Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få behandlet søknad hos lånekassen nå? Pliiiis svar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte om torsdag og da stod forventet behandlingstid eller ferdig behandlet (innbiller jeg meg) om 1-3 dager.

Men, når jeg nå går inn og sjekker så står det forventet ferdig behandlet 05.01.13?

Frist for å søke dette semesteret var 15 november. Skal jeg få pengene fra høstsemesteret i januar da?

Ventet med å søke, men vil sette pengene inn i fondet mitt, og det må gjøres før jul:(

Anonymous poster hash: 1a209...4d8
Skrevet

Søkte studielån i oktober / november da jeg gikk 1. året som student. Fikk pengene i romjula, mener det var 26. eller 27.desember

Anonymous poster hash: 32a58...c42
Skrevet

Søkte om stipend og lån i september. Forventet behandlingstid er 20. desember. It sucks! Aner ikke hvordan jeg skal klare å betale regninger nå. Kan ikke akkurat slutte på skolen for å tjene penger heller....

Anonymous poster hash: bf896...931

Skrevet

Jeg søkte i mai, og fikk avslag i august. Dette var feil. Jeg var student for noen år siden, og resultatene mine var ikke rapportert inn.

Brukte over en måned på å ordne det, og måtte da sende inn ny søknad i slutten av september, og den er ikke blitt behandlet ferdig enda. Jeg vet at den blir godkjent, så nå venter jeg desperat på pengene siden jeg må betale skolepengene, og ikke har hatt de pengene for hånd. Man må beregne åtte uker fra man sender inn søknaden.

Anonymous poster hash: 5889a...8fa
Skrevet

Ingen som har fått de fortere enn beregnet???

Skrevet

Ingen som har fått de fortere enn beregnet???

Dessverre så er det nok liten sjanse for at du får det raskere..:( Den datoen som står der er den man må forholde seg til, og de tar ikke en gang i mot henvendelser som går på når pengene kommer.

Anonymous poster hash: 5889a...8fa

Skrevet

Jeg venter og :( Fortsatt en mnd igjen, og regninger hoper seg opp.

Anonymous poster hash: 953f8...a96

Gjest meg&mini
Skrevet

Det kan gå raskere, men det er nok dessverre den datoen du må forholde deg til.

Jeg regner med at du får etterbetalt, så det blir vel en bra slant der;)

Skrevet

Jeg søkte 9/9, ferdigbehandlet ganske nøyaktig to mnd senere. Men ca ti dager før den estimerte tiden.

Skrevet

Du må nok bare forholde deg til den tiden som står der ja. 

Jeg har opplevd å ikke få svar før dagen før fristen. Hadde da vente i 8 uker.. 

Men i år søkte jeg i slutten av juli behandlingsfristen var 28 september eller noe.. Men jeg fikk pengene en måned før tiden! Og det var i "verste" perioden da alle søker og lånekassen har veldig mange saker. Så det finnes håp! Samme skjedde med min bror, men han går vgs da, han fikk pengene en måned før behandlingsfristen. 

Hang in there :)

Anonymous poster hash: a62b3...b5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...