Gå til innhold

Noen som har solgt bolig privat her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal selge hus, og vurderer å selge privat med advokathjelp. Noen som vet kostnadsforskjellene på advokat kontra megler?

Anonymous poster hash: 02f90...9e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal selge hus, og vurderer å selge privat med advokathjelp. Noen som vet kostnadsforskjellene på advokat kontra megler?

Vi solgte leiligheten privat. Adovokaten tok ca 10000 for å ordne papirene.

Anonymous poster hash: 129b3...7e4

Skrevet

OK. Tok dere bilder og laget prospekt selv?

Skrevet

Nei vi gjorde ingen av delene da vi hadde en kjøper som ga oss den prisen vi ville ha. Så det adovkaten gjorde var kun å ordne det nødvendige ifht papirer.

Skrevet

Eg gjorde alt sjølv. (Gjennom advokat.no), trur eg. Betalte nokre lappar for å få tilgang til alle papira eg trengte, men gjorde alt av papirarbeid, bilete,  osv. sjølv.

Hugsar at at det var eindel jobb;)

Skrevet

Jeg tenker at det ikke er et sjakktrekk. Og at jeg aldri i verden hadde vært så dum å kjøpe privat. Det blir vanskeligere å få solgt og få en like god pris som hvis dere hadde brukt megler. Er forresten jurist selv og har drevet med eiendomsmegling i flere år, så jeg har erfaring.

Anonymous poster hash: 99c3f...b47

Skrevet

Kjøpte leilighet av familie privat. Betalte 300kr for en ordentlig kontrakt fra ett advokatfirma. Thats it:)

Anonymous poster hash: 6ef33...b69

Skrevet

Nei vi gjorde ingen av delene da vi hadde en kjøper som ga oss den prisen vi ville ha. Så det adovkaten gjorde var kun å ordne det nødvendige ifht papirer.

Samme her .. Advokaten tok papirarbeidet, vi hadde en kjøper som var villig til ¨å betale det vi ville ha..

Anonymous poster hash: 0a566...0aa

Skrevet

Jeg tenker at det ikke er et sjakktrekk. Og at jeg aldri i verden hadde vært så dum å kjøpe privat. Det blir vanskeligere å få solgt og få en like god pris som hvis dere hadde brukt megler. Er forresten jurist selv og har drevet med eiendomsmegling i flere år, så jeg har erfaring.

Anonymous poster hash: 99c3f...b47

Men budgivingen gjøres jo gjennom advokat, hvorfor kan det være vanskeligere å få solgt da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...