Nybegynner1 Skrevet 11. november 2013 #1 Del Skrevet 11. november 2013 Vi prøver nå og bli gravid, og samtidig planlegger vi bryllup i en storby i utlandet neste år. Dermed er det godt mulig at vi har en liten baby med oss når vi reiser bort for å gifte oss. Lurer på om noen vet hvordan det er å fly langt med små babyer? Er det sånn at det er enklest jo mindre de er, eller bør de være noen måneder før man tar de med på en lang flytur (6-8 timer)? Og hvordan fungerer det i praksis? Må man sitte med babyen på fanget under hele reisen eller kan man ha med babybagen fra vognen inn i flykabinen? Tidlig å planlegge dette ennå, men greit å vite så vi ikke tar oss vann over hodet her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144095908-fly-med-spedbarn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mira76 Skrevet 17. november 2013 #2 Del Skrevet 17. november 2013 Om det er greit å fly med spedbarn, tror jeg kommer veldig an på ungen. Har du en kolikk-unge tror jeg det blir en lang flytur for både babyen, foreldrene og ikke minst de rundt ... Men med tanke på akkurat det, så er det vel bedre å vente til ungen er litt større, mer enn 3mnd, slik at kolikken helt sikkert er borte. Det kan virke som om dette er din første graviditet, og selv om alle opplever fødselen og tiden etterpå forskjellig, så må jeg i alle fall si for eget vedkommende at jeg hadde det absolutt best hjemme den første tiden. Minst mulig opplegg, minst mulig stress. Det var godt med god tid til å venne seg til den nye situasjonen, til å komme i gang med amminga, til å restituere kroppen og til å bli ferdig med barseltårene ... det var vanskelig å sette seg inn i på forhånd hvordan tiden etter fødsel kom til å bli. Hadde vi hatt besøk med kaffe-slarving en times tid, var jeg nesten svimmel og klarte ikke konsentrere meg mer om hva som ble sagt. Mens andre er jo "fit for fight" dagen etter de kommer hjem fra sykehuset, og det er naturligvis vanskelig å si hvordan akkurat DU får det. Fra mitt eget perspektiv ville jeg imidlertid rådet deg til å vente en stund, i alle fall til barnet er rundt 4 mnd. Da har mye stabilisert seg, sovinga begynner ofte å komme på plass, og dere har blitt kjent med han/henne. Jeg var selv på en utenlandstur da min baby var drøyt 4 mnd og det fungerte fint for oss alle. Jeg TROR ikke du får med bagen ombord, men det enkleste er kanskje at du ringer det flyselskapet dere har tenkt til å reise med og spør? Ellers er det fanget som gjelder, ja ... dere er jo to til å bytte på så det går nok bra, det også. Uansett hva dere velger; så spennende med både giftermål og graviditet Gratulerer og lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144095908-fly-med-spedbarn/#findComment-145863283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå