Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Hvorfor er det så mange som legger nyfødte på lammeskinn i senga da leger og foreningen for astma og allergi fraråder det på det sterkeste? Leser om damer som "ligger inn" skinn før ungen blir født! Vet de ikke at dette frarådes? De anbefaler kun skinn i vogn pga. kulde... Alle er jo ellers så hysteriske da det gjelder ALT, men dette har de ikke fåttmed seg? Jeg kjenner ei som fortsatt har ungen på skinn i senga, men koker smokker! Ungen er 6 måneder! Slikker gulvet men smokkene kokes :-D Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Har du noen link til dem advarselen mot lammeskinn i senga? Anonymous poster hash: cc660...9a0
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 http://www.lub.no/sove-pa-saueskinn Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 http://www.side2.no/m/?articleId=2598115 Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/godt-inneklima-for-spedbarn-/Publikasjoner/godt-inneklima-for-spedbarn.pdf Side 6, fra helsedirektoratet. Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
mamma_til_gutt Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Ja, det er rimelig merkelig at så og si ingen er interessert nok til å gå inn og lese selv hva som er frarådet og hva er anbefalt....
Gjest Kransekakestanga Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 (endret) Det er noe rart med nybakte mødre og sau. :-) Mange ilegger ull/skinn nærmest hellige kunnskaper. Vi tar et stykke PELS, fyller det med mammas døde hudceller og vips, har vi himmelriket for en nyfødt, sårbar baby. Logisk? Endret 11. november 2013 av Kransekakestanga
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Ja, ja.... Har bank i bordet gått fint med alle mine, de har brukt det på de kaldeste vinternettene. Lufter alt sengetøy så evt bakterier drepes av kulden samt at jeg grer skinnet. Anonymous poster hash: bdf15...530
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Skinn under laken da?? Anonymous poster hash: 5c94d...d18
Gjest Kransekakestanga Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Skinn under laken da?? Anonymous poster hash: 5c94d...d18 Hadde vi virkelig trengt pels så hadde vi nok blitt født med det :-)Virker som om logoen "Nøstebarn" har en hypnotiserende virkning på mange. De tror at det er en slags hellig, allvitende greie. Det er bare et firma som vil tjene pæng....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Oi,. jeg leste et sted at det var faktisk bra å ha et i sengen fordi den puster og regulerer varmen, Skal prøve å huske hvor det var for å legge ut her. Anonymous poster hash: 63f80...dba
Ziiona Skrevet 11. november 2013 #12 Skrevet 11. november 2013 (endret) Oi,. jeg leste et sted at det var faktisk bra å ha et i sengen fordi den puster og regulerer varmen, Skal prøve å huske hvor det var for å legge ut her. Anonymous poster hash: 63f80...dba Dette har jeg lest også, men klarer ikke huske hvor :/ Endret 11. november 2013 av Ziiona
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #13 Skrevet 11. november 2013 Oi,. jeg leste et sted at det var faktisk bra å ha et i sengen fordi den puster og regulerer varmen, Skal prøve å huske hvor det var for å legge ut her. Anonymous poster hash: 63f80...dba Dette har jeg lest også, men klarer ikke huske hvor :/ Det var enten på et blad (foreldre og barn/bam) eller på katalog som man får av helsestasjonen. Det er jeg sikker på, for det var ikke på nettet. Anonymous poster hash: 63f80...dba
skjotta Skrevet 11. november 2013 #14 Skrevet 11. november 2013 Ja, ja.... Har bank i bordet gått fint med alle mine, de har brukt det på de kaldeste vinternettene. Lufter alt sengetøy så evt bakterier drepes av kulden samt at jeg grer skinnet. Anonymous poster hash: bdf15...530 Men.....men.... det er jo ANBEFALT.... for BARNETS BESTE.... sånne ting skal man jo allti følge... i hvert fall dersom man er glad i ungene sine ;-) ; -) ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #15 Skrevet 11. november 2013 Ja, ja.... Har bank i bordet gått fint med alle mine, de har brukt det på de kaldeste vinternettene. Lufter alt sengetøy så evt bakterier drepes av kulden samt at jeg grer skinnet. Anonymous poster hash: bdf15...530 Men.....men.... det er jo ANBEFALT.... for BARNETS BESTE.... sånne ting skal man jo allti følge... i hvert fall dersom man er glad i ungene sine ;-) ; -) ;-) Dvs at de som røyker, eller som ikke ammer er glad i barna sine?? Artig tanke Anonymous poster hash: cf79f...841
skjotta Skrevet 11. november 2013 #16 Skrevet 11. november 2013 Ja, ja.... Har bank i bordet gått fint med alle mine, de har brukt det på de kaldeste vinternettene. Lufter alt sengetøy så evt bakterier drepes av kulden samt at jeg grer skinnet. Anonymous poster hash: bdf15...530 Men.....men.... det er jo ANBEFALT.... for BARNETS BESTE.... sånne ting skal man jo allti følge... i hvert fall dersom man er glad i ungene sine ;-) ; -) ;-)Dvs at de som røyker, eller som ikke ammer er glad i barna sine?? Artig tanke Anonymous poster hash: cf79f...841 Skru på humoren? Jeg vet det er tidlig, derfor har jeg satt 3 ;-) på så folk skulle se ironien.....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #17 Skrevet 11. november 2013 Ja, ja.... Har bank i bordet gått fint med alle mine, de har brukt det på de kaldeste vinternettene. Lufter alt sengetøy så evt bakterier drepes av kulden samt at jeg grer skinnet. Anonymous poster hash: bdf15...530 Men.....men.... det er jo ANBEFALT.... for BARNETS BESTE.... sånne ting skal man jo allti følge... i hvert fall dersom man er glad i ungene sine ;-) ; -) ;-)Dvs at de som røyker, eller som ikke ammer er glad i barna sine?? Artig tanke Anonymous poster hash: cf79f...841 Skru på humoren? Jeg vet det er tidlig, derfor har jeg satt 3 ;-) på så folk skulle se ironien..... Var jo ikke akkurat seriøs jeg heller da. Det er jo så mye artige meninger her inne om anbefalinger, råd og uråd ;-). Glad jeg greier å tenke sjæl. Hi hi Anonymous poster hash: cf79f...841
skjotta Skrevet 11. november 2013 #18 Skrevet 11. november 2013 Ja, ja.... Har bank i bordet gått fint med alle mine, de har brukt det på de kaldeste vinternettene. Lufter alt sengetøy så evt bakterier drepes av kulden samt at jeg grer skinnet. Anonymous poster hash: bdf15...530 Men.....men.... det er jo ANBEFALT.... for BARNETS BESTE.... sånne ting skal man jo allti følge... i hvert fall dersom man er glad i ungene sine ;-) ; -) ;-)Dvs at de som røyker, eller som ikke ammer er glad i barna sine?? Artig tanke Anonymous poster hash: cf79f...841 Skru på humoren? Jeg vet det er tidlig, derfor har jeg satt 3 ;-) på så folk skulle se ironien.....Var jo ikke akkurat seriøs jeg heller da. Det er jo så mye artige meninger her inne om anbefalinger, råd og uråd ;-). Glad jeg greier å tenke sjæl. Hi hi Anonymous poster hash: cf79f...841 Hear hear.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #19 Skrevet 11. november 2013 Skjønner ikke helt greia med skinn i senga selv jeg. Holder da lenge nok med en varm dyne. Anonymous poster hash: 8cf33...9d7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #20 Skrevet 11. november 2013 Skjønner ikke helt greia med skinn i senga selv jeg. Holder da lenge nok med en varm dyne. Anonymous poster hash: 8cf33...9d7 Det er ikke for å bli varm, men fordi den puster og regulerer temperature. Det er anb efalt å bruke om sommeren også, leste jeg. Anonymous poster hash: 63f80...dba
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #21 Skrevet 11. november 2013 at lammeskinn regulerer er tullpreik spør du meg.. jeg brukte det (siden det var anbefalt) i vognen til lillegutt, og ungen var like gjennomsvett hver gang han hadde sovet. og det selv med tynne klær, tynt teppe og det himla skinnet. tok ut skinnet og vips, ingen dryppende våt unge lenger.. Anonymous poster hash: 1a4ae...098
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #22 Skrevet 11. november 2013 Det er jo d langhårede som fraråders, hvis baby ligger på magen osv, Sover de med korthåret skinn på ryggen er det helt greit. Anonymous poster hash: 25656...d91
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #23 Skrevet 11. november 2013 Og foresten. "Hadde vi trengt pels hadde vi blitt født med det"? Ler høyt! Er du født slik at du tåler all slags vær uten bekledning du? Regner med du legger igjen sitteunderlag, boblejakka, ullsokkene osv vi bruker for å holde oss varme. Men du hadde vl hvert født med det om du trengte det? Det er jo stengt tatt laget av fiber det og, selv om det ikke fremstår i sitt orginale skinn lenger:p Anonymous poster hash: 25656...d91
Ziiona Skrevet 11. november 2013 #24 Skrevet 11. november 2013 Oi,. jeg leste et sted at det var faktisk bra å ha et i sengen fordi den puster og regulerer varmen, Skal prøve å huske hvor det var for å legge ut her. Anonymous poster hash: 63f80...dba Dette har jeg lest også, men klarer ikke huske hvor :/ Det var enten på et blad (foreldre og barn/bam) eller på katalog som man får av helsestasjonen. Det er jeg sikker på, for det var ikke på nettet. Anonymous poster hash: 63f80...dba Det kan nok være fra helsestasjonen, har ikke lest noe særlig Foreldre og barn
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #25 Skrevet 11. november 2013 Det morsomme her er jo å se at selv om en legger ved link til både landsforeningen mot krybbedød,helsedirektoratet OG astma og allergi foreningen er det ingen som gidder å høre på det. Hvorfor? Fordi det gjelder SAU. Alle lar ungene ligge på rygg, de kutter røyken og alt det der de anbefaler, men sauen?!?! OH HELL NO! :-) merkelig fenomen! Anonymous poster hash: 9a0e5...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå