LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Vært sååååå flink i ukesvis nå, noe - 9 kg forteller. Fint det. Men så er man nå da begynt på nytt pillebrett, og selv om jeg enda ikke har sett noe til "tanta", som det jo så fint heter her på Galehuset, så er man så "heldig" å få PMS uansett på denne tiden. Til nå har det gått bra, men idag- og igår, og torsdag- har man virkelig fått kjenne på følgene av dette. Og har spist deretter. Sjokobollene og sjokoladeflarnene kjøpt av niesa mi er borte vekk, så også Smash'en med pepper i (NAM, forresten!). X- antall knekkebrød med brie er fortært og 5 farsdagsboller ligger som stener i magen. Blærgh! Imorgen er det jernregime igjen- flesket skal vekk!
ms.Pond Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Jo takk, støtter den. Har hatt noen tøffe uker nå, føler det har vært en eller annen form for feiring hver eneste uke nå. Og har det ikke vært feiring har jeg følt meg som en oppvridd skureklut med tilsvarende dårlig motstandsstyrke mot snop. Og med en mann som elsker å kveldssnacke, vel jeg trenger vel ikke si mer. Satt i går og tenkte at NÅ, nå er tiden for å kutte ut alt og være superstreng. Så kom farsdag, med kaker, boller, nybakt brød og kjeks. Og i morgen er det julebord, med alt det fører med seg av god mat. Så...tirsdag? Puh. Gått opp fire kilo de siste ukene, og det er IKKE greit! Væææææh! Nå blir det kur fram til jul og strikt regime Men jeg må si, tenk du har gått ned så mye så fort! Det er imponerende!
bIomstre Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 (endret) Jeg bytter gjerne min omgangssyke mot din pms... Endret 10. november 2013 av bIomstre
frk Nilsen Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Jeg har vært på jentetur i helgen og har fråtset i alt av mat, vin, sjokolade, bobler osv
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2013 Jeg har vært på jentetur i helgen og har fråtset i alt av mat, vin, sjokolade, bobler osv Har lagt merke til det! Godt du koste deg!
frk Nilsen Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 Jeg har vært på jentetur i helgen og har fråtset i alt av mat, vin, sjokolade, bobler osv Har lagt merke til det! Godt du koste deg! Fikk oss en tretimerstur til Steinkjærringa på fredag da, så noe trim ble det Ble masse shopping og, mest til meg selv og bitte litt julegaver
Anne-B. Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Er det ikke sunt med en sånn smell i blant? Du høres nå ut for å ha vært riktig flink ellers.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. november 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2013 Joda, men spørs hvor flink man greier å være i desember da.. Ble forøvrig bare 200gram ned denne uken, mot ca 1 kg til vanlig. Jaja..
LilleBjella Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Vel 1 kg ned i uka tilsvarer et kaloriunderskudd på 1000 per dag, noe som er i overkant. 500 i underskudd er mye bedre. Da er det større sjanse for å bevare muskelmasse, som jo er kjekt å ha med tanke på forbrenning og vekttap på lang sikt. Det er jo uansett litt kulere å ha en strammere kropp og et par kilo ekstra (med muskler) enn en veldig lav vekt, men samme, slappe fasongen som før. Så jeg syns du med fordel kan spise litt mer:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. november 2013 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2013 Vel 1 kg ned i uka tilsvarer et kaloriunderskudd på 1000 per dag, noe som er i overkant. 500 i underskudd er mye bedre. Da er det større sjanse for å bevare muskelmasse, som jo er kjekt å ha med tanke på forbrenning og vekttap på lang sikt. Det er jo uansett litt kulere å ha en strammere kropp og et par kilo ekstra (med muskler) enn en veldig lav vekt, men samme, slappe fasongen som før. Så jeg syns du med fordel kan spise litt mer:) Jeg spiser allerede 1300 kcal pr dag, som er det jeg har "fått" av Vektklubb. Men jeg trener og ammer i tillegg, så det er gjerne derfor underskuddet er så stort. Dessuten, jeg spiser myyye proteinrik mat nettopp for å bevare muskelmassen.
Ugl@ ruger... Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 (endret) Ja,hva er det nå med dette "tante" besøket. Her får jeg omsider dette "besøket" igjen etter et fravær på 4 1/2 år, pleier stort sett å inneha en viss selvkontroll når det gjelder hvor store mengder jeg trapper innpå, men den e helgen har det gått 2 (!!!!!!) plater med Walters mandler, pluss at jeg har tømt innpå store mengder kakao. Men det som må sies å virkelig være det største lavpunktet var da jeg snek meg ned i natt å gravde fram Nugattiboksen bakerst i skapet og tok en diger skje å skrapte boksen. Jeg liker egentlig ikke Nugatti engang, men i nøden spiser fanden fluer.... Endret 11. november 2013 av Ugl@ er tilbake...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. november 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. november 2013 Ja,hva er det nå med dette "tante" besøket. Her får jeg omsider dette "besøket" igjen etter et fravær på 4 1/2 år, pleier stort sett å inneha en viss selvkontroll når det gjelder hvor store mengder jeg trapper innpå, men den e helgen har det gått 2 (!!!!!!) plater med Walters mandler, pluss at jeg har tømt innpå store mengder kakao. Men det som må sies å virkelig være det største lavpunktet var da jeg snek meg ned i natt å gravde fram Nugattiboksen bakerst i skapet og tok en diger skje å skrapte boksen. Jeg liker egentlig ikke Nugatti engang, men i nøden spiser fanden fluer.... Haha, jeg er kjent for å til og med raide melisboksen ved krise!
LilleBjella Skrevet 11. november 2013 #13 Skrevet 11. november 2013 Vel 1 kg ned i uka tilsvarer et kaloriunderskudd på 1000 per dag, noe som er i overkant. 500 i underskudd er mye bedre. Da er det større sjanse for å bevare muskelmasse, som jo er kjekt å ha med tanke på forbrenning og vekttap på lang sikt. Det er jo uansett litt kulere å ha en strammere kropp og et par kilo ekstra (med muskler) enn en veldig lav vekt, men samme, slappe fasongen som før. Så jeg syns du med fordel kan spise litt mer:) Jeg spiser allerede 1300 kcal pr dag, som er det jeg har "fått" av Vektklubb. Men jeg trener og ammer i tillegg, så det er gjerne derfor underskuddet er så stort. Dessuten, jeg spiser myyye proteinrik mat nettopp for å bevare muskelmassen. Vektklubb ja...skal ikke si så mye om hva jeg mener om vektklubb;) Men de fronter i stor grad stort kaloriunderskudd og mye kardio, mens mye mat og mye styrketrening for de fleste ville gjort jobben på en mye sunnere måte. 1300 kalorier er sannsynligvis UNDER bmr'en din. BMR er det antall kalorier du trenger for å overleve koma. Altså det kroppen trenger minimum for at alle organer og prosesser i kroppen skal funke. Jeg har en bmr på 1350 og er bare 163 cm høy. Du er sikkert høyere enn meg:). Dersom du trener i tillegg trener, så er det jo ikke mer kalorier å ta av, for å bygge muskler, eller for kroppen din å hente næring til femgang på treningsfronten! Du burde finne ut hva som er vedlikeholdsnivået ditt kalorimessig, og så trekke fra ca 500 kalorier fra det. Da kan du på en sunn og fin måte gå ned i vekt/fettprosent, og samtidig forhåpentligvis bevare muskelmasse. Jeg kan ikke begripe at du kan ligge på 1300 kalorier per dag, amme og trene og samtidig føle deg opplagt og ha energi? Håper du ikke går på en smell i hvert fall. Jeg skal ikke bestemme hvordan du skal gå ned i vekt, men 1300 kalorier er altså IKKE mye:) Bare et par velmenende råd.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. november 2013 Forfatter #14 Skrevet 11. november 2013 Vel 1 kg ned i uka tilsvarer et kaloriunderskudd på 1000 per dag, noe som er i overkant. 500 i underskudd er mye bedre. Da er det større sjanse for å bevare muskelmasse, som jo er kjekt å ha med tanke på forbrenning og vekttap på lang sikt. Det er jo uansett litt kulere å ha en strammere kropp og et par kilo ekstra (med muskler) enn en veldig lav vekt, men samme, slappe fasongen som før. Så jeg syns du med fordel kan spise litt mer:) Jeg spiser allerede 1300 kcal pr dag, som er det jeg har "fått" av Vektklubb. Men jeg trener og ammer i tillegg, så det er gjerne derfor underskuddet er så stort. Dessuten, jeg spiser myyye proteinrik mat nettopp for å bevare muskelmassen. Vektklubb ja...skal ikke si så mye om hva jeg mener om vektklubb;) Men de fronter i stor grad stort kaloriunderskudd og mye kardio, mens mye mat og mye styrketrening for de fleste ville gjort jobben på en mye sunnere måte. 1300 kalorier er sannsynligvis UNDER bmr'en din. BMR er det antall kalorier du trenger for å overleve koma. Altså det kroppen trenger minimum for at alle organer og prosesser i kroppen skal funke. Jeg har en bmr på 1350 og er bare 163 cm høy. Du er sikkert høyere enn meg:). Dersom du trener i tillegg trener, så er det jo ikke mer kalorier å ta av, for å bygge muskler, eller for kroppen din å hente næring til femgang på treningsfronten! Du burde finne ut hva som er vedlikeholdsnivået ditt kalorimessig, og så trekke fra ca 500 kalorier fra det. Da kan du på en sunn og fin måte gå ned i vekt/fettprosent, og samtidig forhåpentligvis bevare muskelmasse. Jeg kan ikke begripe at du kan ligge på 1300 kalorier per dag, amme og trene og samtidig føle deg opplagt og ha energi? Håper du ikke går på en smell i hvert fall. Jeg skal ikke bestemme hvordan du skal gå ned i vekt, men 1300 kalorier er altså IKKE mye:) Bare et par velmenende råd. BMR'en min er rundt 1400kcal. Dvs at jeg bør ligge på rundt det for å gå ned i vekt. Mitt dagsbehov er ca 1700kcal, ergo er 1300kcal 400 kalorier under det. Jeg er heller ikke nazi, så det hender jeg spiser både 1500 og 1700 kcal på en dag, men det er de dagene jeg trener. Sier heller ikke neitakk til servering i selskap, men begrenser meg selvsagt. Jeg fokuserer dessuten på styrketrening, nettopp for å opprettholde muskelmassen. Og med riktig kosthold er det ikke noe problem å holde seg på 1300 for meg. Jeg fokuserer på mat med lite karbohydrater, passelig med fett og mye protein. Spiser mye rent kjøtt, fisk og grønnsaker med like karbo. Spiser meg mett hver dag og savner ikke noe.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. november 2013 Forfatter #15 Skrevet 11. november 2013 Jeg ligger altså godt under vk's karboandel, og høyere på både fett og protein. Følger ikke menyer der, bruker kun dagboken som verktøy og motivasjon. Kjører ellers mitt eget løp!
LilleBjella Skrevet 12. november 2013 #16 Skrevet 12. november 2013 Jeg ligger altså godt under vk's karboandel, og høyere på både fett og protein. Følger ikke menyer der, bruker kun dagboken som verktøy og motivasjon. Kjører ellers mitt eget løp! Dagsbehovet på 1700 er vel før trening og amming kommer inn i bildet, så du ligger jo helt sikkert på over 2000 i dagsbehov. Men hvis du noen dager spiser 15 og 1700 og i tillegg skeier ut i helgen, så er du sikkert totalt sett sikkert ikke for lavt. Men mister du 1 kg i uka, så er det jo en indikasjon på 1000 kalorier i underskudd per dag, sånn er det jo bare:) Så lenge det funker for deg. Men jeg vet i hvert fall at jeg blir innmari slapp på sikt, av å ligge lavt i kalorier. Uansett har du jo vært kjempeflink. 9 kg er ikke noe å kimse av!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå