Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Jeg ønsker ikke å skape noen lang debatt om koffein og farlige ting i svangerskapet, men jeg lurer på: Jeg er på bedringens vei med hyperemesis diagnose, men sliter voldsomt med drikke. Det eneste som holder seg i magen, og som ikke gjør meg helt forferdelig kvalm er cola. Jeg har forsøkt med annen brus, juice, saft og vann, men det er kun cola som sitter. Jeg passer på å ikke drikke over anbefalt koffeininnhold, men er det veldig skadelig med bare cola som væske hver dag? Eller er det bedre enn ingen væske? Anonymous poster hash: 56efc...9dc
☆☆☆ Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Det er nok meir skadelig for deg (tenner bl a) enn for babyen. Sukkermengda er ikkje ideell for å seie det forsiktig, men om drt er det som går ned ei periode ville eg ikkje brydd meg veldig. Koffeininnhaldet i cola er ikkje avskrekkande. Om du held deg unna kaffi/te skal det mykje til å få i seg for mykje gjennom cola.
BareMas Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Om det er den eneste formen for væske du klarer å holde på, er nok cola det absolutt beste for deg og babyen. Dehydrering og oppkast er nok et dårligere alternativ.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Det er bedre å drikke cola enn ingen væske! Men du kan jo prøve med en liten slurk vann eller cola light innimellom så slipper du alt sukkeret! God bedring! Anonymous poster hash: b41fe...116
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Enig med damene over her, men kan tipse deg om at for meg hjalp det masse med elpejuice og farris blandet sammen. Du kan prøve det. Anonymous poster hash: 80b07...0ef
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Enig med damene over her, men kan tipse deg om at for meg hjalp det masse med elpejuice og farris blandet sammen. Du kan prøve det. Anonymous poster hash: 80b07...0ef Den vart eg og tips og hjalp meg. Anonymous poster hash: f9faf...be7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Takk for svar Prøver med småslurker vann innimellom Har prøvd farris og eplejuice, uten hell desverre. Men takk for tips Er jeg heldig å blir bedre etterhvert skal jeg ikke røre annen drikke enn vann resten av svangerskapet!! Anonymous poster hash: 56efc...9dc
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Hadde hyperremesis i mine svangerskap, Var innlagt flere ganger pga dehydrering fikk beskjed av både lege og jordmor om at det var bedre at jeg inntok væske og næring uansett hva det var enn at jeg måtte inn og få flytende næring ofte... både for meg og barnet. Her fikk jeg servert cola og salami som hadde vært frosset på sykehuset fordi det var det jeg klarte å beholde.. Så slapp av å innta det kroppen tåler og gled deg til kvalmen er over;) Anonymous poster hash: 6f056...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå