Gå til innhold

Urettferdig lønn i arbeidslivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte nylig i ny jobb. Som 24 åring uten utdannelse eller mye erfaring ble jeg veeeeeldig glad når jeg fikk høre at årslønn er på 415 000 kr! Synes dette høres veldig bra ut i forhold til hva man også kan få etter mange års studier.

Men er det virkelig så urettferdig?:S

Anonymous poster hash: bef30...34a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en profesjonsutdanning på 4 år (adjunkt), og startlønna mi er 390 000....

Skrevet

Hvilken stilling er det snakk om, hvilken bransje?

Anonymous poster hash: a9daa...26c
Skrevet

Vet du, jeg syns det er rart at det ikke lønner seg med utdanning. Jeg har bachelor fra universitet, startlønn på 354 000. Med ti års ansiennitet er jeg ikke oppe i det du har nå. Det er kanskje urettferdig? Jeg pleier ikke tenke så mye på det. Jeg har valgt et yrke jeg har stor interesse for og kan få meg jobb hvor dom helst i landet om min arbeidsgiver for eksempel skulle gå konkurs eller noe.

Anonymous poster hash: af4ef...f1c

Skrevet

Jeg har fem års utdanning (dvs masse studiegjeld) og fire års erfaring. Årslønn: 450.000.

Ja, jeg synes det er urettferdig! Men det skal sies at det betyr en del hvor du bor. Jeg hadde 100.000 mer i årslønn da jeg jobbet i en storby.

Anonymous poster hash: ffcaf...e6e

Skrevet

Jeg har utdannelse og 18 års arbeidserfaring. Jeg har 368 500 kr

Anonymous poster hash: aeb25...2d7
Skrevet

Har 405.00 med 4 års ansiennitet som adjunkt..

Anonymous poster hash: 044c8...dbc

Skrevet

Men, har dere med lang utdannelse RELEVANT utdannelse for stillingen? Det finnes nok av dem med grunnfag her og grunnfag der, og ingen tydelig rød tråd i studiene sine. Jeg er selv lege, og studerte før det på universitetet i noen år ( tok to grunnfag). Disse årene teller ikke med i lønnsberegningene mine.

Anonymous poster hash: 84e3a...f7b

Skrevet

Er 24 år, kun vgs og har 390 000 som butikksjef :)

Anonymous poster hash: dee2d...21f

Skrevet

Det er en regnskapsstilling i et privatfirma og en storby:) ja.. Jeg personlig er veldig fornøyd.. Meeeen synes jo det er urettferdig og. Fordelen med utdanning er vel at man har noe å falle tilbake på om nåværende arbeidsplass går til helvete:p

Skrevet

Hvorfor skulle det være urettferdig?

Alle har man er valg. Studere, ta opp studielån, få seg en relevant jobb til utdanningen og tjene penger.

Event kan man også søke på andre jobber, som ikke er relevant til utdanningen som kanskje er bedre betalt.

Eller, så kan man bare jobbe for ting i arbeidslivet, og håpe på at man får en bra stilling med godt betalt.

Alle har den muligheten..

Så vær fornøyd med at du har fått den jobben du har, uten utdanning, med god lønn. Det sier meg at du er en flink og arbeidsom person!

Anonymous poster hash: 6a231...b01

Skrevet

Ikke urettferdig. Man har da alle valg man kan ta. Er 25 år, gått 2 år på Vgs, årslønn idag er på 480.000.- grunnlønn som selger.

Anonymous poster hash: 3e1df...354

Skrevet

Ja med flere år på universitet og høyskole og med personalansvar for 5 personer under meg synes jeg det er surt når ufaglærte får mer i lønn.

Anonymous poster hash: 8d217...d6c

Skrevet

Ja er vel mange måter å se det på.. Ikke alle får mye ut av utdanning. Ikke alle tar det til seg så lett.. Jeg har ALDRI vært skoleflink. Men alltid arbeidet hardt og likt det.. Må være noe ved meg som funker siden jeg har fått en ålreit jobb:)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...