Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #51 Skrevet 11. november 2013 Faktisk blitt anbefalt å ha tynn lue på natten av de på barsel og sykehus med begge mine, selv om de er friske og fullbårne. Dersom det er kjølig på soverommet om natten. Er ikke snakk om å koke babyen da, de taper mye kroppvarme gjennom hodet. Må jo selvfølgelig vurdere det selv hvor varmt det er. Greit nok om det er 17-18 grader pluss. Anonymous poster hash: 25656...d91
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #52 Skrevet 11. november 2013 Er det egentlig noen av dere som leser de linkene før dere enten motsier dem eller bruker dem som argument?? Landsforeningen for krybbedød sier at man ikke skal bruke lammeskinn, og at dette gjelder kun dersom babyen snur seg over på magen og får nesa nedi skinnet. Helsedirektoratet sier at man ikke skal bruke lammeskinn eller ull generelt ved soving (altså heller ikke ullpysj) pga fare for utvikling av allergi. Den tredje linken var mer kategorisk, men dette er fra side2.no, som omtaler en bok om inneklima. Av en forfatter uten annen tittel. Dette ser jeg ikke på som noen trygg kilde Anonymous poster hash: af15c...d09 Kanskje heller DU burde lese de linkene nøye! Følg linkene som Landsforeningen viser til så kanskje du blir litt glupere! At du driter i hva helsedirektoratet mener sier nok om DEG. Google 'soft bedding', eller...du kan kanskje ikke engelsk? Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf Svært så personlig du tar dette, da... Sa jeg noe om jeg driter i noe? Vet du om jeg bruker lammeskinn i senga eller ikke? Jeg bare påpeker hva som står i de linkene det henvises til. Mener man noe annet enn det som står i de linkene må man legge ved riktig link. Rolig nå Anonymous poster hash: af15c...d09
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #53 Skrevet 11. november 2013 okeiiiii ?! så det soveskinnet jeg har kjøpt til babyen på nøstebarn (som jeg trodde "alle" brukte) for å ha i senga, kan jeg bare droppe? Har et eget til vogna uansett så har jo ett ekstra i så fall.. kan nevnes at rommet ikke er glovarmt og babyen blir født om en mnd ca... =/ er korthåra skinn men.. uansett hvis det er farlig så tar jeg det vekk Anonymous poster hash: 5c94d...d18
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #54 Skrevet 11. november 2013 Tusen takk til HI som belyser et tema det ser ut til å trenges opplysning om. Alle vil nok barnas beste. Dere som bruker ullskinn i senga: vennligst ta inn over dere denne informasjonen og gjør et kvalifisert nytt valg etter det. Det er veldig forståelig, men dumt å gå rett i forsvarsposisjon på dette viset. Hadde flere beholdt roen og tatt til seg ny informasjon på en god måte og tatt rasjonelle valg, så hadde vi nok f.eks. ikke dekket til vogner, sovet på skinn, med lue inne etc. Eller omskjært forsvarsløse babyer for den saks skyld. Og ja. Jeg har kjøpt et slikt jeg også. Men det ble helt feil å ha det i senga. Fint i vogna. Markedsføringen av slikt er sterk og dessverre går mange i fella. Anonymous poster hash: 5ea20...4bc
Rivjernet Skrevet 11. november 2013 #55 Skrevet 11. november 2013 Det var da voldsomt hat til lammeskinn og ull her da! Har dere tenkt på at det kanskje er forskjell på barn og hva som er best for dem? Datteren min var iskald selv om vi hadde 20 grader inne og ullpysj på, så ja hun har sovet på korthåret lammekinn som kjennes veldig lunt og godt å sove på. Hun har også alltid sparket av seg dynen om natten, og selv om hun snart blir 2 år så sover hun med ullpysj på så hun ikke skal bli for kald. Andre barn er varme av seg og har en god dyne over seg, og da trenger man kanskje ikke lammeskinn... Detter er jo individuelt! Når det gjelder hygiene så vasker jeg og lufter skinnene ofte, og jeg tviler på at hun vil få astma eller allergier pga litt ull..... Nei , og siden du "tviler" på det så er det egentlig bare å drite i det helsedirektoratet sier.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #56 Skrevet 12. november 2013 Det var helt nytt for meg at lammeskinn ikke er anbefalt som soveunderlag for spedbarn, brukte det de første månedene med eldstemann og hadde tenkt å bruke det i vuggen til han som blir født i løpet av de neste par ukene også. Men jeg synes tråden har en ekkel tone helt fra begynnelsen. Først kommer "dere som bruker lammeskinn er dumme og fanatiske", også går det liksom bare nedover derfra. Selv om jeg har lammeskinn til barna og innimellom tar på dem ull om vinteren, skjønner jeg ikke helt at jeg liksom skal være del av noen "ullmafia". Nå har jeg fått litt å tenke på etter å ha lest inne på de forskjellige linkene, også skal jeg bruke litt tid på å lete etter mer informasjon og tenke litt før jeg tar en endelig avgjørelse på det med lammeskinnet. Anonymous poster hash: eaebd...6e5
Gjest Sandra M. Gilbert Skrevet 12. november 2013 #57 Skrevet 12. november 2013 Takk til HI for et tydelig viktig stykke folkeopplysning! Det var tydeligvis ikke alle som visste dette.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #58 Skrevet 12. november 2013 okeiiiii ?! så det soveskinnet jeg har kjøpt til babyen på nøstebarn (som jeg trodde "alle" brukte) for å ha i senga, kan jeg bare droppe? Har et eget til vogna uansett så har jo ett ekstra i så fall.. kan nevnes at rommet ikke er glovarmt og babyen blir født om en mnd ca... =/ er korthåra skinn men.. uansett hvis det er farlig så tar jeg det vekk Anonymous poster hash: 5c94d...d18 Send gjerne til meg Anonymous poster hash: 63f80...dba
Anonym bruker Skrevet 12. november 2013 #59 Skrevet 12. november 2013 http://www.thecauseofsids.org/sheepskins_cause_of_sids.htm Forskning fra New Zealand (hvor de er kjent for å ha mye sau og bruker mye skinn.) Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå