd før jeg følte meg normal igjen Kan ikke bruke hormonpreparater i det hele tatt, jeg blir deprimert, lite lyst, sjalu, kort lunte, osv..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 Har gått på cerazette siden juni,og har vel hatt sex et par ganger siden... Fødte i mai,så det har jo sammenheng med dette og med en unge som er mye våken om natta,men det finnes ikke et SNEV av sexlyst i meg,ikke i det hele tatt! Samt får jeg veldig uren hud,så jeg tror jeg overtaler mannen om å bruke kondomer istedet...da blir det iallefall litt action i senga..! Anonymous poster hash: b431e...710
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 Skal jammen prøve å slutte jeg også. Har et barn på 2,5 år, og har nesten ikke hatt lyst siden hun ble født. Det første året brukte jeg ikke p-piller, men da ødela jo nattevåk og amming litt for lysten, men hadde likevel mer lyst da enn nå. Men jeg tror ikke p-pillene hadde den effekten på meg før jeg ble gravid, kan de ha det nå likevel? Bruker samme merke som før. Anonymous poster hash: 1c433...d99
Jallow B Skrevet 12. november 2013 #10 Skrevet 12. november 2013 Skal jammen prøve å slutte jeg også. Har et barn på 2,5 år, og har nesten ikke hatt lyst siden hun ble født. Det første året brukte jeg ikke p-piller, men da ødela jo nattevåk og amming litt for lysten, men hadde likevel mer lyst da enn nå. Men jeg tror ikke p-pillene hadde den effekten på meg før jeg ble gravid, kan de ha det nå likevel? Bruker samme merke som før. Anonymous poster hash: 1c433...d99 Ja, det kan de. Hormonene endrer seg gjerne pga graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #11 Skrevet 12. november 2013 Håper sånn på at det er pillene som er synderen her, er så trist å føle det slik, og savner den gode kjærestefølelsen man får når man faktisk er så intime som å ha sex sammen. Så det tok en hel måned til deg Jallow B, da får jeg bare smøre meg med tålmodighet! Har jo et lite barn jeg også og ammer og har nattevåk så er klart det kan påvirke lysten det også, men likevel,,,i så stor grad? føler nesten direkte vemmelse istedet for lyst, forferdelig å føle det sånn! Anonymous poster hash: b6c67...cae
Jallow B Skrevet 12. november 2013 #12 Skrevet 12. november 2013 Håper sånn på at det er pillene som er synderen her, er så trist å føle det slik, og savner den gode kjærestefølelsen man får når man faktisk er så intime som å ha sex sammen. Så det tok en hel måned til deg Jallow B, da får jeg bare smøre meg med tålmodighet! Har jo et lite barn jeg også og ammer og har nattevåk så er klart det kan påvirke lysten det også, men likevel,,,i så stor grad? føler nesten direkte vemmelse istedet for lyst, forferdelig å føle det sånn! Anonymous poster hash: b6c67...cae Jeg følte vemmelse noen ganger under selve graviditeten. Helt normalt under hormonforandringene, desverre, at man endrer total attraksjonen man følte mot mannen. Dette stabiliserer seg gjerne når kroppen "finner seg selv", men hormonpreparater er sånnsett en uting; de tukler med den naturlige delen av f.eks tiltrekkning gjennom feromoner og hormoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå