Gå til innhold

Kan man kjenne bevegelser allerede i uke 14/15? (andregangsfødende)

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen av dere andre har kjent små spark alt?

Mener at jeg kjente to ganske tydelige spark nederst i magen på lørdag. Kjentes likt ut som forrige gang jeg var gravid. Som om noen knipsa på magen, eller lignende :) Mener å huske at jeg kjente bevegelser i uke 17-18 sist gang, så 2-3-4 uker tidligere i 2. svangerskap kan vel ikke være helt utenkelig?

Fortsetter under...

Ja, jeg har kjent små bevegelser noen uker allerede:) er 16 uker nå, og har den siste uken iallefall vært helt sikker på at det er babyen (dette er mitt andre svangerskap). Forrige uke kjente jeg babyen fra utsiden av magen også:)

Annonse

Har lurt på det samme. Er 14+2 idag og er ganske sikker på at jeg kjente bevegelser i går kveld. Blev så lykkelig at jeg ikke klarte sovne på flere timer. :) Er også andregangs og tror jeg kjente liv sist gang i uke 16 eller 17.

Jeg er også helt sikker på at jeg kjente noe i magen så  tidlig som i uke 13/14, selv om teoretikerne gjerne mener noe helt annet. Nå er jeg i uke 19, og kjenner sparkene på akkurat samme sted som tidligere, bare nå sterkere så klart!

Anonymous poster hash: 23d18...83d

Jeg var 14 uker da heg kjente liv fra minste:) kjente i uke 16 med eldste. Nå er jeg 17+5 med nr 3 og har ikke kjent noe enda:( mulig jeg kjente noe i går, men er ikke sikker. Lurer på om jeg har morkaka foran denne gang. Den var det på ul da jeg var 10+5. Men han sa det var vanlig og at den mest sannsynlig ville flytte seg rundt uke 12. Men får se på oul beste torsdag:)

Annonse

Jeg er 16 uker og har fortsatt ikke merket noe. Eller kanskje jeg har merket men ikke visst at det var babyen (er førstegangs).. Gleder meg til man virkelig kjenner bevegelser og det ikke er noe tvil om at det er det lille nurket :) 

Lurer på om noen av dere andre har kjent små spark alt?

Mener at jeg kjente to ganske tydelige spark nederst i magen på lørdag. Kjentes likt ut som forrige gang jeg var gravid. Som om noen knipsa på magen, eller lignende :) Mener å huske at jeg kjente bevegelser i uke 17-18 sist gang, så 2-3-4 uker tidligere i 2. svangerskap kan vel ikke være helt utenkelig?

Jupp, det har jeg :) 19 uker nå og kjenner hver dag, har kjent fra uke 14 og noe... 

Jeg tror jeg har kjent det, det har vært noen svake dult. Men så går det noen dager igjen til jeg kjenner noe igjen ( jeg er 14+6 idag ) med første mann kjente jeg det i 17/18 tror jeg.

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

første gang kjente jeg liv i uke 17. andre gang i uke 15, denne gangen kjente jeg de første bevegelsene i uke 12+ noen dager. MEN, første gang var det første jeg kjente kraftige spark, andre gang kjente jeg igjen de mer diffuse "slangeaktige"-bevegelsene, samme denne gang. Kjenner et spark innimellom også nå, men det er ikke like mye som det blir lenger uti svangerskapet =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...