Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en førsteklassing og på skolen har de vennegrupper. Det skal være møte i hennes vennegruppe en dag snart, nettopp fått invitasjon. I dag kom det invitasjon til bursdag samme dag. Hvordan ville dere gjort det da? Jeg tenker i utgangspunktet at vennegrupper er viktig og bør prioriteres, selvom bursdag også er viktig selvfølgelig. Dessuten kom jo invitasjonen til vennegruppe først. Kjenner jeg blir litt usikker på hva vi skal si til jenta vår om dette. La henne velge selv? Ellers si at hun er allerede opptatt denne dagen fordi hun skal i vennegruppe?

Anonymous poster hash: 1d599...328
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville valgt bursdag over vennegruppe.

Anonymous poster hash: b8036...64a
Skrevet

Litt skeptisk til å la det bli opptil henne selv da jeg føler på meg at hun helst vil dra i bursdag og at det blir litt feil å la henne droppe en avtale fordi det dukker opp noe "morsommere". Det er ikke bestevenninna som har bursdag, det er en jente hun ikke kjente fra før og som hun aldri har lekt med. Selvfølgelig hyggelig at hun er bedt uansett og hadde det ikke vært for at det var vennegruppe samtidig ville hun jo selvsagt dratt i bursdagen selvom hun ikke kjenner jenta så godt ennå. HI

Skrevet

Hva vil jenta di? Hos oss har vennegrupper fungert veldig dårlig. Tvangsleking for barn som ikke har noe kjemi. Var veldig positivt innstilt og tenkte det var flott tiltak å bli kjent med de andre i klassen, men i datteren min sin gruppe har det absolutt ikke fungert.

Anonymous poster hash: 8f25b...e08

Skrevet

Vennegrupper er ofte små mens bursdager involverer flere. Hvis bursdagen er hos noen på skolen ville jeg ringt dem som skal ha vennegruppe og forklart problemet. Sansynligvis er det vei da flere som er invitert i bursdagen. Kansje vennegruppen kan flyttes.

Anonymous poster hash: 2bed3...f5e

Skrevet

Kan det tenkes at flere i ennegruppa skal i bursdag? Ville kanskje spurt om vennegruppen kunne flyttes.

Anonymous poster hash: e1bf8...3d4
Skrevet

Ok, men føler at det er litt kjipt gjort mot den jenta som har invitert til vennegruppe og som vi allerede har sagt at vi kommer til. Hun ble veldig glad og denne jenta kjenner ingen andre på skolen fra før da hun ikke kommer fra samme barnehagekrets. Hvis den andre jenta på vennegruppa også tenker slik da? I en bursdag kommer det masse barn uansett tenker jeg, men på en vennegruppe er det bare 4-5 stk og hvis 2-3 stk først har takket ja, men så sier de nei pga en bursdag så er det ikke så koselig for vennegruppe-jenta.

Skrevet

Ok, men føler at det er litt kjipt gjort mot den jenta som har invitert til vennegruppe og som vi allerede har sagt at vi kommer til. Hun ble veldig glad og denne jenta kjenner ingen andre på skolen fra før da hun ikke kommer fra samme barnehagekrets. Hvis den andre jenta på vennegruppa også tenker slik da? I en bursdag kommer det masse barn uansett tenker jeg, men på en vennegruppe er det bare 4-5 stk og hvis 2-3 stk først har takket ja, men så sier de nei pga en bursdag så er det ikke så koselig for vennegruppe-jenta.  Anonymous poster hash: 1d599...328

Men da er vel også jenta som inviterte til vennegruppe invitert i bursdagen? I en slik situasjon må det da være enklest å flytte vennegruppen.

Anonymous poster hash: 2bed3...f5e

Skrevet

Jeg vet ikke sikkert om vennegruppe-jenta er invitert i denne bursdagen. De er et stort kull og fordelt på 2 grupper. Vennegruppene er på tvers av disse gruppene, men bursdager pleier ofte å være innen en gruppe/klasse. Derfor tenker jeg at vennegruppa-jenta sannsynligvis ikke er bedt i bursdagen og vil bli lei seg når de andre to jentene på gruppa hennes først takker ja, og deretter ikke kommer til fordel for en bursdag. De andre 2 på vennegruppa er gutter, så de er neppe invitert i denne bursdagen. Tror jeg skal snakke med både foreldrene til den andre jenta på vennegruppa, venne-gruppe foreldrene og bursdagsbarnets foreldre og prøve å finne best mulige løsning her, men blir det likevel samme dag så tror jeg at jeg kommer til å sende jenta mi i vennegruppa da jeg ikke vil lære henne opp til at man først takker ja til noe, men deretter trekker seg fordi det dukker opp noe bedre. Bursdagsbarnet får nok en flott dag selvom om et par av gjestene ikke kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...