Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Han har ikke stått på ski før. Mye min feil, da jeg er traumatisert I fra barndommen, fordi jeg gikk innover med bena, og fikk det ikke til. Hadde ingen god opplevelse med dette, og har derfor vegret meg veldig på å kjøpe ski til ham Sønnen min har I likhet med meg,( bare enda verre) slitt mye motorisk. Går veldig innover med beina og faller på flatmark. Har ikke "hatt hjerte" til å plage ham med ski, da jeg tenker på gru min egen barndom. Vet det er feil, men gjort er gjort. Han har ikke vist noe intresse for det heller da, selv om det ikke er en unskyldning. Nå har han imidlertid kommet seg en del motorisk, og tør prøve Nye ting, så vi tenkte å introdusere ski for ham nå når snøen legger seg. Men jeg har ikke PEILING på ski. Har ikke gått siden jeg var liten, og blir nesten kvalm bare av tanken. Hva kjøper man til disse små? Kjenner meg flau over at jeg ikke vet dette, og at vi ikke har kjøpt ski til ham tidligere, men tanken har vært å ikke gi ham like dårlig opplevelse som jeg hadde. Nå er han litt mer moden til å ta I mot utfordringer så jeg håper det skal gå bedre for ham. Anonymous poster hash: 7ad66...0e2
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Kjøp ordentlige ski med skisko. Når han aldri har gått før og du (og faren?) ikke er vant til å gå på ski, så hadde jeg gått for smørefrie ski, da slipper han å slite med feil smurte ski. De sklir ikke like bra i nedoverbakkene, men sklir heller ikke like lett bakover i oppoverbakkene som feilsmurte ski kan gjøre. Gå i en sportsforretning og hør hva de anbefaler av ski der, de pleier å ha greie pakker med barneski. Anonymous poster hash: 3234c...3c8
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Enig med innlegget over. Smørefrie er helt fint til barn. Er mange ganske billige skipakker å få kjøpt til barn. Husk at ski ikke er noe man bør kjøpe for lange og vokse inn i. Det er vanskelig å gå med for lange ski. Fram til 5-årsalderen skal skiene være på lengde med barnet, senere skal de være lengre. Forhør deg i en sportsbutikk. Og begynn uten staver, da blir det ikke så mye å koordinere. Jeg ville kjøpt staver, ettersom han er såpass stor, men ikke bruk dem hele tida. De er bare i veien når man er nybegynner. Et tips ellers er å be ham holde hendene på lårene i nedoverbakker. Da må man automatisk bøye seg litt ned. Ikke legg opp til langtur, finn en slette med noen små bakker og øv litt, og kos dere med varm solbærsaft og Kvikk lunsj for å holde motivasjonen oppe;-) Lykke til! Anonymous poster hash: e18e4...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå