Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #26 Skrevet 11. november 2013 Oi,. jeg leste et sted at det var faktisk bra å ha et i sengen fordi den puster og regulerer varmen, Skal prøve å huske hvor det var for å legge ut her. Anonymous poster hash: 63f80...dba Dette har jeg lest også, men klarer ikke huske hvor :/ Det var enten på et blad (foreldre og barn/bam) eller på katalog som man får av helsestasjonen. Det er jeg sikker på, for det var ikke på nettet. Anonymous poster hash: 63f80...dba Ja, katalogen eller reklamen for nøstebarn kanskje? For alle vet jo bedre en helsedirektoratet, landsforeningen mot krybbedød og astma/allergiforbundet da det gjelder akkurat det. ;-) Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Gjest Kransekakestanga Skrevet 11. november 2013 #27 Skrevet 11. november 2013 Og foresten. "Hadde vi trengt pels hadde vi blitt født med det"? Ler høyt! Er du født slik at du tåler all slags vær uten bekledning du? Regner med du legger igjen sitteunderlag, boblejakka, ullsokkene osv vi bruker for å holde oss varme. Men du hadde vl hvert født med det om du trengte det? Det er jo stengt tatt laget av fiber det og, selv om det ikke fremstår i sitt orginale skinn lenger:p Anonymous poster hash: 25656...d91 Oi, litt av en luring du! Hehe, vi bruker ulltøy ute på vinteren, men inne på soverommet har vi ca. 17 grader, og ingen behov for pels. Det var lammeskinn i sengen INNE Hi snakket om, og det som også står i linkene....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #28 Skrevet 11. november 2013 Har lest linken Fikk til intrykk den ungen blir sjuk vedr 1lite støvkorn. Anonymous poster hash: 787e7...670
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #29 Skrevet 11. november 2013 Og foresten. "Hadde vi trengt pels hadde vi blitt født med det"? Ler høyt! Er du født slik at du tåler all slags vær uten bekledning du? Regner med du legger igjen sitteunderlag, boblejakka, ullsokkene osv vi bruker for å holde oss varme. Men du hadde vl hvert født med det om du trengte det? Det er jo stengt tatt laget av fiber det og, selv om det ikke fremstår i sitt orginale skinn lenger:pAnonymous poster hash: 25656...d91 Oi, litt av en luring du! Hehe, vi bruker ulltøy ute på vinteren, men inne på soverommet har vi ca. 17 grader, og ingen behov for pels. Det var lammeskinn i sengen INNE Hi snakket om, og det som også står i linkene.... Jada, men poenget er at du kom med et svært dårlig argument. Vi kler oss i ulltepper ol. Inne også.. Greit å mene at det blir varmt med sausekokk inne, men argumentet var likevel teit. For en nyfødt baby er ikke 17 grader på soverommet varmt, derav sover mange med tynn ull-lue inne på natten f.eks når de er så små.. Anonymous poster hash: 25656...d91
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #30 Skrevet 11. november 2013 *saueskinn skulle det stå Anonymous poster hash: 25656...d91
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #31 Skrevet 11. november 2013 Og foresten. "Hadde vi trengt pels hadde vi blitt født med det"? Ler høyt! Er du født slik at du tåler all slags vær uten bekledning du? Regner med du legger igjen sitteunderlag, boblejakka, ullsokkene osv vi bruker for å holde oss varme. Men du hadde vl hvert født med det om du trengte det? Det er jo stengt tatt laget av fiber det og, selv om det ikke fremstår i sitt orginale skinn lenger:pAnonymous poster hash: 25656...d91 Oi, litt av en luring du! Hehe, vi bruker ulltøy ute på vinteren, men inne på soverommet har vi ca. 17 grader, og ingen behov for pels. Det var lammeskinn i sengen INNE Hi snakket om, og det som også står i linkene.... Jada, men poenget er at du kom med et svært dårlig argument. Vi kler oss i ulltepper ol. Inne også.. Greit å mene at det blir varmt med sausekokk inne, men argumentet var likevel teit. For en nyfødt baby er ikke 17 grader på soverommet varmt, derav sover mange med tynn ull-lue inne på natten f.eks når de er så små.. Anonymous poster hash: 25656...d91 Er det virkelig MANGE barn som sover med ull-lue inne hver natt? Det har jeg faktisk aldri hørt om at noen gjør. Jeg har til og med jobbet på neonatalavdeling, og de aller minste hadde tynn lue, men da snakker vi om babyer på under 2 kilo! Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #32 Skrevet 11. november 2013 Og foresten. "Hadde vi trengt pels hadde vi blitt født med det"? Ler høyt! Er du født slik at du tåler all slags vær uten bekledning du? Regner med du legger igjen sitteunderlag, boblejakka, ullsokkene osv vi bruker for å holde oss varme. Men du hadde vl hvert født med det om du trengte det? Det er jo stengt tatt laget av fiber det og, selv om det ikke fremstår i sitt orginale skinn lenger:pAnonymous poster hash: 25656...d91 Oi, litt av en luring du! Hehe, vi bruker ulltøy ute på vinteren, men inne på soverommet har vi ca. 17 grader, og ingen behov for pels. Det var lammeskinn i sengen INNE Hi snakket om, og det som også står i linkene.... Jada, men poenget er at du kom med et svært dårlig argument. Vi kler oss i ulltepper ol. Inne også.. Greit å mene at det blir varmt med sausekokk inne, men argumentet var likevel teit. For en nyfødt baby er ikke 17 grader på soverommet varmt, derav sover mange med tynn ull-lue inne på natten f.eks når de er så små.. Anonymous poster hash: 25656...d91 Er det virkelig MANGE barn som sover med ull-lue inne hver natt? Det har jeg faktisk aldri hørt om at noen gjør. Jeg har til og med jobbet på neonatalavdeling, og de aller minste hadde tynn lue, men da snakker vi om babyer på under 2 kilo! Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf Friske, fullbårne babyer skal da ikke sove med lue på inne! Øker faren for overoppheting og krybbedød, se www.lub.no for mer informasjon. Anonymous poster hash: 79630...04b
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #33 Skrevet 11. november 2013 Er det virkelig MANGE barn som sover med ull-lue inne hver natt? Det har jeg faktisk aldri hørt om at noen gjør. Jeg har til og med jobbet på neonatalavdeling, og de aller minste hadde tynn lue, men da snakker vi om babyer på under 2 kilo! Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf Friske, fullbårne babyer skal da ikke sove med lue på inne! Øker faren for overoppheting og krybbedød, se www.lub.no for mer informasjon. Anonymous poster hash: 79630...04b Det var det jeg trodde også! Blir stadig overrasket over svarene man får her inne. Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Gjest Kransekakestanga Skrevet 11. november 2013 #34 Skrevet 11. november 2013 (endret) Og foresten. "Hadde vi trengt pels hadde vi blitt født med det"? Ler høyt! Er du født slik at du tåler all slags vær uten bekledning du? Regner med du legger igjen sitteunderlag, boblejakka, ullsokkene osv vi bruker for å holde oss varme. Men du hadde vl hvert født med det om du trengte det? Det er jo stengt tatt laget av fiber det og, selv om det ikke fremstår i sitt orginale skinn lenger:pAnonymous poster hash: 25656...d91 Oi, litt av en luring du! Hehe, vi bruker ulltøy ute på vinteren, men inne på soverommet har vi ca. 17 grader, og ingen behov for pels. Det var lammeskinn i sengen INNE Hi snakket om, og det som også står i linkene.... Jada, men poenget er at du kom med et svært dårlig argument. Vi kler oss i ulltepper ol. Inne også.. Greit å mene at det blir varmt med sausekokk inne, men argumentet var likevel teit. For en nyfødt baby er ikke 17 grader på soverommet varmt, derav sover mange med tynn ull-lue inne på natten f.eks når de er så små.. Anonymous poster hash: 25656...d91 Dersom den nyfødte er født til termin og frisk skal den da ikke sove med lue om natta! Det er jo gjennom hodet at babyer regulerer kroppstemperaturen. Nekter å tro at så mange ikke vet såpass. Endret 11. november 2013 av Kransekakestanga
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #35 Skrevet 11. november 2013 Og foresten. "Hadde vi trengt pels hadde vi blitt født med det"? Ler høyt! Er du født slik at du tåler all slags vær uten bekledning du? Regner med du legger igjen sitteunderlag, boblejakka, ullsokkene osv vi bruker for å holde oss varme. Men du hadde vl hvert født med det om du trengte det? Det er jo stengt tatt laget av fiber det og, selv om det ikke fremstår i sitt orginale skinn lenger:pAnonymous poster hash: 25656...d91 Oi, litt av en luring du! Hehe, vi bruker ulltøy ute på vinteren, men inne på soverommet har vi ca. 17 grader, og ingen behov for pels. Det var lammeskinn i sengen INNE Hi snakket om, og det som også står i linkene.... Jada, men poenget er at du kom med et svært dårlig argument. Vi kler oss i ulltepper ol. Inne også.. Greit å mene at det blir varmt med sausekokk inne, men argumentet var likevel teit. For en nyfødt baby er ikke 17 grader på soverommet varmt, derav sover mange med tynn ull-lue inne på natten f.eks når de er så små.. Anonymous poster hash: 25656...d91 Dersom den nyfødte er født til termin og frisk skal den da ikke sove med lue om natta! Det er jo gjennom hodet at babyer regulerer kroppstemperaturen. Nekter å tro at så mange ikke vet såpass. Dette er vel allmennkunnskap, men ull-mafiaen lukker vel bare ørene :-) Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #36 Skrevet 11. november 2013 På de linkene står det at lammeskinn i senga ikke er å anbefale om barnet snur seg i senga og puster rett ned i det. Mitt barn snur seg ikke i senga enda(er 6 mnd) så hun ligger på lammeskinn helt til hun begynner å snu seg. Så står det "for å unnga eksem eller forverring av eksem) mitt barn har ikke eksem og vi har ingen historikk av eksem i familien. Forresten så er hun ikke i mye kontakt med skinnet med huden sin,hun har jo på seg pysj og sovepose. Så da fortsetter vi ei lita stund til, fordi det holder henne god og varm og ikke for varm. Anonymous poster hash: f098b...27f
Ziiona Skrevet 11. november 2013 #37 Skrevet 11. november 2013 Oi,. jeg leste et sted at det var faktisk bra å ha et i sengen fordi den puster og regulerer varmen, Skal prøve å huske hvor det var for å legge ut her. Anonymous poster hash: 63f80...dba Dette har jeg lest også, men klarer ikke huske hvor :/ Det var enten på et blad (foreldre og barn/bam) eller på katalog som man får av helsestasjonen. Det er jeg sikker på, for det var ikke på nettet. Anonymous poster hash: 63f80...dba Ja, katalogen eller reklamen for nøstebarn kanskje?For alle vet jo bedre en helsedirektoratet, landsforeningen mot krybbedød og astma/allergiforbundet da det gjelder akkurat det. ;-) Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf Et dårlig forsøk på å være morsom ser jeg. Er ikke fra Nøstebarn, aldri lest noe fra dem, eller brukt produktene deres. Det står i spedbarnboken jeg fikk fra helsestasjonen under graviditeten. Sjekket det opp. Og som andre her skriver er det de langhårete skinnene det er snakk om. Etter min mening vil ikke noen som tenker litt lengre enn nesa si legge et lite spedbarn på et sånt.
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 11. november 2013 #38 Skrevet 11. november 2013 Det er noe rart med nybakte mødre og sau. :-) Mange ilegger ull/skinn nærmest hellige kunnskaper. Vi tar et stykke PELS, fyller det med mammas døde hudceller og vips, har vi himmelriket for en nyfødt, sårbar baby. Logisk? hahaha
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #39 Skrevet 11. november 2013 Nå er det vel langhåret skinn som ikke er anbefalt for babyer å ligge på. Korthåret liggeskinn skal være ok. Anonymous poster hash: 3250c...faa
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #40 Skrevet 11. november 2013 Og friske babyer født til termin trenger ikke lue inne, verken ull eller bomull. Anonymous poster hash: 3250c...faa
skjotta Skrevet 11. november 2013 #41 Skrevet 11. november 2013 Og friske babyer født til termin trenger ikke lue inne, verken ull eller bomull. Anonymous poster hash: 3250c...faa Teknisk sett trenger de ikke lammeskinn i senga heller ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #42 Skrevet 11. november 2013 Og friske babyer født til termin trenger ikke lue inne, verken ull eller bomull. Anonymous poster hash: 3250c...faa Teknisk sett trenger de ikke lammeskinn i senga heller ;-) Nei de gjør ikke det Anonymous poster hash: 3250c...faa
Tullemor29 Skrevet 11. november 2013 #43 Skrevet 11. november 2013 Det var da voldsomt hat til lammeskinn og ull her da! Har dere tenkt på at det kanskje er forskjell på barn og hva som er best for dem? Datteren min var iskald selv om vi hadde 20 grader inne og ullpysj på, så ja hun har sovet på korthåret lammekinn som kjennes veldig lunt og godt å sove på. Hun har også alltid sparket av seg dynen om natten, og selv om hun snart blir 2 år så sover hun med ullpysj på så hun ikke skal bli for kald. Andre barn er varme av seg og har en god dyne over seg, og da trenger man kanskje ikke lammeskinn... Detter er jo individuelt! Når det gjelder hygiene så vasker jeg og lufter skinnene ofte, og jeg tviler på at hun vil få astma eller allergier pga litt ull.....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #44 Skrevet 11. november 2013 Det var da voldsomt hat til lammeskinn og ull her da! Har dere tenkt på at det kanskje er forskjell på barn og hva som er best for dem? Datteren min var iskald selv om vi hadde 20 grader inne og ullpysj på, så ja hun har sovet på korthåret lammekinn som kjennes veldig lunt og godt å sove på. Hun har også alltid sparket av seg dynen om natten, og selv om hun snart blir 2 år så sover hun med ullpysj på så hun ikke skal bli for kald. Andre barn er varme av seg og har en god dyne over seg, og da trenger man kanskje ikke lammeskinn... Detter er jo individuelt! Når det gjelder hygiene så vasker jeg og lufter skinnene ofte, og jeg tviler på at hun vil få astma eller allergier pga litt ull..... Helt enig med deg. Tror ikke det er farlig å sove på lammeskinn Og ikke alle barn trenger det. Men barn er forskjellige, og noen er mer kalde enn andre. Anonymous poster hash: 3250c...faa
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #45 Skrevet 11. november 2013 Masse selektiv lesning her! I de linkene står det ikke bare langhåret lammeskinn, det er generellt. Går man videre i lenken fra landsforeningen mot krybbedød kan man lese MYE som taler mot soving på skinn. Trodde de fleste tok faren for krybbedød på alvor, jeg, men ikke her inne ser jeg... Sikrer dere ungene i bilen da? Eller avfeier dere det også? Dør det ikke flere nyfødte i krybbedød enn i bilulykker? Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #46 Skrevet 11. november 2013 Det var da voldsomt hat til lammeskinn og ull her da! Har dere tenkt på at det kanskje er forskjell på barn og hva som er best for dem? Datteren min var iskald selv om vi hadde 20 grader inne og ullpysj på, så ja hun har sovet på korthåret lammekinn som kjennes veldig lunt og godt å sove på. Hun har også alltid sparket av seg dynen om natten, og selv om hun snart blir 2 år så sover hun med ullpysj på så hun ikke skal bli for kald. Andre barn er varme av seg og har en god dyne over seg, og da trenger man kanskje ikke lammeskinn... Detter er jo individuelt! Når det gjelder hygiene så vasker jeg og lufter skinnene ofte, og jeg tviler på at hun vil få astma eller allergier pga litt ull..... Helt enig med deg. Tror ikke det er farlig å sove på lammeskinn Og ikke alle barn trenger det. Men barn er forskjellige, og noen er mer kalde enn andre. Anonymous poster hash: 3250c...faa Allergi er en ting, krybbedød noe annet, men du sikrer kanskje ikke ungen i bilen heller? Er jo veldig små sjanser for å kræsje, da...At det er et tiltak MOT krybbedød du sier "jeg tror ikke det er noe farlig jeg" til er litt skremmende! Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #47 Skrevet 11. november 2013 når jeg fikk første i 2009 mener jeg det stod at man kunne bruke korthåret skinn til ungene i senga, og når nr to kom i fjor var det nye anbefalinger. hadde kjøpt skinn og alt skulle være i orden, og så leste jeg at de nå gikk bort fra at det var ok med skinn, det gikk under "soft bedding". ja ja, da ble det nytt i vogna under posen istede Anonymous poster hash: 0c471...c3e
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #48 Skrevet 11. november 2013 Er det egentlig noen av dere som leser de linkene før dere enten motsier dem eller bruker dem som argument?? Landsforeningen for krybbedød sier at man ikke skal bruke lammeskinn, og at dette gjelder kun dersom babyen snur seg over på magen og får nesa nedi skinnet. Helsedirektoratet sier at man ikke skal bruke lammeskinn eller ull generelt ved soving (altså heller ikke ullpysj) pga fare for utvikling av allergi. Den tredje linken var mer kategorisk, men dette er fra side2.no, som omtaler en bok om inneklima. Av en forfatter uten annen tittel. Dette ser jeg ikke på som noen trygg kilde Anonymous poster hash: af15c...d09
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #49 Skrevet 11. november 2013 Egentlig burde vi la være å få barn. De kan dø av det! Anonymous poster hash: 61dd6...fed
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #50 Skrevet 11. november 2013 Er det egentlig noen av dere som leser de linkene før dere enten motsier dem eller bruker dem som argument?? Landsforeningen for krybbedød sier at man ikke skal bruke lammeskinn, og at dette gjelder kun dersom babyen snur seg over på magen og får nesa nedi skinnet. Helsedirektoratet sier at man ikke skal bruke lammeskinn eller ull generelt ved soving (altså heller ikke ullpysj) pga fare for utvikling av allergi. Den tredje linken var mer kategorisk, men dette er fra side2.no, som omtaler en bok om inneklima. Av en forfatter uten annen tittel. Dette ser jeg ikke på som noen trygg kilde Anonymous poster hash: af15c...d09 Kanskje heller DU burde lese de linkene nøye! Følg linkene som Landsforeningen viser til så kanskje du blir litt glupere! At du driter i hva helsedirektoratet mener sier nok om DEG. Google 'soft bedding', eller...du kan kanskje ikke engelsk? Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå